Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle01 apr 2018, 22:29

 263
- In aflevering 1 zien we Genesis 19:26 verschijnen, met duidelijk een aantal (vertaal?)fouten. De tekst die we zien wijkt enorm af van het werkelijke bijbelvers. Bovendien is in het fragment sprake van 'zijn vrouw Lot', terwijl Lot in de bijbel een man is. Dat is een bewuste fout die er is ingestopt.

- Komt daarbovenop: de link met het horloge van Baha dat op 19:26 staat, het nummer van het vers.

- In aflevering twee maakt Steve minstens 2 keer toespelingen op 'God de Vader' en 'Onze lieve heer'. Haast te opvallend.

- Ook krijgen we, in quasi hetzelfde lettertype als de bijbeltekst, de brief van Joke. Die sluit af met 'kijk niet achterom', exact wat de 'vrouw' Lot in het bijbelfragment niet mag doen, achterom kijken, anders verandert ze in een zoutpilaar.

Ik kan het niet allemaal linken voorlopig, maar een spoortje is hier duidelijk wel gelegd 😉

De beelden plak ik hier allemaal onder:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle01 apr 2018, 22:32

 263
Het verhaaltje wordt simpel verteld op deze site: https://www.jw.org/nl/publicaties/boeke ... ots-vrouw/

"De engelen zeiden tegen Lot: ’Vlug! Neem je vrouw en je beide dochters en vlucht!’ Zij treuzelden een beetje, daarom namen de engelen hen bij de hand en voerden hen de stad uit. Toen zei één van de engelen: ’Vlucht voor je leven! Kijk niet om. Vlucht naar de heuvels, anders zullen jullie sterven.’

Lot en zijn dochters gehoorzaamden en gingen snel weg uit Sodom. Zij bleven geen ogenblik staan en keken niet om. Maar Lots vrouw was ongehoorzaam. Nadat zij een eindje van Sodom vandaan waren, bleef zij staan en keek om. Toen werd zij een zoutpilaar."
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 apr 2018, 22:38

 1690  Sven
annelies-a.-a..vanbelle schreef:- In aflevering 1 zien we Genesis 19:26 verschijnen, met duidelijk een aantal (vertaal?)fouten. De tekst die we zien wijkt enorm af van het werkelijke bijbelvers. Bovendien is in het fragment sprake van 'zijn vrouw Lot', terwijl Lot in de bijbel een man is. Dat is een bewuste fout die er is ingestopt.

- Komt daarbovenop: de link met het horloge van Baha dat op 19:26 staat, het nummer van het vers.

- In aflevering twee maakt Steve minstens 2 keer toespelingen op 'God de Vader' en 'Onze lieve heer'. Haast te opvallend.

- Ook krijgen we, in quasi hetzelfde lettertype als de bijbeltekst, de brief van Joke. Die sluit af met 'kijk niet achterom', exact wat de 'vrouw' Lot in het bijbelfragment niet mag doen, achterom kijken, anders verandert ze in een zoutpilaar.

Ik kan het niet allemaal linken voorlopig, maar een spoortje is hier duidelijk wel gelegd 😉

De beelden plak ik hier allemaal onder:

Afbeelding

[img]https://i.imgu...
Dat is echt goed opgemerkt, moeten we iets met dat vers van Lot? Dat zou wel eens een tip kunnen zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2018, 22:42

 8153
Ofwel... Vonden de makers het gewoon leuk om zoveel bijbelse en kerkelijke zaken in de reeks te steken omdat er een priester meedoet.
Vandaag moesten de blinde sightseeers naar de kathedraal en passeerden ze bij een priester.
Gebruikersavatar

Kobe01 apr 2018, 22:47

 429
Dit is volgens mij zonder twijfel de sterkste topic qua hints op dit moment! Iemand voorstellen om de cirkel definitief rond te maken en een verdachte erin betrekken? want op wie zou dit dan precies slaan? Baha (horloge)? Joke (=Lot)?
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle01 apr 2018, 22:51

 263
Kobe schreef:Dit is volgens mij zonder twijfel de sterkste topic qua hints op dit moment! Iemand voorstellen om de cirkel definitief rond te maken en een verdachte erin betrekken? want op wie zou dit dan precies slaan? Baha (horloge)? Joke (=Lot)?
Joke, Steve of Baha komen in aanmerking. Maar ik vrees dat het een door de redactie bewust uitgezet spoor is, dat nu nog niet kan en mag duidelijk zijn en pas in de laatste afleveringen mogelijk tot een ontknoping kan leiden.

Ik zit nu al te popelen om de hint in de volgende aflevering te vinden 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2018, 22:51

 8153
Kobe schreef:Dit is volgens mij zonder twijfel de sterkste topic qua hints op dit moment! Iemand voorstellen om de cirkel definitief rond te maken en een verdachte erin betrekken? want op wie zou dit dan precies slaan? Baha (horloge)? Joke (=Lot)?
De euthanasist die het lot van anderen in handen heeft?
De priester?
Of is er misschien iemand van Lotje getikt?
Gebruikersavatar

Kobe01 apr 2018, 22:53

 429
lLOyd LOt
😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2018, 22:55

 8153
Kobe schreef:lLOyd LOt
😂
Wat jammer dat hij geen LloyT heet! :mrgreen:
Gebruikersavatar

Kobe01 apr 2018, 22:57

 429
chicawah schreef:Wat jammer dat hij geen LloyT heet! :mrgreen:
Inderdaad hahahaha
Gebruikersavatar

marianne.slaets01 apr 2018, 23:13

 1
Heel goed gedaan Annelies!

Vandaag ontbrak de evangelist Lucas bij de schoolvragen: dat is net de evangelist waarin het personage Lot ook vermeld wordt. Dus nog een link naar "Lot".

Ik vond het heel verdacht dat Steve de vierde evangelist niet kon opnoemen, want dat is echt wel algemene kennis, zeker voor zijn generatie. Tenzij hij uit een echt atheïstisch milieu stamt en nooit catechese gehad heeft.

Verder is Lot een plaatsnaam in Vlaams-Brabant, deelgemeente van Beerzel. En Steve is de enige kandidaat uit Vlaams-Brabant (weliswaar uit Boutersem), dus dat blijft nog onduidelijk.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15