Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

hanne.brouns14 apr 2018, 20:22

 8
Theorie van 'elien was de mol' die vorig jar Elien vanaf aflevering 1 doorhadden en dit jaar Joke verdenken : Nadat de proef mislukt was omdat Joke neergeschoten wordt, merkte ik op dat Joke 5 seconden nadat ze werd afgeschoten moest glimlachen...hierna wordt ze plots enorm boos tegen de rest en later verontschuldigt ze zich bij de rest dat ze zich als een razende/rabid? Heeft gedragen. Volgens mij moest ze zo reageren van de regisseur, ze moest letterlijk rabid Joke zijn. Als Joke echt een kandidaat was, ga je uiteindelijk toch akkoord met 2-2-2-1 aangezien ze nog een pasvraag verstopt had en er dan evenveel heeft? Lijkt precies alsof ze geen akkoord wilde hebben en zegt ook letterlijk 'Schiet me dan maar neer'?! Vond het trouwens ook vreemd dat de mannen samen veel moeite hadden met de bunsenbrander en bij Joke ging dat wel vlot, op voorhand kunnen oefenen?
Afbeelding
Gebruikersavatar

james.waker14 apr 2018, 21:24

 417
er zijn wel wat rare dinges op te merken bij die proef... eerst en voooral waarom een fel groen t shirt dragen? waarom niet wegstoppen als heli boven haar vliegt, ze hebben maar voor 10min fuel ? 't lijkt wel of ze gezien wilde worden.... en vooral die pasvraag wegsteken, echt een molse actie waardoor er geen deal kwam.... jammer van dat lachje, want de acteerpresatie erna was indrukwekkend

klopt idd dat ze die munten brandt gelijk niks terwijl de mannen er niks van bakken....

voor mij toch een veel geloofwaardiger mol dan katrien , die veel te veel afzijdig is....

btw, waar is dat filmpke te bekijken?
Gebruikersavatar

hanne.brouns14 apr 2018, 21:35

 8
Vind ze bij alle proeven wel wat verdacht en filmpjes staan op facebook
Gebruikersavatar

Cedric14 apr 2018, 21:43

 2834  Uma
james.waker schreef:er zijn wel wat rare dinges op te merken bij die proef... eerst en voooral waarom een fel groen t shirt dragen? waarom niet wegstoppen als heli boven haar vliegt, ze hebben maar voor 10min fuel ? 't lijkt wel of ze gezien wilde worden.... en vooral die pasvraag wegsteken, echt een molse actie waardoor er geen deal kwam.... jammer van dat lachje, want de acteerpresatie erna was indrukwekkend

klopt idd dat ze die munten brandt gelijk niks terwijl de mannen er niks van bakken....

voor mij toch een veel geloofwaardiger mol dan katrien , die veel te veel afzijdig is....

btw, waar is dat filmpke te bekijken?
1. Het fel groen shirt: Omdat dat nu eenmaal is wat ze in haar bagage besloot mee te nemen bij vertrek.
2. Waarom ze zich niet wegstopt: Deed ze in het begin wel (ze staat duidelijk in de schaduw van een boom), maar dat deed ze duidelijk niet lang genoeg.. Inschattingsfout?
3. Pasvraag wegsteken: Logisch, ik zou het ook doen..
4. Het lachje: Dat kan even goed uit ontgoocheling zijn van het falen, je kan altijd wel even zo iets hebben van "dju, kon maar proberen", vergezeld van een lachje, zelfs al ben je pissed

Nu goed, ik zit in een tunnelvisie in de zin dat ik Joke totaal niet verdenk doordat ik me keihard in haar acties herken en vermoed dat ik in haar plaats op krak dezelfde manier het spel zou spelen (weliswaar zonder zo hard uit te vliegen tegen de anderen, ik zou eerder zwijgen en opkroppen, alles laten bezinken).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2018, 22:23

 8153
Cedric schreef:1. Het fel groen shirt: Omdat dat nu eenmaal is wat ze in haar bagage besloot mee te nemen bij vertrek.
2. Waarom ze zich niet wegstopt: Deed ze in het begin wel (ze staat duidelijk in de schaduw van een boom), maar dat deed ze duidelijk niet lang genoeg.. Inschattingsfout?
3. Pasvraag wegsteken: Logisch, ik zou het ook doen..
4. Het lachje: Dat kan even goed uit ontgoocheling zijn van het falen, je kan altijd wel even zo iets hebben van "dju, kon maar proberen", vergezeld van een lachje, zelfs al ben je pissed

Nu goed, ik zit in een tunnelvisie in de zin dat ik Joke totaal niet verdenk doordat ik me keihard in haar acties herken en vermoed dat ik in haar plaats op krak dezelfde manier het spel zou spelen (weliswaar zonder zo hard uit te vliegen tegen de anderen, ik zou eerder zwijgen en opkroppen, alles laten bezinken).
Mee eens Cedric. Ik hou van jouw (uitstekend geanalyseerde en goed onderbouwde) posts, waarbij het mooi meegenomen is dat jouw mening de mijne bevestigt 😉
Gebruikersavatar

Frolva15 apr 2018, 12:27

 2204
Cedric schreef:1. Het fel groen shirt: Omdat dat nu eenmaal is wat ze in haar bagage besloot mee te nemen bij vertrek.
2. Waarom ze zich niet wegstopt: Deed ze in het begin wel (ze staat duidelijk in de schaduw van een boom), maar dat deed ze duidelijk niet lang genoeg.. Inschattingsfout?
Ook niet vergeten dat ze in haar eentje 'onmogelijk' de pasvragen bij de haciënda had kunnen krijgen. Ze had hulp van anderen nodig en had er dus voordeel bij van op een bepaald moment (als ze al enkele pasvragen had) gevonden te worden.
Gebruikersavatar

Cedric15 apr 2018, 13:18

 2834  Uma
Frolva schreef:Ook niet vergeten dat ze in haar eentje 'onmogelijk' de pasvragen bij de haciënda had kunnen krijgen. Ze had hulp van anderen nodig en had er dus voordeel bij van op een bepaald moment (als ze al enkele pasvragen had) gevonden te worden.
Toch wel hoor.

De groep was weer als kiekens zonder kop in de opdracht gevlogen met als doel Joke te vinden (wat eigenlijk dom is, als je het vanuit het geldgewin bekijkt, zoals ik eerder al aanhaalde in het topic van deze opdracht). Eigenlijk moet Joke dan gewoon wat langer schuilen, tot de helicopter terug vertrokken is. Als de heli haar niet vindt aan Cerro Blanco/Las Trojes, dan moet Joke aan de andere kant bij El Varal/Pozos zijn, dus dan zou de heli naar ginder vertrekken en meer dan waarschijnlijk aan de auto laten weten van "Joke is daar niet, ze moet aan de andere kant zijn".
Op dat moment is Joke safe om de pasmunten van Cerro Blanco en Las Trojes te verzamelen en naar de hacienda te vertrekken.

Ze is jammer genoeg echter iets te vroeg van onder haar schuilplaats vandaan gekomen..
Gebruikersavatar

Frolva15 apr 2018, 13:55

 2204
Cedric schreef:Op dat moment is Joke safe om de pasmunten van Cerro Blanco en Las Trojes te verzamelen en naar de hacienda te vertrekken.
Joke moest (minstens) 10 km afleggen. De helikopter kon 20 minuten vliegen en ze beslisten om 10 minuten te wachten (maar dat wist Joke niet).
Na 30 minuten zou de helikopter aan de haciënda zijn. Channy en Pascale hadden dus ruim de tijd om zich goed voor te bereiden op de komst van Joke.

Mij lijkt de kans héél klein dat Joke de haciënde alleen zou kunnen bereiken. 😉
Gebruikersavatar

Cedric15 apr 2018, 14:02

 2834  Uma
Frolva schreef:Joke moest (minstens) 10 km afleggen. De helikopter kon 20 minuten vliegen en ze beslisten om 10 minuten te wachten (maar dat wist Joke niet).
Na 30 minuten zou de helikopter aan de haciënda zijn. Channy en Pascale hadden dus ruim de tijd om zich goed voor te bereiden op de komst van Joke.

Mij lijkt de kans héél klein dat Joke de haciënde alleen zou kunnen bereiken. 😉
Heel klein, zeker, maar niet onbestaande.

Ik vind het heel jammer dat we geen zicht hebben gekregen op wat Channy en Pascale deden tussen het terug naar de hacienda vliegen enerzijds en het falen van de opdracht anderzijds. Wat deden ze? Stonden ze met hun paintballgeweren aan de ingang? Lag Pascale in scherpschutterpositie op een muur? Of zaten ze gewoon op hun gemak een pintje te drinken? Hebben we geen enkel zicht op.. Terwijl ook daarvan afhankelijk is of Joke al dan niet zou zijn geslaagd in het behalen van pasvragen.
Gebruikersavatar

james.waker15 apr 2018, 14:45

 417
Cedric schreef:Heel klein, zeker, maar niet onbestaande.

Ik vind het heel jammer dat we geen zicht hebben gekregen op wat Channy en Pascale deden tussen het terug naar de hacienda vliegen enerzijds en het falen van de opdracht anderzijds. Wat deden ze? Stonden ze met hun paintballgeweren aan de ingang? Lag Pascale in scherpschutterpositie op een muur? Of zaten ze gewoon op hun gemak een pintje te drinken? Hebben we geen enkel zicht op.. Terwijl ook daarvan afhankelijk is of Joke al dan niet zou zijn geslaagd in het behalen van pasvragen.
nog voor de heli geland was, was Joke wellicht al op weg naar de eeuwige jachtvelden . de pick up was zo goed als bij Joke op moment dat de heli moest terug vliegen wegens fuel gebrek...
Gebruikersavatar

Frolva15 apr 2018, 15:09

 2204
james.waker schreef:nog voor de heli geland was, was Joke wellicht al op weg naar de eeuwige jachtvelden . de pick up was zo goed als bij Joke op moment dat de heli moest terug vliegen wegens fuel gebrek...
Ja, maar dat natuurlijk pas nadat Joke werd gevonden door de helikopter.
En de vraag is juist of Joke er wel alles aan gedaan heeft om onopgemerkt te blijven ... 😉
Gebruikersavatar

Jansen17 apr 2018, 10:43

 3423  Yens
Frolva schreef:De helikopter kon 20 minuten vliegen en ze beslisten om 10 minuten te wachten (maar dat wist Joke niet).
Door dit opnieuw te lezen, bedacht ik me opeens dat die 10 minuten uitstel wel eens een mollendaad kan geweest zijn 😲 . Hiermee geeft Pascale, Joke nog meer voorsprong en is de kans zeer reëel dat Joke al minstens op 1 plaats pasvragen had kunnen branden en zodoende geld uit de pot houdt. Ze wisten immers al van de eerste dag dat Joke zeer sportief was (abseilen). Ik ga de tactiek van Pascale in het begin van de proef nog eens opnieuw moeten bekijken.