Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy15 apr 2018, 20:57

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Twee kandidaten worden in een kamer met een verfbom opgesloten. Ze staan in contact met de drie medespelers die de bom onschadelijk kunnen maken. Dit kan door één van de vier gekleurde draden door te knippen. Hiervoor moet het drietal escape room-gewijs met een kleur uit drie kamers zien te ontsnappen. Ze krijgen hiervoor precies één uur de tijd.

In de eerste kamer zijn vijf schakelaars. Door deze op de correcte stand te switchen kunnen ze de ruimte verlaten. Met behulp van fitnesstoestellen wekken ze stroom op voor tv-toestellen, waarop woorden en namen verschijnen. De woorden met een Mexicaanse connectie bepalen hoe een schakelaar moet staan. Door de stroom krijgen de twee in de kamer met de bom op hun beurt foto's van de voorbije opdrachten te zien. Daarop ontbreekt één bepaald kleur.

In de tweede kamer staat een synthesizer. Met de hulp van een handboek, kan men de juiste toetsen in te duwen zodat er een bekend lied in de bomkamer te horen is. Tevens kan men 5 minuten verdienen door een worstelspelletje op een playstationconsole te winnen. Verliezen ze de game dan gaan er 5 minuten van de tijd af.

In de derde kamer hangen overal briefjes. De redders dienen hierop de twee raadsels te vinden en deze op te lossen. Alleen zo komen ze in de kamer waar ze de bom kunnen ontmantelen.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/4.php
Gebruikersavatar

stefany.gysels15 apr 2018, 21:03

 10
De mol zit zoizo hier!
Gebruikersavatar

jarne.april15 apr 2018, 22:09

 16
stefany.gysels schreef:De mol zit zoizo hier!
Ook mijn mening, mijn geld staat op Joke!
Gebruikersavatar

BeaVer15 apr 2018, 22:31

 1293  Uma
- Lloyd wist vlak nadat de tijd op was wel het antwoord van het witte huis
- niemand die de kleuren belangrijk vond om te onthouden of die dacht dat die belangrijk zouden kunnen zijn.
Gebruikersavatar

Jay-Lo15 apr 2018, 23:05

 1690  Sven
En zelfs als ze alle opdrachten hadden volbracht en zouden weten dat de kleur een invloed had? Dan nog zouden ze moeten gokken tussen geel en rood, want dat hadden Pascale en Steve niet doorgegeven.
Gebruikersavatar

Laleia16 apr 2018, 00:41

 306
No way dat de mol die vraag 'waar staat het witte huis?' zo vaak, zo nadrukkelijk zonder de rest van dat raadsel herhaalt.
Zo maak je het immers veel gemakkelijker.
Ik dacht het al langer maar dit bevestigt het voor mij: Joke is niet de mol. Dit is één van de dingen die een mol nooit zou doen.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen16 apr 2018, 00:50

 182
Laleia schreef:No way dat de mol die vraag 'waar staat het witte huis?' zo vaak, zo nadrukkelijk zonder de rest van dat raadsel herhaalt.
Zo maak je het immers veel gemakkelijker.
Ik dacht het al langer maar dit bevestigt het voor mij: Joke is niet de mol. Dit is één van de dingen die een mol nooit zou doen.
Akkoord. Maar de mol zou wel het juiste antwoord net te laat geven. Vind dat Lloyd deze aflevering alles lijkt te laten begaan omdat hij ziet dat alles in het honderd loopt. Hij raadt wel de juiste worstel move.
Gebruikersavatar

JKpowned16 apr 2018, 01:08

 259
pieter-jan.jorissen schreef:Akkoord. Maar de mol zou wel het juiste antwoord net te laat geven. Vind dat Lloyd deze aflevering alles lijkt te laten begaan omdat hij ziet dat alles in het honderd loopt. Hij raadt wel de juiste worstel move.
Omdat het niet teveel mag opvallen en de kans zeer groot was dat iemand het foute antwoord zou geven. Als je keek zag je al een beetje dat Pascale het moeilijk had met het herkennen en onthouden. Hij zal daar dan ook rekening meegehouden hebben. Hij heeft wel mooi voor 5 min straftijd gezorgd.
Gebruikersavatar

Jansen16 apr 2018, 09:25

 3423  Yens
Voor mij was Lloyd ook verdacht in deze proef maar toch vooral Pascale. Zoals zij de kandidaten op hun zenuwen werkte door de microfoon? Vind ik persoonlijk wel een goeie mollenstreek.
Gebruikersavatar

Taupe07716 apr 2018, 09:55

 767  Yens
Ik ga er ook vanuit dat de mol in deze opdracht moet zitten. De vraag is aan de microfoon of oplossen puzzels ...
We zien helaas niet (dacht ik) wie gekozen heeft waar te zijn.
Ook als ze alles oplossen is er nog altijd een keuze tussen rood en geel als degenen in de "bom" kamer niet helpen, wat ze niet doen. Streek van de mol?
Of kan de mol maar beter bij de drie zijn want wat als Slome Steve of Prettige Pascale nu wel eens rood zegt.
Beste optie als mol lijkt me toch 1 van de 3 te zijn om daar alles zoveel mogelijk op te houden mocht ik meedoen en mol zijn maar goed dat doe ik niet en dus? Bovendien draait in deze aflevering alles rond Lloyd die echt verdacht wordt gemaakt ... misschien TE?
Hij gaat echter wel op de trainer zitten en spelen op de console. Doet hij dat niet dan gaat er nog meer tijd verloren...
Gebruikersavatar

Klaartje16 apr 2018, 10:21

 2245  Uma
Taupe077 schreef:Ik ga er ook vanuit dat de mol in deze opdracht moet zitten. De vraag is aan de microfoon of oplossen puzzels ...
We zien helaas niet (dacht ik) wie gekozen heeft waar te zijn.
Ook als ze alles oplossen is er nog altijd een keuze tussen rood en geel als degenen in de "bom" kamer niet helpen, wat ze niet doen. Streek van de mol?
Of kan de mol maar beter bij de drie zijn want wat als Slome Steve of Prettige Pascale nu wel eens rood zegt.
Beste optie als mol lijkt me toch 1 van de 3 te zijn om daar alles zoveel mogelijk op te houden mocht ik meedoen en mol zijn maar goed dat doe ik niet en dus? Bovendien draait in deze aflevering alles rond Lloyd die echt verdacht wordt gemaakt ... misschien TE?
Hij gaat echter wel op de trainer zitten en spelen op de console. Doet hij dat niet dan gaat er nog meer tijd verloren...
Het lijkt inderdaad logisch voor de kijker dat de Mol in deze proef moest zitten en niet bij de worstelaars. Maar dit is de Mol en daarin zijn veel zaken niet logisch, zoals het feit dat ze vorige week Katrien uitdrukkelijk in beeld laten zeggen dat ze vrij zeker is van haar mol en dat ze denkt meer te weten dan de rest, terwijl dat gisteren in afl.4 helemaal niet zo bleek te zijn, want Katrien moest naar huis.

Dus ja, als je logisch redeneert, is de mogelijkheid tot saboteren het grootst bij deze proef. En dan zien voor mij vooral Joke en Lloyd er niet goed uit.

Lloyd doet net als in de fietskoeriersproef weinig dingen die de proef echt vooruit helpen. Hij verliest met de glimlach het videogame en pakt daarmee 5 minuten straftijd. Hij lijkt de andere twee (Joke en Katrien) maar wat te laten aanlummelen met de piepklein geschreven raadseltjes, houdt daar strategisch zijn mond, maar komt dan wel aanzetten met het juiste antwoord. "Plots" doorziet hij de strikvraag 'Waar staat het witte huis?', maar, oh hoe spijtig, nadat de bom is afgegaan...

Joke komt hier voor mij ook verdacht over. In andere situaties spreidt ze een intelligentie ten toon die haar siert als hoogopgeleide jongedame, maar in deze opdracht komt ze eerder over als een opgefokte kip zonder kop. Al wat ze doet is veel babbelen bij die fitnesstoestellen en chaos proberen te scheppen. Typisch daarvoor haar actie met het vergrootglas, wanneer ze die "dooie vlieg" ontdekt, terwijl ze dacht kleine tekst te vinden. Ze herhaalt ook twee drie keer die vraag van 'Waar staat het witte huis?', bij een intelligent iemand als zij zou na het herhalen van die vraag toch de frank moeten vallen. Eigenlijk is mijn mening daarover: als ze de Mol is, dan acteert ze deze onwetendheid (gebrek aan inzicht), maar ik vind het zo opvallend dat ik het slecht geacteerd vind. Al was haar schrikreactie toen de bom afging, wel echt precies.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 10:37

 8153
beate.verheyde schreef: - niemand die de kleuren belangrijk vond om te onthouden of die dacht dat die belangrijk zouden kunnen zijn.
Dat is mij ook opgevallen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9