[Bahador] Bruindetector

Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

frank.nivelle09 apr 2018, 21:10

 7
Dacht er meteen aan toen ik het voorstellingsfilmpje zag van Bahador... grappig verhaal van een bruindetector die afgaat op de luchthaven? Moldetector?
Moest daar terug aan denken bij de luchthavenproef, waar Bahador zich ook wel erg verdacht maakt. Snel als tweede een koffertje met € 0 pakken als Jeffrey het eerste neemt, daarna € 3000 aan Pieter geven (die veel kans had om de afvaller te zijn).
Gebruikersavatar

arthur.vanobost10 apr 2018, 13:39

 29
frank.nivelle schreef:Dacht er meteen aan toen ik het voorstellingsfilmpje zag van Bahador... grappig verhaal van een bruindetector die afgaat op de luchthaven? Moldetector?
Moest daar terug aan denken bij de luchthavenproef, waar Bahador zich ook wel erg verdacht maakt. Snel als tweede een koffertje met € 0 pakken als Jeffrey het eerste neemt, daarna € 3000 aan Pieter geven (die veel kans had om de afvaller te zijn).
Die bruindetector kan inderdaad misschien nog een tip worden in de komende afleveringen. Misschien gaat het alarm af als Baha door de metaaldetector loopt.

Die laatste proef was heel moeilijk om een tip naar de mol te vinden. Wat jij zegt van die €3000 klopt sowieso niet. Want de mol wist op voorhand wie de afvaller was. Hij moest dus niet gokken op wie het meeste kans had om af te vallen.

Om even in de Baha tunnel te blijven:

Jeffrey zegt dat hij €0 neemt
Nu denkt de mol: 'spijtig, er gaat niets weg uit de pot...'

De mol heeft nu 2 opties
1. Een grote som nemen en zelf enkele pasvragen kopen. Maar onderling overeenkomen was blijkbaar heel moeilijk...
2. €0 nemen en de koffers met het meeste geld verdelen aan mensen die veel pasvragen zouden kopen. Er is redelijk veel geld uit de pot verdwenen en Bahador heeft zichzelf sympathiek gemaakt door hem 'op te offeren'.

Maar het blijft gokken natuurlijk...
Gebruikersavatar

Bakkieryer10 apr 2018, 15:31

 183  Sven
arthur.vanobost schreef:
Jeffrey zegt dat hij €0 neemt
Nu denkt de mol: 'spijtig, er gaat niets weg uit de pot...'

De mol heeft nu 2 opties
1. Een grote som nemen en zelf enkele pasvragen kopen. Maar onderling overeenkomen was blijkbaar heel moeilijk...
2. €0 nemen en de koffers met het meeste geld verdelen aan mensen die veel pasvragen zouden kopen. Er is redelijk veel geld uit de pot verdwenen en Bahador heeft zichzelf sympathiek gemaakt door hem 'op te offeren'.

Maar het blijft gokken natuurlijk...
En hoe weet Baha, als hij de Mol is, hoe het spel verder gaat nadat hij als 2de de 0€ pakt ? Hij kan immers niet weten of en hoe de verdeling van de geldkoffertjes verder wordt beslist. Dat hij en Jeffrey mochten beslissen wie wat kreeg was een beslissing van het moment van de groep, zelfs de Mol kon dat niet voorspellen...
Gebruikersavatar

Klaartje10 apr 2018, 15:49

 2245  Uma
Bakkieryer schreef:En hoe weet Baha, als hij de Mol is, hoe het spel verder gaat nadat hij als 2de de 0€ pakt ? Hij kan immers niet weten of en hoe de verdeling van de geldkoffertjes verder wordt beslist. Dat hij en Jeffrey mochten beslissen wie wat kreeg was een beslissing van het moment van de groep, zelfs de Mol kon dat niet voorspellen...
Dat weet hij ook niet. Wat de Mol wel weet, is wie de afvaller is. Dat is veel belangrijkere informatie voor de Mol. Van zodra Jeffrey zijn keuze voor de nulkoffer heeft bekend gemaakt, kan de Mol die info gebruiken om het vervolg van deze opdracht te sturen en zijn taktiek aan te passen op basis van 1 van de 2 mogelijkheden: 1. Jeffrey was de oorspronkelijke afvaller 2. iemand anders was de oorspronkelijke afvaller.

Ik beweer daarmee niet dat Baha de mol is. Enkel dat de Mol zijn taktiek (plan A, plan B of plan C) kan aanpassen aan Jeffreys keuze voor de nul. Niks doen en het spel op zijn beloop laten of zelf actief voor die andere nulkoffer kiezen.
Gebruikersavatar

Jansen11 apr 2018, 08:23

 3423  Yens
Klaartje schreef:Dat weet hij ook niet. Wat de Mol wel weet, is wie de afvaller is. Dat is veel belangrijkere informatie voor de Mol. Van zodra Jeffrey zijn keuze voor de nulkoffer heeft bekend gemaakt, kan de Mol die info gebruiken om het vervolg van deze opdracht te sturen...
Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar dat Baha die tactiek uitdenkt in een fractie van een seconde en onmiddellijk nadat Jeffrey zegt dat hij voor de 0 € gaat, zou ik héééééél straf vinden. Hij kon ook totaal niet weten dat Jeffrey nadien zou claimen om de verdeling van de koffers door hen te laten doen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2018, 09:05

 8153
eveline.vanhemel schreef:Hij kon ook totaal niet weten dat Jeffrey nadien zou claimen om de verdeling van de koffers door hen te laten doen.
Volgens mij werd dat geopperd door iemand anders.
Gebruikersavatar

Jansen11 apr 2018, 09:15

 3423  Yens
chicawah schreef:Volgens mij werd dat geopperd door iemand anders.
Kan... moet het nog eens opnieuw bekijken, zou kunnen dat iemand die voorzet geeft en dat Jeffrey er op gesprongen is. Maar dan zou ik eerder denken dat de persoon die de voorzet geeft verdachter is dan Baha 🙂.
Gebruikersavatar

Délégee11 apr 2018, 09:15

 99
chicawah schreef:Volgens mij werd dat geopperd door iemand anders.
Klopt. Pascale stelde dit voor, onmiddellijk gesteund door Pieter.
Gebruikersavatar

Jansen11 apr 2018, 09:20

 3423  Yens
Délégee schreef:Klopt. Pascale stelde dit voor, onmiddellijk gesteund door Pieter.
Bedankt, bespaard me de moeite om het zelf te zoeken 😃. Tja, ons Pascaleke, op basis hiervan zou je denken dat het verdacht is maar waarom dan geen pasvragen kopen?