[Steve] Stenen

Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Moleskine12 apr 2018, 13:31

 88
Naar aanleiding van het topic over de religieuze verwijzingen, ben ik eens aan het denken gegaan.
Ik zit zelf al van bij de bekendmaking van de kandidaten op Steve (cfr. zijn playlist met lyrics die verwijzen naar de sabotages van de vorige mollen + het gescrambel in de trailer "Heb je mij gemist?", ...).

Steve is afgeleid van de heilige Stephanus:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stefanus_(martelaar)

Deze heilige werd gestenigd en wordt in de iconografie ook steeds afgebeeld met stenen. Het valt me op dat al in elke aflevering "steen/stenen" terug kwamen. Bij de eerste twee leek het me gewoon praktisch onvermijdelijk , maar bij de pinata-proef vond ik het vreemd dat er steentjes vielen uit de foute (en de kandidaten zo "gestenigd" werden :-p ). Men had even goed gele snoepjes en rode snoepjes kunnen nemen bv. Of droge pasta, of iets wat toch minder vreemd is dan steentjes?

Dus:
- afl 1: graven worden bedekt met stenen (noodzakelijk gezien de bodem, maar waarom worden die graven eigenlijk bedekt? De kandidaten mogen er toch pas uit na het oplossen van de raadsels en het is nu niet dat ze 20 cm onder het oppervlak liggen?!
- afl 2: afdaling van een grote stenen rots (noodzakelijk voor deze proef)
- afl 3: pinata's gevuld met steentjes (vreemd! Ik zou liever andersgekleurde snoepjes/droge pasta/... over mij krijgen dan kiezelstenen).

-> Bij de twee eerste proeven waren de "stenen" voor iedereen, bij de pinata-proef was Steve 1 van slechts 3 deelnemers. Ook de enige proef van de 3 (sombrero/tequila) met subtiele religieuze verwijzingen/hints (cfr. liedjes Viva La Vida, Livin' on a prayer).

Benieuwd of de stenen ook in aflevering 4 opduiken! 🙂
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2018, 13:56

 3423  Yens
Moleskine schreef:Dus:
- afl 1: graven worden bedekt met stenen (noodzakelijk gezien de bodem, maar waarom worden die graven eigenlijk bedekt? De kandidaten mogen er toch pas uit na het oplossen van de raadsels en het is nu niet dat ze 20 cm onder het oppervlak liggen?!
- afl 2: afdaling van een grote stenen rots (noodzakelijk voor deze proef)
- afl 3: pinata's gevuld met steentjes (vreemd! Ik zou liever andersgekleurde snoepjes/droge pasta/... over mij krijgen dan kiezelstenen).
De afdaling van de rots was ook in afl. 1, dus je zal nog iets anders voor aflevering 2 moeten vinden. Maar dat zal wel lukken zeker? 😃
Gebruikersavatar

Jimmy12 apr 2018, 14:17

 197  Anke
En wat staat er op de playlist van Steve wat helemaal niet bij hem lijkt te passen: Rammstein
Gebruikersavatar

Moleskine12 apr 2018, 14:31

 88
eveline.vanhemel schreef:De afdaling van de rots was ook in afl. 1, dus je zal nog iets anders voor aflevering 2 moeten vinden. Maar dat zal wel lukken zeker? 😃
Beste Eveline, je hebt een punt. :-D

Dat neemt wel niet weg dat ik de stenen in de foute pinata's nog steeds vreemd vind...
Het is voor de productie toch veel eenvoudiger omgrote zakken snoep in twee verschillende kleuren te kopen dan een paar kg kiezelsteentjes bij elkaar te rapen? Dus dan blijft het "stenigen" wel nog overeind. 😉
(Maar, zoals je aangaf, niet de rode draad doorheen de afleveringen).
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2018, 14:40

 3423  Yens
Moleskine schreef:Beste Eveline, je hebt een punt. :-D

Dat neemt wel niet weg dat ik de stenen in de foute pinata's nog steeds vreemd vind...
Het is voor de productie toch veel eenvoudiger omgrote zakken snoep in twee verschillende kleuren te kopen dan een paar kg kiezelsteentjes bij elkaar te rapen? Dus dan blijft het "stenigen" wel nog overeind. 😉
(Maar, zoals je aangaf, niet de rode draad doorheen de afleveringen).
Ja hoor, zeker, vond het ook een raar idee om er stenen in te steken. Die stenen konden zeker in het ronde vliegen als er op de pinata's geklopt werd en de persoon bezeren of pijn doen. Zoals je zegt, verschillende kleuren van snoepjes was veel beter geweest.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2018, 14:41

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ja hoor, zeker, vond het ook een raar idee om er stenen in te steken. Die stenen konden zeker in het ronde vliegen als er op de pinata's geklopt werd en de persoon bezeren of pijn doen. Zoals je zegt, verschillende kleuren van snoepjes was veel beter geweest.
Ik had het leuker gevonden hadden ze er bloem in gestopt 😃
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2018, 14:46

 3423  Yens
chicawah schreef:Ik had het leuker gevonden hadden ze er bloem in gestopt 😃
LOL, dat zou alleszins lachen geblazen zijn 😃 Stel je Steve eens voor onder de bloem
😂 😂 😂 😂
Gebruikersavatar

mollig1812 apr 2018, 14:52

 229  Bert
ik vind het ergens vreemd dat "Stenen" hier worden gelinkt met Steve

en niet met Pieter

Pieter in het Frans is pierre en dat wil zeggen steen

Pieter komt ook van Petrus wat rots wil zeggen
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2018, 14:54

 3423  Yens
mollig18 schreef:ik vind het ergens vreemd dat "Stenen" hier worden gelinkt met Steve

en niet met Pieter

Pieter in het Frans is pierre en dat wil zeggen steen

Pieter komt ook van Petrus wat rots wil zeggen
Leuke vondst 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2018, 14:57

 8153
mollig18 schreef:ik vind het ergens vreemd dat "Stenen" hier worden gelinkt met Steve

en niet met Pieter

Pieter in het Frans is pierre en dat wil zeggen steen

Pieter komt ook van Petrus wat rots wil zeggen
En gingen ze in de bijbel Maria Magdalena niet stenigen toen Christus net op tijd tussenkwam? Of zoiets.
En was er niet ook iets met een rotsblok dat een graf afsloot?
En de stenen tafelen!

Enfin, ik wil maar zeggen: wie in een tunnel wil kruipen, vindt altijd wel een rotsblok om hem af te sluiten :mrgreen:
Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat het geen hint is. Maar intussen duizelt het mij van alle mogelijke hints op dit forum die naar alle mogelijke kandidaten wijzen. Ik heb de indruk dat er veel meer (al dan niet echte) hints (uit)gevonden worden dan vorig jaar :roll:
Gebruikersavatar

Kleintje12 apr 2018, 17:44

 125  Sven
chicawah schreef:Ik vind de apple tot nu toe een van de strafste verborgen hints en volgens mij is het ofwel een echte ofwel een valse die er bewust in gestoken werd door de makers. Maar zij beweren altijd dat ze er geen valse hints in stoppen :?
Vind ik ook. Er zijn intussen zoveel hints die naar verschillende kandidaten leiden en waarvan je niet zeker bent of het een hint is of niet, maar dit kan bijna niet 'toevallig' zijn.
Gebruikersavatar

Moleskine15 apr 2018, 23:08

 88
Weer een vreemde verwijzing naar stenen in deze aflevering:
- Rammstein speelt (bij de worstelproef denk ik) - Ich tu dir weh
- Steve maakt, wanneer ze de stad binnenrijden een opmerking over aandelen in beton. Ik vond het heel vreemd dat zo'n triviale opmerking de montage haalde... Tot de proef met de betonnen wolkenkrabber kwam.

Beschrijving beton: " een kunstmatig steenachtig materiaal, dat als bouwmateriaal wordt gebruikt. Het moderne beton is samengesteld uit het bindmiddel cement en uit een of meer toeslagmaterialen zoals zand, grind of steenslag."

Stenen Steve!

(Haha, dit wordt té grappig: puur toeval, denk ik! 😂 https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Stone_(baseball))