Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy08 apr 2018, 21:27

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Na het maken van de test, waarin ze meerkeuzevragen over de Mol moeten beantwoorden, gaan de deelnemers naar het vliegveld van Guanaguato. Vandaar zullen zeven van hen verder reizen naar Mexico City. Voor de eliminatie plaatsvindt, vraagt Gilles hen om koffertjes met daarin de volledige groepspot van 14.200 euro onderling te verdelen. Er zijn twee koffers die leeg zijn, terwijl er in de andere verschillende bedragen zitten. Er kan 3000 euro verdiend worden als de volledige groepspot mee op het vliegtuig gaat. Het bedrag dat bij de afvaller terecht komt zal uit de pot gaan. Om hen te helpen bij het maken van hun keuze verklapt Gilles dat de persoon die de test het slechtst maakte 'nee' heeft geantwoord op de vraag: heeft de Mol kinderen? De Mol zelf is op de hoogte van wie de afvaller is. Mensen met geld in hun koffer krijgen na de verdeling echter nog een aanlokkelijk voorstel om pasvragen te kopen. Wie neemt wat? En wie laat zich door de pasvragen verleiden?

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/3.php
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2018, 21:57

 3483  Uma
Een schitterende psychologische opdracht, eentje die mij doet denken aan het psychologisch spel met alle geketende deelnemers en de voor het grijpen liggende joker (seizoen 4).
Deze zal ik een paar keer moeten herbekijken alvorens er (eventueel) verhelderende conclusies uit te trekken zijn.
Gebruikersavatar

Ric08 apr 2018, 22:13

 67  Philippe
Als de mol de kans heeft om een pasvraag te kopen met geld uit de pot, dan gaat hij dit toch altijd doen?

Daardoor vallen Katrien, Pascalle en (mijn mol tot nu toe) Lloyd af.
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2018, 22:23

 1293  Uma
Ric schreef:Als de mol de kans heeft om een pasvraag te kopen met geld uit de pot, dan gaat hij dit toch altijd doen?

Daardoor vallen Katrien, Pascalle en (mijn mol tot nu toe) Lloyd af.
Lloyd staat bij mij ook nog altijd hoog in mijn verdachtenlijstje. Het is makkelijk van de makers om hem een aflevering minder verdacht te maken.
Een pasvraag kopen kan verdacht zijn, maar ook niet verdacht. Ik denk zelf dat als Pieter geen pasvragen had gekocht, dat er een grote kans was dat hij ging afgevallen zijn.
De mol wil geld uit de pot, maar het is een keuze die ook verdacht kan lijken. Dus kan de mol kan hierdoor gekozen hebben om geen pasvraag te kopen, om minder verdacht te zijn.
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 apr 2018, 22:24

 1690  Sven
Ric schreef:Als de mol de kans heeft om een pasvraag te kopen met geld uit de pot, dan gaat hij dit toch altijd doen?

Daardoor vallen Katrien, Pascalle en (mijn mol tot nu toe) Lloyd af.
Ik zou eerder denken dat die 3 dan ja hebben geantwoord op de vraag en zeker waren dat ze niet de afvaller waren.
Gebruikersavatar

Kobe08 apr 2018, 22:26

 429
De mol wilt dat er zoveel mogelijk geld uit de pot gaat, dit kan niet enkel door pasvragen, ook door de afvaller een zo groot mogelijk bedrag te geven. Als je als mol jezelf dus een 0 bedrag (of op zijn minst een laag bedrag) geeft, maak je én indruk op de groep én maak je de kans kleiner dat de afvaller een 0 bedrag op zich neemt. Voor de rest is het van belang om de andere kandidaten zelf te laten beslissen hoeveel ze er nog uit willen. Bahador komt hier voor mij bij de eerste keer kijken, zeer verdacht uit (ookal was ik de vorige afleveringen steeds zekerder dat hij het net niet was)

Kortom: ook wij hebben nog een zware psychologische test voor de boeg :?
Gebruikersavatar

Ric08 apr 2018, 22:29

 67  Philippe
beate.verheyde schreef:Lloyd staat bij mij ook nog altijd hoog in mijn verdachtenlijstje. Het is makkelijk van de makers om hem een aflevering minder verdacht te maken.
Een pasvraag kopen kan verdacht zijn, maar ook niet verdacht. Ik denk zelf dat als Pieter geen pasvragen had gekocht, dat er een grote kans was dat hij ging afgevallen zijn.
De mol wil geld uit de pot, maar het is een keuze die ook verdacht kan lijken. Dus kan de mol kan hierdoor gekozen hebben om geen pasvraag te kopen, om minder verdacht te zijn.
Klopt wat je zegt, maar voor mij is het doel van de mol nog steeds om zoveel mogelijk geld uit de pot te spelen. Als hij dan een kans krijgt om dat onverdacht te doen, en het niet doet.... Dan vind ik dit een slechte actie van de mol.
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2018, 22:38

 1293  Uma
Ik was hier ook de redenering aan het maken:
Stel dat Pieter de "echte" afvaller was. Door 2 pasvragen te kopen, haalde hij maar 1000 euro uit de pot ivp 3000.
Aan de andere kant, vraag ik mij af waarom hij dan een bedrag van 3000 euro kiest, wanneer hij vreest voor zijn positie.
hij geeft zelf toe dat hij 'nee' heeft geantwoord op de vraag of de mol kinderen heeft.
Gebruikersavatar

Jansen08 apr 2018, 22:41

 3423  Yens
beate.verheyde schreef:Aan de andere kant, vraag ik mij af waarom hij dan een bedrag van 3000 euro kiest, wanneer hij vreest voor zijn positie.
Was het niet Jeffrey die de andere bedragen verdeelde over de kandidaten? Hij zei toch dat hij vond dat hij en Baha daar recht op hadden omdat zij de 0 € koffers hadden genomen?
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2018, 22:41

 1293  Uma
eveline.vanhemel schreef:Was het niet Jeffrey die de andere bedragen verdeelde over de kandidaten? Hij zei toch dat hij vond dat hij en Baha daar recht op hadden omdat zij de 0 € koffers hadden genomen?
Ik dacht dat meerdere kandidaten een koffer kozen voor de andere
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2018, 22:48

 8153
beate.verheyde schreef:Ik dacht dat meerdere kandidaten een koffer kozen voor de andere
Jeffrey en Baha kozen om beurt.
Jeffrey gaf de 6000 aan Lloyd, Baha de 3000 aan Pieter, Jeffrey de 2000 aan Joke, Baha de 1500 aan Pascale, Jeffrey de 1000 aan Steve en Katrien kreeg de resterende 750 (en nam dat erg op haar affront).
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 apr 2018, 22:55

 1690  Sven
chicawah schreef:Jeffrey en Baha kozen om beurt.
Jeffrey gaf de 6000 aan Lloyd, Baha de 3000 aan Pieter, Jeffrey de 2000 aan Joke, Baha de 1500 aan Pascale, Jeffrey de 1000 aan Steve en Katrien kreeg de resterende 750 (en nam dat erg op haar affront).
Wil dat dan zeggen dat Jeffrey Katrien als hoofdverdachte had, aangezien hij liever de 1000e aan Steve gaf? Daar kun je ook nog wat uit afleiden. Hij geeft 6000 aan LLoyd, de volgende aan Joke en Katrien krijgt voor hem het laagste bedrag. Heeft Katrien kinderen?
Maar dat kan natuurlijk ook de enige vraag zijn waar iedereen hetzelfde antwoord op gegeven heeft.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 33