Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

masterveecee03 apr 2018, 09:10

 3547  Sven
Wat mij opviel: Ze zaten in de 2 proeven van gisteren samen in een team.

Bij de 1e opdracht afl. 2 zei Jeffrey dat hij wou rijden met de pickup. Blijkt dat Katrien dan ook met het pickup-team meeging
Bij de 2e opdracht zei Jefrrey (dacht ik) dat hij niet wou baseballen. Daarna koos Katrien voor de blinkdoek-opdracht
Gebruikersavatar

Kobe03 apr 2018, 09:21

 429
Misschien de reden waarom Jeffrey zich niet té verdacht maakte bij de blinddoekenproef?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2018, 11:14

 8153
masterveecee schreef:Wat mij opviel: Ze zaten in de 2 proeven van gisteren samen in een team.

Bij de 1e opdracht afl. 2 zei Jeffrey dat hij wou rijden met de pickup. Blijkt dat Katrien dan ook met het pickup-team meeging
Bij de 2e opdracht zei Jefrrey (dacht ik) dat hij niet wou baseballen. Daarna koos Katrien voor de blinkdoek-opdracht
Volgens mij zei Katrien onmiddellijk dat zij de blinddoekproef wilde doen en werd er voor de man heel kort overlegd.
Gebruikersavatar

masterveecee03 apr 2018, 11:31

 3547  Sven
chicawah schreef:Volgens mij zei Katrien onmiddellijk dat zij de blinddoekproef wilde doen en werd er voor de man heel kort overlegd.
Net ervoor zei Jeffrey dat hij niet wou baseballen. Dacht ik toch. Vanmorgen vluchtig eens bekeken
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2018, 11:34

 8153
masterveecee schreef:Net ervoor zei Jeffrey dat hij niet wou baseballen. Dacht ik toch. Vanmorgen vluchtig eens bekeken
Ik heb de aflevering nog maar 1x gezien, moet ook nog eens opnieuw kijken.
Zou kunnen dat de anderen reageerden "doe jij dan maar deze proef" toen Jeffrey zei dat hij niet wilde baseballen en dat ik dat beschouwd heb als "overleggen".
Gebruikersavatar

kim.baudart03 apr 2018, 11:44

 138
Op zich wel een beetje vreemd dat Jeffrey niet graag wil baseballen, terwijl hij wel de eerste was die zich kandidaat stelde voor het basketballen? Verdenkt hij Katrien en wou hij bij haar in de buurt zijn? Is hij de mol en wou hij deze proef saboteren (maar waarom heeeft hij dat dan niet gedaan)?

Persoonlijk vind ik de twee personen die zich kandidaat stelden voor deze proef minder verdacht, aangezien dit volgens mij de minst geschikte proef was voor de mol: het is een 'alles of niets saboteren' proef, waar de tweede persoon dan ook nog eens een heel grote invloed heeft. Als die tweede niet wil meedoen aan het openen van de kist, maak je je als mol wel érg verdacht als je blijft aandringen.
Gebruikersavatar

masterveecee03 apr 2018, 11:58

 3547  Sven
Een mol is niet verplicht om te saboteren 😉
Gebruikersavatar

Jansen03 apr 2018, 12:53

 3423  Yens
kim.baudart schreef:Op zich wel een beetje vreemd dat Jeffrey niet graag wil baseballen, terwijl hij wel de eerste was die zich kandidaat stelde voor het basketballen? Verdenkt hij Katrien en wou hij bij haar in de buurt zijn? Is hij de mol en wou hij deze proef saboteren (maar waarom heeeft hij dat dan niet gedaan)?

Persoonlijk vind ik de twee personen die zich kandidaat stelden voor deze proef minder verdacht, aangezien dit volgens mij de minst geschikte proef was voor de mol: het is een 'alles of niets saboteren' proef, waar de tweede persoon dan ook nog eens een heel grote invloed heeft. Als die tweede niet wil meedoen aan het openen van de kist, maak je je als mol wel érg verdacht als je blijft aandringen.
Ik denk niet dat de mol ooit echt zou overwegen om het kistje te openen, dan heb je op zijn minst een hele tijd miserie met de groep en zet je jezelf echt wel in de kijker. Bij deze proef was er volgens mij maar een mogelijkheid om te mollen en dat was in het beantwoorden van de vragen. Daar viel me wel op dat Katrien bij het herkennen van hun gids eerst een andere keuze maakte, daarna overruled werd door Jeffrey en dan toch voor de juiste gids gaat.

Veel kans bij dat het toeval is maar het is het enige in de hele proef dat een subtiele mollenstreek zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar

masterveecee03 apr 2018, 13:18

 3547  Sven
Hmmm, net even opnieuw geluisterd (want is enkel een stem, geen beeld), het zou kunnen Steve zijn die zegt die ie niet kan baseballen. Dan is het zo dat Katrien zich eerst aanbied en Jeffrey volgt (filmpke rond 33'30")
Gebruikersavatar

commisaris Witse03 apr 2018, 13:44

 260
masterveecee schreef:Hmmm, net even opnieuw geluisterd (want is enkel een stem, geen beeld), het zou kunnen Steve zijn die zegt die ie niet kan baseballen. Dan is het zo dat Katrien zich eerst aanbied en Jeffrey volgt (filmpke rond 33'30")
100% zeker dat Katrien eerst voor de blinddoek kiest, gevolgd door Jeffrey.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT03 apr 2018, 14:31

 767  Yens
commisaris Witse schreef:100% zeker dat Katrien eerst voor de blinddoek kiest, gevolgd door Jeffrey.
Misschien is het dan wel andersom en verdenkt Jeffrey Katrien. 😉
Gebruikersavatar

commisaris Witse03 apr 2018, 14:48

 260
Mollenjager-DT schreef:Misschien is het dan wel andersom en verdenkt Jeffrey Katrien. 😉

Dat is nu precies wat ik denk..; :batman: