Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Jansen30 mar 2018, 06:33

 3423  Yens
billie.holiday schreef:De ballen zijn in ieder geval van de decathlon. De oranje zijn van kipsta , en die geel, bruine is vermoedelijk van molten. Met de letters kun je niet mol of mol tien mee maken . Met de bal kun je ‘mol ten ‘ maken
Je kunt het dan weer op een andere manier bekijken en het is net lloyd die de mol bal oppakt.
Toch bizar dat er zo eentje anders is dan de rest... Maar ben weer bang dat we opnieuw gaan zoeken naar iets dat er niet is. Remember vorig jaar met de nummerplaat aan het begin van aflevering 1, toen waren we er ook zeker van dat er een hint in moest zitten.
Gebruikersavatar

billie.holiday30 mar 2018, 06:49

 462  Bert
Ik denk ook dat ze dit speciaal hebben gedaan om de molloten op het verkeerde been te zetten. En die nummerplaten vergeet ik nooit meer, wat een tijd dat we daarin hebben gestoken.
Gebruikersavatar

masterveecee30 mar 2018, 08:49

 3547  Sven
Misschien is dit een tip voor later.
Bijv. er komt nog een groepsfoto met hetzelfde aantal mensen als ballen. Dan kan de gele bal de mol zijn. Puuuuuuure speculatie natuurlijk 🙂
Gebruikersavatar

kim.baudart01 apr 2018, 12:01

 138
masterveecee schreef:Misschien is dit een tip voor later.
Bijv. er komt nog een groepsfoto met hetzelfde aantal mensen als ballen. Dan kan de gele bal de mol zijn. Puuuuuuure speculatie natuurlijk 🙂
Aangezien er 18 ballen zijn en (nu nog maar) 9 deelnemers, lijkt me dat niet erg waarschijnlijk.
Hoewel.... is er een groepsfoto geweest met de mariachi's erbij?
Gebruikersavatar

filiep.portugees05 apr 2018, 18:51

 407  Uma
Ik denk dat er met die letters een zin te vormen is.
Het lukt mij net niet.

De letters zoals ze in de basketbalproef voorkwamen :


K R D N U
L P S A O L
T M E O I N L


Daarmee kun je allerlei zinnen maken genre :

DE MOL KAN OPSLUITEN R
DE MOL SPRAK NIET OLUN
DE MOL KAN LUI SPORTEN (enige zin die tot hiertoe steek hield)

Maar je kunt er veel kanten mee uit.
Enige kandidaatsnaam die erin zit is KATRIEN
Maar er zit ook KRUIS in of PATER, LOT, OPSLUITEN, ...

En als je 14679 toepast op de basketballen, kun je PLANK vormen.
Iemand iets raars gezien aan die planken van de doodskisten?
Gebruikersavatar

geertn44407 apr 2018, 00:36

 236
Margot3 schreef:er is ook een geel molboekje, maar ik weet niet wie die heeft
Pascale als ik me niet vergis
Gebruikersavatar

Holmes07 apr 2018, 12:49

 395
geertn444 schreef:Pascale als ik me niet vergis
Klopt

Afbeelding
Gebruikersavatar

Mateo07 apr 2018, 15:55

 870
filiep.portugees schreef:Ik denk dat er met die letters een zin te vormen is.
(...)

En als je 14679 toepast op de basketballen, kun je PLANK vormen.
Iemand iets raars gezien aan die planken van de doodskisten?
Of: 'n Klap.

Of: 'n Plak.
Gebruikersavatar

mariosandra.valckesimoen10 apr 2018, 21:41

 11
De gele kleur kan ook een verwijzing zijn naar het kleur van het graf. Lloyd lag in het gele graf.
Gebruikersavatar

perro11 apr 2018, 11:24

 39  Bert
Als je in het begin van de proef het beeld van de groep ziet, staat er pal in het midden een bord met een E op. Tijdens de basketproef zijn de letters die wegvallen RAT en op de gele bal staat een N. De enige antwoorden die Katrien geeft zijn de “Kinks met Lola” en “iets Italiaans” voor Maria van Santana. Wat misschien wel een goed afleidingsmanoeuvre was, want je begint meteen aan Italiaanse artiesten en nummers te denken. Bovendien zegt ze later in de arena “Ja! Dat was dat SPAANS!”

Maar zet al die letters bij elkaar en je kan ook weer KATRIEN vormen. Volgens mij heeft ze ook nog eens het (limoen-)groene molboekje... :mrgreen:
Gebruikersavatar

james.waker11 apr 2018, 12:17

 417
misschien hebben we te maken met een blonde mol ofwel een bruine mol (subtiele verwijzing naar de bruindetector)