Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

raf.top08 apr 2018, 22:28

 1
Afbeelding

In de eerste minuten van de derde aflevering zien we de volledige groep in beeld. Rechts hangt een soort affiche waarop in het groot 'La Nahual' staat. Volgens Wikipedia is La Nahual een soort tovenaar dat het vermogen heeft om dierlijke vormen aan te nemen. De mol is een menselijk persoon die de vorm van een mol aanneemt, een mooie omschrijving dus. Toont de hand op de affiche dan waar de 'nahual' zich bevind in de groep en wordt op deze manier naar Joke verwezen?
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2018, 23:12

 3483  Uma
Scherp gezien (+ goed onderzoek). (alleen: ik zie het verband met Joke niet?)
Gebruikersavatar

Social08 apr 2018, 23:59

 353  Uma
Misschien is het verband, de poster van Joke voor aflevering 2? (Rabid Joke, al begrijp ik wel dat rabid =/= rabbit)

La Nahual = one who is able to shapeshift into an animal at night

Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2018, 00:08

 3483  Uma
Social schreef:Misschien is het verband, de poster van Joke voor aflevering 2? (Rabid Joke, al begrijp ik wel dat rabid =/= rabbit)

La Nahual = one who is able to shapeshift into an animal at night
hmmm? vergezocht maar het onthouden waard (voor een nachtopdracht later?)
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen11 apr 2018, 00:56

 182
ex-molinator schreef:Scherp gezien (+ goed onderzoek). (alleen: ik zie het verband met Joke niet?)
Joke loopt rechtsboven (linksachter vanuit haar standpunt) in de groep en de vinger wijst ook naar rechtsboven.
Gebruikersavatar

JKpowned11 apr 2018, 04:25

 259
In Mexico geloven nog veel mensen in dit soort nonsens. Zo krijg je als je over straat loopt wel eens verschillende keren kaartjes waar een adres opstaat om een heks/tovenaar (wat la nahual ook Is) te bezoeken die je toekomst voorspelt of die je leven zeggend enz. Deze poster kan er dus van nature er al zeer lang hangen. Mijn vriendin wist ook meteen over wat het ging toen ik het zei kan dus niets zijn of toeval. Het duid niet echt naar een kandidaat dus het zou sowieso een vreemde hint zijn.
Gebruikersavatar

masterveecee11 apr 2018, 12:06

 3547  Sven
Heb mij eens laten gaan 🙂


De afspraak met GDC is hier:
Afbeelding


Beelden ervoor dus:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


De plaats is hier:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Geen affiche hier. Dus:
1) de affiche is er speciaal gehangen
2) de affiche hangt er nog niet of niet meer op google maps foto's



Bij deze de gewone objectieve informatie 🙂
Gebruikersavatar

Klaartje11 apr 2018, 12:16

 2245  Uma
masterveecee schreef:Heb mij eens laten gaan 🙂


De afspraak met GDC is hier:
Afbeelding


Beelden ervoor dus:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


De plaats is hier:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Geen affiche hier. Dus:
1) de affiche is er speciaal gehangen
2) de affiche hangt er nog niet of niet meer op google maps foto's



Bij deze de gewone objectieve informatie 🙂
Ik denk dat die affiche er nog niet hing toen de beelden van Google maps zijn gemaakt.
Dat lijkt me de meest plausibele verklaring.

Die beelden van google maps zijn meestal al een paar jaar oud, dus waarschijnlijk ouder dan november 2017 (de periode van draaien van de Mol 6).

Je moet zelf eens de oefening doen voor je eigen straat. Op een paar jaar tijd verandert er heel veel in een straatbeeld.

Als iemand mijn straat zou opzoeken op Google Maps, dan denk ik dat die mijn straat nu niet meer zou herkennen. Tussen nu en de dag dat de beelden van Google zijn gemaakt zijn er bijna 10 nieuwe huizen bijgekomen en anderen zijn stevig verbouwd. Je herkent je eigen straat bijna niet meer. 🙂
Gebruikersavatar

JKpowned11 apr 2018, 12:17

 259
Ik kan nu niet kijken maar je moet eens zien wanneer dat Google streetview daar gepasseerd Is vaak zit er al 8 jaar tussen of meer. Kan inderdaad er nog gehangen zijn door programma makers maar zou een vreemde hint zijn :p
Gebruikersavatar

james.waker11 apr 2018, 12:26

 417
bedankt iig voor de moeite om die locatie op te zoeken , knap speurwerk :!:

als het een hint is , wat ik niet volledig uitsluit, dan zie ik toch de link niet met Joke....
Gebruikersavatar

arthur.vanobost11 apr 2018, 14:19

 29
Mooi gevonden! Heb het nu ook eens opgezocht, en die streetview foto dateert van mei 2017. Dus net voor de opnames van de mol. Kan dus goed zijn dat ze deze affiche gewoon voor het programma hebben opgehangen!


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

happyfello11 apr 2018, 14:49

 326  Uma
Wikipedia : ... into an animal form: most commonly jaguar, puma and wolf.

Draagt er iemand Pumas of rijdt er iemand met een Jaguar ?