Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

stefany.gysels12 apr 2018, 23:40

 10
Ik den dat GDC een code taal spreekt ben nog ni uit wat hij zegt maar zoal 10 en B en k zegt hij wel heel uit gedrukt ? Kent er iemand wat van code taal?
Gebruikersavatar

Jimmy13 apr 2018, 13:28

 197  Anke
Nieuwe theorie: De mol heeft bij de voorbereidingen voor elke kandidaat een volgnummer moeten memoriseren. Net zoals leerlingen in een klas werd dit alfabetisch gedaan, dus:
  • 1. Bahador
    2. Channy
    3. Jeffrey
    4. Joke
    5. Katrien
    6. Kelly
    7. Loyd
    8. Pascale
    9. Pieter
    10. Steve
Men kan dit dan verschillende keren gebruiken om informatie efficiënt door te spelen naar de Mol, zo ook in deze proef.

Gezien GDC de nadruk legt op "door wat ik net allemaal verteld heb" is het zeer waarschijnlijk dat de informatie over de (voorlopige) afvaller in de tekst zat. Eén van de variabelen zou inderdaad de vraag (heeft de mol kinderen) kunnen zijn, waarbij er voor elke kandidaat een andere vraag wordt gebruikt. Maar dit is lastiger om te memoriseren. Dus welke andere variabelen zaten er nog in de uitleg van GDC? De 3000 euro! Hoewel we dit in een voice-over hebben gehoord, zal GDC dit ongetwijfeld ook zelf verteld hebben. 3000 dus.... en wie staat er in het bovenstaande lijstje op 3? Jeffrey!
Gebruikersavatar

masterveecee13 apr 2018, 13:53

 3547  Sven
jimmy.dedauw schreef:Dus welke andere variabelen zaten er nog in de uitleg van GDC? De 3000 euro!
hoe dat?
Gebruikersavatar

Délégee13 apr 2018, 14:00

 99
masterveecee schreef:hoe dat?
Ze konden 3000 Euro verdienen voor de groepspot als er niets uit de pot verdween bij de opdracht.
Gebruikersavatar

nele.pottie13 apr 2018, 14:03

 62
Délégee schreef:Ze konden 3000 Euro verdienen voor de groepspot als er niets uit de pot verdween bij de opdracht.
En wat dan als Steve de oorspronkelijke afvaller was? Dan konden ze 10 000 euro verdienen?
Ik denk niet dat die 3000 ermee te maken heeft. Dat bedrag lag al vast op voorhand.
Gebruikersavatar

masterveecee13 apr 2018, 14:03

 3547  Sven
Délégee schreef:Ze konden 3000 Euro verdienen voor de groepspot als er niets uit de pot verdween bij de opdracht.
aaaaaaaaaaaaaaja 🙂

Aan de andere kant: dat wil zeggen dat het bedrag die te winnen valt, afhankelijk is van de alfabetische volgorde en waar de afvaller staat.
Natuurlijk, de vraag is of de proef uberhaubt zou gaan lukken (das geen pasvragen "kopen", en geen sabotage)
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh13 apr 2018, 17:27

 344  Sven
Heeft iemand toevallig al een transcript van de tekst van GDC?
Wie weet is het dan makkelijker te ontleden. Ik vind trouwens dat GDC het woord 'boarden' nogal benadrukt. Alsof het op een sport/hobby van de mol slaat en de mol dan weet dat hij moet gaan luisteren of iets.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2018, 17:43

 8153
lorenzo.dejongh schreef:Heeft iemand toevallig al een transcript van de tekst van GDC?
Wie weet is het dan makkelijker te ontleden. Ik vind trouwens dat GDC het woord 'boarden' nogal benadrukt. Alsof het op een sport/hobby van de mol slaat en de mol dan weet dat hij moet gaan luisteren of iets.
Iemand heeft het al eens volledig uitgeschreven, wellicht een hoop pagina's geleden. Tenzij het in een ander topic was.
Gebruikersavatar

Mola Lisa13 apr 2018, 18:34

 328  Uma
lorenzo.dejongh schreef:Heeft iemand toevallig al een transcript van de tekst van GDC?
Wie weet is het dan makkelijker te ontleden. Ik vind trouwens dat GDC het woord 'boarden' nogal benadrukt. Alsof het op een sport/hobby van de mol slaat en de mol dan weet dat hij moet gaan luisteren of iets.

Zie opdrachten > Geldkoffer > pagina 4
Gebruikersavatar

Jimmy13 apr 2018, 19:21

 197  Anke
nele.pottie schreef:En wat dan als Steve de oorspronkelijke afvaller was? Dan konden ze 10 000 euro verdienen?
Ik denk niet dat die 3000 ermee te maken heeft. Dat bedrag lag al vast op voorhand.
10 000 euro was natuurlijk niet mogelijk gezien Steve de mol is 😃 Terug serieus nu, als de theorie klopt dan denk ik dat dit een berekend gok was van de productie. Men kon met de mol afspreken om in geen geval een 0-koffer te nemen en indien nodig een pasvraag te kopen om de (1 000 tot 10 000) eur niet te moeten uitgeven. Als dat niet mogelijk was en de mol toch een 0-koffer in handen kreeg, was de kans al kleiner dat de andere 0-koffer toevallig bij de afvaller zou komen én dat er niemand een pasvraag zou kopen. Ik denk dat die 3000 eur sowieso verloren was.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh13 apr 2018, 19:24

 344  Sven
tsjoep schreef:Zie opdrachten > Geldkoffer > pagina 4
Heel erg bedankt. Ik ga mijn extra tijd hier eens aan besteden haha.
Gebruikersavatar

perro13 apr 2018, 21:15

 39  Bert
Ik denk dat het zo simpel is als gewoon te tellen, en ik staaf het zo...

In de eerste proef heeft de Mol de volgorde van de kandidaten bepaald zoals hij/zij zelf wou, dat wordt heel erg duidelijk gezegd.

Dus die volgorde is 1. Lloyd - 2. Kelly - 3. Pieter - 4. Bahador - 5. Katrien - 6. Pascal - 7. Channy - 8. Jeffrey - 9. Joke - 10. Steve.

Dus als je de cijfer verwerkt die Gilles zegt kom je bij het volgende...

Eliminatie 1 // Het eerste (=1) gevreesde moment is aangebroken ... we zijn drie (=3) dagen ver ... een (=-1) reis waar (nadruk) niet (= - of min) iedereen de eindbestemming haalt ... een (=1) zoektocht naar de Mol (= eindpunt). Dus 1 + 3 = 4, en dan - 1 en - 1 = 2 = Kelly --> het zij 1 + 3 + 1 - 1 = 4 = Bahador, want er was een ex aequo, maar Baha was sneller met invullen.

Eliminatie 2 // Dat waren een (=1) paar ( =2) bewogen dagen... een (=1) smak geld verdiend ... gisteren was een (=1) ander verhaal... Er waren 20 (2 + 0 = 2) pasvragen in het spel... 1+2+1+1+2= 7 = Channy

Eliminatie 3 // er is een (=1) probleem... een inkijk (=1) geven... dat het voor (nadruk) *iedereen* (=8) interessant kan zijn om een (=1) koffertje met geld bij zicht te hebben... Ik heb nu trouwens de Mol (=eindpunt) verTELd (toeval?) wie de afvaller is. 1+1+8 =10 plus de nadruk op *TIEN*duizend = nummer 10 = Steve.

Bij de laatste eliminatie zie je, nadat Gilles zegt dat hij de Mol verteld heeft wie de afvaller is, Katrien (= mijn Mol) ook naar recht op de tegenovergestelde rij kijken, waar Steve dus zit. Wat het voor mij dus maar alleen bevestigt. 😂
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14