Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Davy02 apr 2018, 10:24

Site Admin  1167  Uma
De Mol opereert het liefst 'onder de radar'.
Zijn/haar sabotages blijven liefst zo onopgemerkt mogelijk voor de deelnemers en kijkers.

Ook dit jaar houden we weer wekelijks een overzicht bij van de poll resultaten op de homepage:
➡️ http://www.wieisdemol.be/theorie/onderderadar.php


We krijgen zo een zicht op hoe verdacht elke kandidaat zich maakt doorheen de afleveringen.
Gebruikersavatar

Andreas02 apr 2018, 10:36

Molerator  113
Goe bezig Davy :!: 😃
Gebruikersavatar

kim.baudart02 apr 2018, 17:20

 138
Heel interessant!

Zou het eventueel mogelijk zijn om de resulaten van het molspel op VIER.be er ook bij te nemen (ik geloof toch dat ze die telkens in café de mol vermelden? Weet het niet zeker want heb dat van deze week nog niet gezien). Aangezien daar ook minder fanatieke speurders, meer 'doorsnee' kijkers aan zullen deelnemen lijkt me dat wel een interessante vergelijking (ik weet bijvoiorbeeld dat Pascale er daar na aflevering 1 kop en schouders bovenuit stak...)?
Gebruikersavatar

Davy03 apr 2018, 20:45

Site Admin  1167  Uma
Goed idee... kan leuk zijn ter vergelijking 🙂

Misschien dat iemand hier de resultaten uit Café De Mol wel wil posten
Gebruikersavatar

Andreas04 apr 2018, 10:07

Molerator  113
Resultaten Café De Mol

Aflevering 1 aflevering 2

Joke 15% -> 8%
Lloyd 12% - > 16%
Kelly /
Channy 9% -> /
Steve 7% - > 6%
Jeffrey 12% -> 38%
Pieter 5% - > 4%
Pascale 23% - > 8%
Katrien 9% -> 12%
Bahador 8% -> 8%
Gebruikersavatar

Andreas08 apr 2018, 23:13

Molerator  113
Resultaten café De Mol - Aflevering 3

Joke 8%
Lloyd 20%
Steve 23%
Jeffrey /
Pieter 6%
Pascale 15%
Katrien 19%
Bahador 9%
Gebruikersavatar

Social08 apr 2018, 23:18

 353  Uma
Ik ga in de Pieter tunnel kruipen
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2018, 23:26

 1293  Uma
Ergens verwondert me het dat Lloyd zo hoog verdacht wordt door iederee. Ja ja, hij staat ook hoog op mijn lijstje, maar toch...
Gebruikersavatar

Jillson12 apr 2018, 22:23

 1
Ik vraag mij af of er iets af te leiden valt uit de manier waarop de makers alles aan ons presenteren.
Als programmamaker is het niet lollig als gans Vlaanderen al na drie episodes de mol geïdentificeerd heeft. Het lijkt mij aldus de kunst om uit die enorme hoop filmmateriaal enerzijds net genoeg mollenstreken te tonen opdat wij ook een kans krijgen om mee te zoeken, en anderzijds om er genoeg ruis in te steken zodat de mol niet opvalt.

Wanneer ik na het bekijken van een aflevering denk dat die of die kandidaat toch wel vree mollig uit de hoek kwam, denk ik dat het net de bedoeling was van de makers om mij dat gevoel te geven.

Concreet voorbeeld : in de eerste aflevering loopt Bahador samen met Channy achter de mariachiband die "Come on, Eileen" speelt. Channy en Bahador hebben allebei het idee dat ze de melodie herkennen maar komen niet op de titel, waarop Bahador uitroept van "allez, komaan!".

Dat maakt Bahador voor mij instant een stuk minder verdacht . Als mol moet je toch maar de cojones hebben om te riskeren dat Channy , die je op dat moment ook nog niet goed kan inschatten omdat het spel nog maar net begonnen is, zo ongewild toch de juiste titel vindt.
Als programmamaker daarentegen zou ik het hilarisch vinden dat een kandidaat zich onbedoeld zo verdacht opstelt en dit zéker in het programma steken.

Kandidaten die tot nu niet te veel opvallen, zijn in dat opzicht net wel suspect. Zo wordt Katrien beduidend minder verdacht geportretteerd dan pakweg Steve, waardoor ze voor mij elk aan het ander eind van het spectrum vallen.

Herinneren jullie zich nog hoe dat ging in eerdere seizoenen? Viel Eline of Gilles (of Magda, Hugo of Marc) jullie al van in het begin op, of vlogen die ook eerder onder de radar in het begin?
Gebruikersavatar

Mateo12 apr 2018, 22:27

 870
Katrien is inmiddels, mede om deze redenen, flink gestegen op mijn verdachtenlijstje. Ze heeft Steve zelfs al ingehaald en dat wil wat zeggen!
Gebruikersavatar

stijn.beelprez12 apr 2018, 22:30

 33
In de eerste 3 reeksen op één (VRT-BRT-whatever...) waren de mollen de eerste afleveringen redelijk koest. Ze verkennen de groep, en proberen hun vertrouwen te winnen, om dan vanaf ongeveer aflevering 3 gericht toe te slaan.
Sinds ze op Vier "De Mol" uitzenden pakken ze het iets anders aan, en het aan ons om het te zien