Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

jarne.april15 apr 2018, 22:04

 16
Het valt mij meer en meer op dat Joke zich bij de verschillende opdrachten in posities zet / wordt gezet waarbij ze veel invloed heeft op het al dan niet geld winnen voor de groep. Ze zit nooit in posities die haar weinig controle geven (behalve de openingsproef, om zo snel mogelijk het vertrouwen van de groep te winnen ? ). In de eerste afleveringen kan ze moeilijk met duizenden euro's beginnen te mollen maar in dingen als de dominoproef en rabid joke is het haar zeer goed gelukt (met 'hulp' van medekandidaten) geld uit de pot te houden. Ook door 1 pasvraag te kopen komt ze zeker niet overdreven verdacht over als er al 2 kandidaten er elk 2 hebben gekocht.

Recentste aflevering (4):
Verfbom: plaats met meeste controle op het resultaat: in de escape rooms
Trappen-race: geld uit pot door vrijstelling te nemen

Ze zal zich nooit in posities laten komen waarin ze weinig controle heeft neem bv Steve, Katrien en minder mate Pascale, zij vinden zichzelf vaak in een hulploze rol of een rol waar zelf weinig geld te rapen valt. Het is dan ook niet onlogisch dat Katrien er nu uit ligt. Ze bevind zich in het grootste deel van de proef niet bij het gros van de kandidaten dus kan ze in de 20 vragen ook veel moeilijker het juist antwoord geven op de vragen. Ze heeft die dingen zelf niet meegemaakt. Ik vermoed dat Steve volgende aflevering hetzelfde lot wacht. ...
Gebruikersavatar

Wouterc15 apr 2018, 23:56

 147
jarne.april schreef:Het valt mij meer en meer op dat Joke zich bij de verschillende opdrachten in posities zet / wordt gezet waarbij ze veel invloed heeft op het al dan niet geld winnen voor de groep. Ze zit nooit in posities die haar weinig controle geven (behalve de openingsproef, om zo snel mogelijk het vertrouwen van de groep te winnen ? ). In de eerste afleveringen kan ze moeilijk met duizenden euro's beginnen te mollen maar in dingen als de dominoproef en rabid joke is het haar zeer goed gelukt (met 'hulp' van medekandidaten) geld uit de pot te houden. Ook door 1 pasvraag te kopen komt ze zeker niet overdreven verdacht over als er al 2 kandidaten er elk 2 hebben gekocht.

Recentste aflevering (4):
Verfbom: plaats met meeste controle op het resultaat: in de escape rooms
Trappen-race: geld uit pot door vrijstelling te nemen

Ze zal zich nooit in posities laten komen waarin ze weinig controle heeft neem bv Steve, Katrien en minder mate Pascale, zij vinden zichzelf vaak in een hulploze rol of een rol...
Yep, akkoord. Als je het opdracht per opdracht gaat bekijken houdt ze zich afzijdig in de proeven waar ze niet in wil zitten en mengt ze zich in proeven waar ze wel in wil zitten.
Gebruikersavatar

mollig1816 apr 2018, 08:12

 229  Bert
net zoals het voordeel van de brief in aflevering 1 was ook nu de proef waarin een vrijstelling kon gewonnen worden, volledig op maat van Joke.

Het heeft haar nu ook voor tweede keer (eigenlijke 3e keer) in positie gesteld dat ze een proef kon doen mislukken maar dat dit "begrijpelijk" was aangezien ze erdoor langer in spel zou kunnen blijven.

met die derde keer bedoel ik : (1)in aflevering 1 ging ze zodanig snel naar beneden (en las ze de keuzes dan nog eens in verkeerde volgorde) dat ze zogezegd niet kon wachten om (fout) te antwoorden (geen 1000 euro)
(2) als opgejaagde
(3) in de trappenloop

Komt er ook nog eens die ene (maar 1!) pasvraag bij
Gebruikersavatar

Délégee16 apr 2018, 09:09

 99
Ze is anderzijds wel de enige die deze aflevering (4) geld in de pot brengt (samen met Baha in de koeriersproef).
Gebruikersavatar

mollig1816 apr 2018, 09:19

 229  Bert
gezien haar tot dan toe negatief saldo mocht dat ook wel eens 😃

doet voor de rest in de aflevering absoluut niks om geld te halen
Gebruikersavatar

james.waker16 apr 2018, 09:56

 417
zeer groot molgehalte volgens mij, en totaal niet verdacht bij het grote publiek.... zeer fanatieke kandidate, maar doet eigenlijk alleen maar goede dinges als het haar goed uitkomt , ttz voor pasvragen of vrijstelling
Gebruikersavatar

Taupe07716 apr 2018, 09:58

 767  Yens
Délégee schreef:Ze is anderzijds wel de enige die deze aflevering (4) geld in de pot brengt (samen met Baha in de koeriersproef).
Klopt maar wat kan ze daar doen om het geld althans nog mis te lopen? Ze kan moeilijk Baha volledig verkeerd sturen? Misschien heeft ze hem wel een langere route doen nemen?
Ik blijf ze verdacht vinden en volgen sinds de lamp en telefoon uit de kist.
Gebruikersavatar

Frolva16 apr 2018, 10:00

 2204
Joke zie ik (voorlopig?) toch vooral als een zeer gemotiveerde en goede kandidate, eerder dan als mol.

Het leek mij verre van evident om vanuit haar positie als eerste boven te komen.
En als de beelden waarheidsgetrouw zijn, was het ook zeer nipt. 😉
Gebruikersavatar

mollig1816 apr 2018, 10:26

 229  Bert
Ik weet niet of het de eerste keer is dat je de mol volgt maar de bedoeling is net dat de mol overkomt als een kandidaat die er wel voor gaat maar er toch op een manier voor zorgt dat er weinig geld wordt verdiend 😃
Gebruikersavatar

Elysia198516 apr 2018, 11:16

 105
mollig18 schreef:Ik weet niet of het de eerste keer is dat je de mol volgt maar de bedoeling is net dat de mol overkomt als een kandidaat die er wel voor gaat maar er toch op een manier voor zorgt dat er weinig geld wordt verdiend 😃
Akkoord! Daarom zou ik Steve of Baha geen goede mollen vinden: bijna iedereen zit op hen, en hun falen komt heel vaak en te nadrukkelijk in beeld.
Gebruikersavatar

Klaartje16 apr 2018, 12:06

 2245  Uma
mollig18 schreef:net zoals het voordeel van de brief in aflevering 1 was ook nu de proef waarin een vrijstelling kon gewonnen worden, volledig op maat van Joke.

Het heeft haar nu ook voor tweede keer (eigenlijke 3e keer) in positie gesteld dat ze een proef kon doen mislukken maar dat dit "begrijpelijk" was aangezien ze erdoor langer in spel zou kunnen blijven.

met die derde keer bedoel ik : (1)in aflevering 1 ging ze zodanig snel naar beneden (en las ze de keuzes dan nog eens in verkeerde volgorde) dat ze zogezegd niet kon wachten om (fout) te antwoorden (geen 1000 euro)
(2) als opgejaagde
(3) in de trappenloop

Komt er ook nog eens die ene (maar 1!) pasvraag bij
Ik vind dat ook allemaal heel opvallend, in mijn ogen zelfs veel te opvallend.

Het is al van voor de reeks begon alles Joke wat de klok slaat. Het begon al met dat grondplan van Mol in Tielt, waardoor de makers meteen de kandidaat uit Tielt (Joke) in de picture zetten.

Ze pakt met een recordtijd uit in het abseilen, de envelop maar geen geld. Ze gaat vol voor de pasvragen in Rabit Joke. Persoonlijk voordeel maar geen geld. Ze koopt ook een pasvraag, dus ook weer geld uit de pot en geen geld verdiend met de opdracht. Gisteren steekt ze iedereen voorbij in het trappenlopen en pakt weer het persoonlijke voordeel, de vrijstelling, maar geen geld.

Er zit zo'n duidelijke lijn in dat ik het veel te opvallend vind.

Als kandidate is Joke voor de makers natuurlijk een godsgeschenk, ik heb het eerder al gezegd. Jonge, hoogopgeleide, slimme, sportieve en aantrekkelijke jongedame, met een echte winnaarsmentaliteit. In de groep is zij het dominante alfa-vrouwtje, dat in fysieke proeven zelfs jonge venten in de fleur van hun leven (Lloyd, Bahador, Pieter) gewoonweg aftroeft! De klif abseilen, kilometers lopen in de blakende zon, trappen lopen als zot.

En handig dat ze is: met een brandijzer pasvragen stempelen alsof ze nog nooit iets anders gedaan heeft in haar leven, terwijl de mannen met de paarden geen munt kregen gebrand. Met een ijzerdraadje een auto ontgrendelen: je moet het zelf eens proberen of dat jou binnen de twee minuten lukt! Maar Joke doet het allemaal.

Wat een supervrouw is me dat!

Maar ook als Mol is ze natuurlijk eveneens een godsgeschenk. Eindelijk eens een mol die echt wel fysiek in orde is (in tegenstelling tot Eline vorig jaar), iemand die zich perfect laat regisseren en het vooropgestelde taktisch plan van de makers tot in de puntjes uitvoert bij het abseilen en in Rabbit Joke (in tegenstelling tot Eline vorig jaar bij de totaal mislukte sabotage bij de duikproef, die nochtans op voorhand goed was geoefend). Wat fantastisch voor de makers! En ze schiet dan ook nog eens in een West-Vlaamse koleire van heb ik jou daar, in de discussie met Lloyd en co.

Maar vooral dat laatste, die biezonder heftige discussie, vond ik er heel ver over. Als ze de Mol is, dan acteerde ze dit en vond ik het echt wel heel slecht geacteerd. Vooral ook het feit dat ze zo openlijk na de proef "zich eerst moest excuseren bij deze drie" (de mensen in de truck), vond ik eigenlijk veel te opvallend en als het geacteerd is, ook weer een slechte acteerprestatie. Ook de manier waarop ze wegloopt na de eerste eliminatie en met een gezicht dat staat op onweer in die truck stapt (een stukje over-acting, als ze de mol is, dat niet naturel overkomt).

Dus conclusie: als ze de Mol is, dan voert ze het vooropgestelde scenario van de makers perfect uit, mede dankzij het fysieke overwicht dat ze laat zien, ook tov de jonge mannen, maar tegelijkertijd vind ik haar "acteerprestatie" als Mol veel minder overtuigend dan de acteerprestatie van Eline.

Joke kan niet goed acteren en daarom neig ik eerder naar het kamp dat vermoedt dat ze niet de mol is, maar een uiterst fanatieke deelnemer, die kost wat kost in het spel wil blijven. Ook al kosten haar gedreven acties voor persoonlijk voordeel de groepspot handenvol geld en zorgt ze er zo voor dat alle follow-the-money-theorieën naar de filistijnen gaan.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 12:34

 8153
jarne.april schreef:Trappen-race: geld uit pot door vrijstelling te nemen
Ze gingen allemaal voor de vrijstelling!