Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

jonas.vandael05 apr 2018, 22:52

 1
Dag iedereen

Dit jaar is de eerste keer dat ik kijk naar het programma 'De mol', intussen heb ik de 2017 editie er ook al doorgejaagd. Het is dus de eerste keer dat ik probeer een mol te vangen, maar dit moet lukken zeker met jullie hulp!

Mijn idee: De mol is gemakkelijk te ontmaskeren door op het einde van de aflevering te kijken welke kleur de kandidaten krijgen. Deze resultaten kan je dan combineren met ander zaken die ik hieronder zal uitleggen.

Welke info krijgen we door de kleuren:
rood> Deze kandidaat is niet de mol + de persoon die hij als mol zag is ook niet de mol
groen> Kan de mol zijn of een kandidaat die op het goede spoor zit

Nu zal ik deze theorie toepassen op het huidige seizoen.

Aflevering 1;
Er is een Ex aequo en Kelly valt af. => Kelly is niet de mol
Ik vond op een ander topic dat kelly Lloyd verdenkt => Lloyd is dus niet de mol, anders had Kelly groen.

Nu zijn er nog 8 kandidaten over. (Bahador, Channy, Jeffrey, Joke, Katrien, Pascale, Pieter en Steve)

In deze aflevering vermeldde pieter dat hij Bahador en Lloyd verdacht vindt, dit is de enige persoon die ook Lloy vermeldde als verdachte dus wss heeft hij ofwel gespreid ofwel op Lloyd ingezet en was hij dus degene die Ex aeqou scoorde maar sneller was dan Kelly.

Nu zijn er nog 7 kandidaten over (Bahador, Channy, Jeffrey, Joke, Katrien, Pascale en Steve)

Aflevering 2:
Channy valt af => Channy is niet de mol
De eerste keer verdacht ze Joke en kreeg ze groen, nu begon ze te twijfelen en is ze van mol verandert waarna het rode kleur volgde. Volgens mij stemde ze op steve (ze noemde hem zelfs een vuile mol tijdens de aflevering), maar dit is niet zeker.

Nu zijn er nog 6 kandidaten over (Bahador, Jeffrey, Joke, Katrien, Pascale en Steve) tenzij je ook Steve uitsluit!

Nu komt het moment waar ik ander technieken om de mol te vinden hierin verwerk en ook probeer kandidaten uit te sluiten door te kijken op wie ze stemden toen ze groen kregen.

Follow the money: Jeffrey en Katrien haalden tot nu toe een zeer groot bedrag binnen vergeleken met de rest. Volgens mij hebben deze ook geen duidelijk mollengedrag vertoond. Deze 2 kandidaten zou ik uitsluiten. Kantrien stemde de eerste aflevering op Joke waarna ze groen kreeg, over de 2de aflevering is het niet bekend wie ze koos.

Nu zijn er nog 4 kandidaten over (Bahador, Joke, Pascale en Steve) tenzij je ook Steve uitsluit!

Bahador heeft al 2x op Pascale gestemd en zit er nog in, 2 conclusies mogelijk => Pascale is de mol, Bahador is mol en krijgt daarom groen + hij heeft al mollengedrag vertoond. Hij brengt ook zeer weinig geld binnen.

Joke verdacht Pieter, Jeffrey en Katrien. Deze zijn bij mij allemaal vrijgesproken waardoor haar groen kleurtje verdacht wordt. Het is ook bijzonder dat wie op Joke stemt en daarna niet meer rood krijgt + ze heeft al mollengedrag vertoond. Conclusie is volgens mij dat Joke zeker de mol kan zijn. Ze bracht tot nu toe ook het kleinste bedrag binnen.

Pascale heeft nog nooit duidelijk vermeld op wie ze verdacht vindt behalve 1x steve vernoemen. Ze is mysterieus en het doelwit van Bahador dus kan zeker de mol zijn. Ze heeft ook al mollengedrag vertoond.

Steve leeft in mijn theorie nog omdat hij normaal gestemd heeft op Channy in aflvering 1 en dit overleeft heeft. Hij is eker uitsluitbaar, maar heeft ook al mollengedrag vertoond.


Alvast bedankt om mijn theorie tot hier te lezen. Wat denken jullie: zit ik op het juiste pad? Maak ik een grote denkfout? Laat gerust een reactie achter dan zoeken we samen naar de mol! Ik vermoed dat het na de derde aflevering volgens deze techniek mogelijk moet zijn om de mol te ontmaskeren. Hieronder ook een afbeelding hoe de stemmingen volgens het internet verlopen zijn.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jay-Lo05 apr 2018, 23:15

 1690  Sven
Alvast welkom op het forum. Ik zou zeggen, weet waar je aan begint, want het werkt verslavend. 😃
Mooi dat je bijhoudt wie wie verdacht vindt, maar hou er rekening mee dat de kandidaten meestal op meerdere personen inzetten in de eerste afleveringen, en dat dat in de montage niet zo getoond wordt. Eigenlijk wordt er niets getoond zoals het is :? , alleszins, een speurder meer is super, en bekijk vooral ook het seizoen van 2016.
Gebruikersavatar

ex-molinator06 apr 2018, 00:22

 3483  Uma
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er veel uit te halen valt en wel vanwege het feit dat
a) het stemgedrag nooit volledig getoond wordt
b) de vragen meer zijn dan enkel "wie is de mol?" Er worden veel zaken gevraagd over de acties tijdens opdrachten, of info over het publiek profiel van een kandidaat en aldus kan de vraag: "Is de mol een man?" juist beantwoord zijn zelfs al heb je verdenk je de verkeerde
c) dit is al geprobeerd vanaf seizoen 2 en heeft (bij mijn weten) nooit de mol ontmaskerd (ja, de laatste 2 afleveringen misschien wel)
Gebruikersavatar

Taupe07706 apr 2018, 09:23

 767  Yens
Leuk dat je ook fan bent en kijkt maar ik denk dat je theorie volledig in het water valt ...
Het is niet omdat iemand in het filmpje zegt dat ze X verdacht vinden dat ze daarom ook op X gegokt hebben als mol.
Ze kunnen gespreid hebben en de productie is niet zo dom alles te laten zien wat een kandidaat zegt. Dus kan het zijn dat er gezegd is X is verdacht want .. maar Y ook want .. etc.

Je sluit Jeffrey en Katrien uit want geen mollengedrag en veel geld. Geen mollengedrag? Net wel!
Veel geld ... ja vandaag nog maar wie weet gaat er volgende aflevering plots veel geld uit de pot door één van beiden.

Nee zo simpel is het niet maar toch goed geprobeerd 😉
Gebruikersavatar

brian.jason06 apr 2018, 15:54

 22
Taupe077 schreef: Je sluit Jeffrey en Katrien uit want geen mollengedrag en veel geld. Geen mollengedrag? Net wel!
Veel geld ... ja vandaag nog maar wie weet gaat er volgende aflevering plots veel geld uit de pot door één van beiden.

Nee zo simpel is het niet maar toch goed geprobeerd 😉
Idd... Dat "veel" geld zou ik me niet op blindstaren.
Best dat hij ook even kijkt naar de Nederlandse mol van dit jaar. Ik heb nog nooit een mol zoveel geld bij mekaar weten rapen als in dat seizoen en het was dan ook absoluut onmogelijk om die meest ijverige kandidaat ooit te gaan verdenken. Bleek dat hij toch de mol was :roll:
Sindsdien sluit ik echt niemand meer uit, zelfs Jeffrey dus.
Gebruikersavatar

ex-molinator06 apr 2018, 17:06

 3483  Uma
brian.jason schreef:Idd... Dat "veel" geld zou ik me niet op blindstaren.
Best dat hij ook even kijkt naar de Nederlandse mol van dit jaar. Ik heb nog nooit een mol zoveel geld bij mekaar weten rapen als in dat seizoen en het was dan ook absoluut onmogelijk om die meest ijverige kandidaat ooit te gaan verdenken. Bleek dat hij toch de mol was :roll:
Sindsdien sluit ik echt niemand meer uit, zelfs Jeffrey dus.
In de beginafleveringen had Jan ogenschijnlijk veel geld verzameld maar de laatste paar afleveringen stapelden de verliezen zich op. Hij was de logische mol, puur op gedrag en op financiën (heb ik ook aangegeven) maar ik vond dat Olcay de verdiende mol was 😉 (mijn wensmol).
Gebruikersavatar

yevo06 apr 2018, 18:51

 281  Uma
Welkom op het forum! Heel mooi overzicht. Zeker interessant om te zien/lezen.
Gebruikersavatar

BeaVer06 apr 2018, 21:01

 1293  Uma
ex-molinator schreef:In de beginafleveringen had Jan ogenschijnlijk veel geld verzameld maar de laatste paar afleveringen stapelden de verliezen zich op. Hij was de logische mol, puur op gedrag en op financiën (heb ik ook aangegeven) maar ik vond dat Olcay de verdiende mol was 😉 (mijn wensmol).
bij die miniopdracht met de gloeilampen was ik 100% zeker!

Ik denk ook dat je geen rekening mag houden met wie wie verdenkt, ze monteren echt te veel en laten bewust veel informatie achterwege. Maar voor iemand die de eerste maal naar de mol kijkt, is dit een logische manier om te redeneren. Dat deed ik 20 jaar geleden ook. 😉

Ik persoonlijk probeer de mol te vinden door enkel naar gedrag en situaties te kijken. Wie heeft wat gedaan en hoe, etc... Al die hints die ze in het spel wel of niet bewust steken, hou ik niet langer rekening mee, want ook daar wordt veel gestuurd.
Gebruikersavatar

Molloot 2.007 apr 2018, 12:20

 27
De persoon die ze tijdens de aflevering vermelden hoeft helemaal niet degene te zijn waarop ze hebben gestemd. Integendeel!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 apr 2018, 18:43

 8153
Molloot 2.0 schreef:De persoon die ze tijdens de aflevering vermelden hoeft helemaal niet degene te zijn waarop ze hebben gestemd. Integendeel!
Inderdaad. Wellicht zegt elke kandidaat iets over verschillende mensen: A deed dat en ik vind dat raar, B had toch moeten zien dat C aan het foefelen was, waarom ging D zomaar akkoord met E... enz.
En de makers knippen en plakken...
Gebruikersavatar

mollig1810 apr 2018, 10:22

 229  Bert
Het is misschien nog wat vroeg maar wat weten we (zowel van afvallers als van overblijvende kandidaten) wie wie verdenkt.

Wat mij in dat opzicht is opgevallen is dat Lloyd in aflevering 2 zegt zeker is dat de mol op het honkbalveld stond ( dus volgens lloyd is het ofwel Lloyd, Bahador, Pascale, Joke of pieter)
Gebruikersavatar

Klaartje10 apr 2018, 12:02

 2245  Uma
Molloot 2.0 schreef:De persoon die ze tijdens de aflevering vermelden hoeft helemaal niet degene te zijn waarop ze hebben gestemd. Integendeel!
Ga ik mee akkoord.
Er valt weinig tot niks af te leiden uit wat ze laten horen qua uitspraken en verdenkingen. Als je daarop voortgaat, raak je helemaal de weg kwijt en weet je uiteindelijk niks.

Af en toe "klopt" er wel iets, maar dat kan je pas achteraf (meestal pas heel op het einde van de reeks) verifiëren. En dan nog: kandidaten doen soms uitspraken die tegengesteld zijn aan wat ze invullen.

Ik neem een voorbeeld van vorig seizoen. Toen zei Davey in de tweede aflevering al over Eline: "Eline is politie-agent en ze loopt totaal verkeerd, ze gaat naar links terwijl de juiste route naar rechts is." (dat was dus een verdenking die wel strookte met wie hij verdacht). Maar later in de reeks (tegen het einde) hoor je Davey zeggen over Annelies "in alle fysieke proeven is er wel iets aan de hand met Annelies". Een "verdenking" die niet klopte met wat Davey invulde op zijn eliminatie, want toen zat hij al voor de volle 100 procent op Eline als mol.

Je kan er weinig staat op maken op die uitspraken.