Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

jenno.hallaert05 apr 2018, 13:54

 9
Dag mollenjagers

Net zoals voorgaande jaren ga ik samen met Jolien de mol achterna in De Mol VODCAST op YouTube.
Deze keer hebben we wat gevonden wat hier nog niet staat:

De tekst van Gilles aan het einde van aflevering is anders dan anders. Vooral de zinsbouw is verdacht. Daarom heb ik de tekst overgeschreven en na enkele minuten viel me al meteen iets op... Veel klinkers en medeklinkers aan het begin van iedere zin. Slechts 1 woord kan er gemaakt worden met de beginletters van de zinnen: GEBEDJE. Iets wat priester Pieter in diezelfde aflevering deed.
Bekijk de tekst van Gilles aan het einde van onze MOL VODCAST:
Dit kan toch alleen maar een (valse?) hint zijn. Toeval lijkt mij haast onmogelijk.
Gebruikersavatar

Anoniem05 apr 2018, 14:13

 30
Mogen we zeker ook niet vergeten dat dit de eerste opdracht van de kandidaten in de doodskisten was... 😎
Gebruikersavatar

Klaartje05 apr 2018, 14:23

 2245  Uma
Heel leuk gevonden dit!
Gebruikersavatar

billie.holiday05 apr 2018, 15:07

 462  Bert
Wat doe je dan met die , ‘m’ van maar en met die ‘e’. Ik heb de originele ondertiteling bekeken en de ondertiteling klopt niet van vodcast. Maar het ging best wel leuk zijn als ze naar iets gingen verwijzen zoals het woord pluim.
Laatst gewijzigd door billie.holiday op 05 apr 2018, 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

masterveecee05 apr 2018, 15:10

 3547  Sven
Enig idee of dat in de 1e aflevering ook zo was? Dan pas lijkt het verdacht.

Qua zinsbouw lijkt het mij niet echt speciaal.
Gebruikersavatar

Dontor05 apr 2018, 15:50

 64
masterveecee schreef:Enig idee of dat in de 1e aflevering ook zo was? Dan pas lijkt het verdacht.

Qua zinsbouw lijkt het mij niet echt speciaal.
Voor zij die interesse hebben: de inlooptekst van aflevering van GDV bij de eliminatie bestond uit 13 zinnen met deze eerste letters:
D H W F M H W H I O H H M

Maar om nu te zeggen dat de zinsbouw in aflevering 2 verdacht was, vind ik niet.
Het klinkt mij een normale opbouw van tekst.
Gebruikersavatar

lucu13 mei 2018, 22:27

 551  Sven
jenno.hallaert schreef:Dag mollenjagers

Net zoals voorgaande jaren ga ik samen met Jolien de mol achterna in De Mol VODCAST op YouTube.
Deze keer hebben we wat gevonden wat hier nog niet staat:

De tekst van Gilles aan het einde van aflevering is anders dan anders. Vooral de zinsbouw is verdacht. Daarom heb ik de tekst overgeschreven en na enkele minuten viel me al meteen iets op... Veel klinkers en medeklinkers aan het begin van iedere zin. Slechts 1 woord kan er gemaakt worden met de beginletters van de zinnen: GEBEDJE. Iets wat priester Pieter in diezelfde aflevering deed.
Bekijk de tekst van Gilles aan het einde van onze MOL VODCAST:
Dit kan toch alleen maar een (valse?) hint zijn. Toeval lijkt mij haast onmogelijk.

DIT WAS DUS INDERDAAD EEN FANTASTISCHE HINT!
Proficiat!
Gebruikersavatar

Klaartje13 mei 2018, 23:34

 2245  Uma
Heerlijk toch!

Ik had gisteren de laatste vodcast gezien. Daarin was Jenno overtuigd dat Lloyd de mol was.

Jenno zei nog: "Ik ga zo hard afgaan als Lloyd het niet is."

Maar wat dondert het Jenno?! Je hebt gewoon een schitterende hint naar de Mol ontdekt. Top! 🙂
Gebruikersavatar

Frolva14 mei 2018, 08:56

 2204
lucu schreef:DIT WAS DUS INDERDAAD EEN FANTASTISCHE HINT!
Proficiat!
Mogelijk wel, maar ik ben toch niet helemaal overtuigd.

Om tot de letters G E B E D J E te komen moet je in de gesproken zinnen punten en komma's gaan plaatsen, en dat kan ook anders (en volgens mij logischer).

Wat mij betreft kan de tekst even goed (of beter :mrgreen: ) zijn:

Beste vrienden,
Dat waren een paar bewogen dagen.
Jullie hebben vandaag een smak geld verdiend, er zit 12.050 euro in de groepspot.
Maar gisteren was een ander verhaal.
Gisteren waren er 20 pasvragen in het spel, en die zijn allemaal verloren gegaan.
Er is dus niemand in het voordeel vanavond.

😉
Gebruikersavatar

Herbie14 mei 2018, 11:10

 109  Uma
Tussen 'verdiend' en 'er' zit een pauze, niet tussen 'groepspot' en 'maar'...
Gebruikersavatar

Jansen14 mei 2018, 11:31

 3423  Yens
herman.debie schreef:Tussen 'verdiend' en 'er' zit een pauze, niet tussen 'groepspot' en 'maar'...
Dit tekstje was een transcriptie van een gesproken tekst. Waar een zin begint en waar die eindigt, is een interpretatie van de schrijver. Jenno verdeelt zijn zinnen dus anders dan Frolva. Hij wil dus gewoon aantonen dat het woord "gebedje" dat gevonden is, een appreciatie van Jenno is, zoals hij denkt dat de zinnen verdeeld moeten worden.

Dit gezegd zijnde, is het goed mogelijk dat het een hint is, we zullen het zondag weten 😉.
Gebruikersavatar

lucu14 mei 2018, 12:40

 551  Sven
Frolva schreef:Mogelijk wel, maar ik ben toch niet helemaal overtuigd.

Om tot de letters G E B E D J E te komen moet je in de gesproken zinnen punten en komma's gaan plaatsen, en dat kan ook anders (en volgens mij logischer).

Wat mij betreft kan de tekst even goed (of beter :mrgreen: ) zijn:

Beste vrienden,
Dat waren een paar bewogen dagen.
Jullie hebben vandaag een smak geld verdiend, er zit 12.050 euro in de groepspot.
Maar gisteren was een ander verhaal.
Gisteren waren er 20 pasvragen in het spel, en die zijn allemaal verloren gegaan.
Er is dus niemand in het voordeel vanavond.

😉
Het gebruik van interpunctie - in het algemeen en in jouw versie in het bijzonder - is geen exacte wetenschap. De zinnen van GDC kan je dus op verschillende wijzen interpuncteren, maar dat is hier eigenlijk niet het PUNT ('pun' not intended).

Het punt is wel of jouw versie een getrouwe weergave (transcriptie) is van de woorden van GDC. En daarop is het antwoord ondubbelzinnig: nee! :mrgreen:

Als je de pauzes die GDC gebruikt respecteert, dan kan je wel degelijk het woord 'GEBEDJE' vormen met de beginletters van de zinnen.

Om het enigszins oneerbiedig te zeggen: jij moffelt twee e's weg en haalt er een 'm' bij, zodat er nog slechts zes letters overblijven...

Kortom: ere aan wie ere toekomt.

JENNO EN JOLIEN VAN VODCAST HEBBEN ONS REEDS NA AFLEVERING TWEE EEN FANTASTISCHE HINT GEGEVEN OVER PIETER, DE GENIALE MOL...

En als dat 'gebedje' een onwaarschijnlijk toeval was, dan vernemen we dat allicht a.s. zondag! 😉