Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

beagle04 apr 2018, 22:04

 77
Na de blinde citytrip en eerder gedrag/uitspraken is Katrien mijn hoofdverdachte. Dus ben ik eens op zoek gegaan naar mogelijke verbanden.

En... ik beland bij de Heilige Katrien van Alexandrië.

Zij stierf op een rad met punten omdat zij weigerde haar Christelijk geloof te verzaken.
Vandaar ook de populaire benaming voor ringworm : het Katrienewiel
= huidaandoening (brandmerk?) in vorm van rad/wiel. Is bacterie oa via katten.
Lijkt verdacht veel op een vingerafdruk 😂
Afbeelding

Maar dan blijkt Sint Katrien in 1969 van de heiligenkalender te zijn genomen om er in 2001 terug op te verschijnen.... Heb je mij gemist?

Naamdag is op 25 november, en :
* dat is een "lotdag" : Sint Katrien, in het wit gekleed, zeven weken sneeuw ons leed.
* een lot is ook een jonge scheut of twijg - "à la Sainte Catherine, tout bois prend racine"
* Katrientjesfeest : ongetrouwde vrouwen gaan naar de kerk om een man te vinden
Is Katrien dus de Lotvrouw? - uitspraken in auto ivm single/relaties, romantisch blind getrouwd en kus, 2 in elkaar verstrengelde ringen rond haar nek.

Als ik op deze denkpiste verderga, vind ik in ieder geval veel mogelijke "toevalligheden".
Levend begraven - afgezien van Katrien's passiviteit : Gravenkapel in Kortrijk gewijd aan St Katrien
Mariachi opdracht - vrouwennamen - domino ring - horloge wijzerplaat (met tandwielen) basketbalring - kippen in arenaring, Katrien is de enige naam die je kan spellen met de "basketballetters". Is rat/rad in omgekeerde analogie met Rabid/rabit Joke?

Aan de rotsen hangt Katrien te draaien,

Veel vragen die we gehoord hebben in 5e leerjaar kunnen in verband gebracht worden : huid, ring Europese vlag, tand(wielen), Rusland - Orde van Catharina de Grote, Dar = omgekeerd rad

rad/wiel op molboekkistje

Allemaal toevalligheden of er wordt er een bewust rad voor onze ogen gedraaid?

Ik moet nog even terugkijken naar de eliminaties. Bij aflevering 2 viel me Katrien's "zoutpilaar" houding op bij Channy's vertrek, terwijl ze voorheen zo surrogaat mama-dik waren... ga een kijken of ze "achterom kijkt" als Channy/Kelly vertrekken.
Gebruikersavatar

ex-molinator04 apr 2018, 22:10

 3483  Uma
beagle schreef:...
Vandaar ook de populaire benaming voor ringworm : het Katrienewiel
= huidaandoening (brandmerk?) in vorm van rad/wiel. Is bacterie oa via katten.
Is ...
euh, nee. Het is een huidschimmel (komt ook wel voor bij huisdieren en is zeer besmettelijk maar gelukkig makkelijk te behandelen.)