Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

mollig1809 apr 2018, 16:35

 229  Bert
Gilles en Eline waren beide alleenstaand
in de laatste aflevering van seizoen van gilles kwam uit dat de makers heel vaak afspraken op voorhand om vanalles in te oefenen.

Denken jullie dat het vanuit opzicht van makers geen voordeel is om iemand te nemen zonder gezin? 😃

Het lijkt mij gemakkelijker af te spreken met een priester of een alleenstaande dierenarts dan met een arts met gezin bv
Gebruikersavatar

BeaVer09 apr 2018, 19:03

 1293  Uma
of iemand die op kot zit.

Dat alleenstaand-zijn is praktisch misschien ideaal, maar als de perfecte mol toevallig een gezin heeft, dan vinden ze ook wel een manier.
Als dokter kan je bijvoorbeeld ook makkelijk "overuren" maken, zeker in Steve zijn situatie.
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2018, 20:58

 3423  Yens
Dan ga je al een grote groep mensen uitsluiten en ook al zou het de zaak vergemakkelijken, lijkt het me toch geen regel dat per definitie de mol geen gezin mag hebben. Dan zou je in het vervolg al iedereen die in die situatie zit, kunnen schrappen. Trouwens, de meeste regels die voor de mol gelden, gelden ook voor de gewone kandidaten. Ze mogen slechts 1 persoon in vertrouwen nemen dat ze meedoen aan De Mol, dat is dan de persoon die ergens halverwege de reeks op bezoek mag komen.
Gebruikersavatar

Laleia12 apr 2018, 11:13

 306
eveline.vanhemel schreef:Ze mogen slechts 1 persoon in vertrouwen nemen dat ze meedoen aan De Mol, dat dan de persoon die ergens halverwege de reeks op bezoek mag komen.
Maar zelfs die bezoeker weet meestal niet dat 'hun' deelnemer de mol is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2018, 12:28

 8153
Als je naar de intensieve voorbereiding kijkt, moet je eigenlijk wel concluderen dat het zeer moeilijk zou zijn om met een samenwonende mol (en nog moeilijker als die ook kinderen heeft) zo vaak en lang af te spreken om de proeven en alle mogelijke acties door te nemen. Maar ze zouden toch best niet altijd een alleenstaande mol kiezen, want anders wordt het voor de kijkers wel erg gemakkelijk: al wie niet alleenstaand is zou je al meteen kunnen uitsluiten.
De voorbereiding is inderdaad veel intensiever dan in de eerste 3 reeksen. Toen kregen de mollen de proeven wel op voorhand, maar ze moesten veel meer improviseren.
Nu, ik ben blij dat ze dit jaar niet zo ver gegaan zijn als met de duikproef van vorig jaar. Toen hebben ze Eline echt getraind om een sabotage uit te voeren die er serieus over was.
Gebruikersavatar

joachim.morrens21 mei 2018, 13:14

 200  Yens
Ik ben gisteren naar het Dag Allemaal event van De Mol geweest in Asse en die vraag is daar gesteld aan Gilles. Gilles antwoordde dat alleenstaand zijn de zaken inderdaad makkelijker maakt, maar dat het zeker en vast geen criterium is om een Mol te kiezen. Anders zou je al te veel mensen op voorhand kunnen uitsluiten. Ook zei hij dat, ten tijde van de voorbereiding, Gilles van Bouwel GEEN vrijgezel was en ze ook daar al wat uitvluchten hadden moeten verzinnen. Gilles sloot zijn antwoord af met het grapje "Als er volgend jaar iemand bijzit met 3 vrouwen en 20 kinderen, dan zal het zeker den dieje zijn" 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2018, 13:18

 8153
joachim.morrens schreef:Gilles sloot zijn antwoord af met ... "Als er volgend jaar iemand bijzit met 3 vrouwen en 20 kinderen, dan zal het zeker en dieje zijn" 😉
😲 Volgend jaar is ex-molinator de mol! :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen21 mei 2018, 13:29

 3423  Yens
chicawah schreef:😲 Volgend jaar is ex-molinator de mol! :mrgreen:
😂 😂 😂 😂 😂 😂
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 16:15

 3483  Uma
chicawah schreef:😲 Volgend jaar is ex-molinator de mol! :mrgreen:
Mijn hart zou deze optie graag omhelzen, maar mijn verstand zegt dat ik al niet aan de eerste voorwaarde kan voldoen. :cry:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2018, 16:52

 8153
ex-molinator schreef:Mijn hart zou deze optie graag omhelzen, maar mijn verstand zegt dat ik al niet aan de eerste voorwaarde kan voldoen. :cry:
Oei, heb je al teveel kinderen? 😛
Gebruikersavatar

astridm21 mei 2018, 19:05

 287
mollig18 schreef: Het lijkt mij gemakkelijker af te spreken met een priester of een alleenstaande dierenarts dan met een arts met gezin bv
Makkelijker vast wel, maar niemand is 24/7 met z'n gezin samen, er is altijd wel een mouw aan te passen.
Gebruikersavatar

Cedric21 mei 2018, 19:09

 2834  Uma
Ik denk eigenlijk niet dat het een rol speelt..
Gezien er toch altijd een familielid op bezoek mag komen, moet je ervan uit gaan dat 1 iemand in je familiale kring sowieso weet dat je aan 'De Mol' deelneemt.
Zo geheimzinnig moet je dus niet gaan doen tegen die persoon, want die persoon weet ook wel dat je niets mag zeggen.. En of die persoon dan je vriend/vriendin/man/vrouw is of - als je alleenstaand bent - een van je ouders, dat maakt niet zo'n verschil uit denk ik.