Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Bakkieryer08 apr 2018, 23:51

 183  Sven
ex-molinator schreef:Aha Bakkieryer is back, en al meteen met een molverklaring 😉
Goede gewoontes moeten in ere gehouden worden hé 😉
Gebruikersavatar

Klaartje09 apr 2018, 17:16

 2245  Uma
Zeer moeilijke opdracht.

Ik denk dat iemand die voortdurend mag staan kijken op de toren naar al die dansers daar beneden, sowieso ook heel veel moeite zou hebben om ze uit elkaar te houden.

Dan kwam er nog eens een moeilijkheidsfactor bij met dat memoryspel en het moeten doorgeven van informatie aan elkaar.

Bijna niet te doen. "Gedoemd om te mislukken" zoals iemand hierboven schreef.
Gebruikersavatar

beagle09 apr 2018, 19:12

 77
Pascale linkt inderdaad de sombrero onmiddellijk aan dansen. Ze zegt ook al bij voorbaat "dat er nog dansers zullen bijkomen". En er is ook idd haar wegkijken als Pieter Katrien roept.

Maar moeten we ook geen aandacht besteden aan wat er gebeurt bij het "memory-spel"?

Pieter maakt al vrij snel een fout. Zijn "4 op een rijtje" keuze, leidt bijna zeker tot mislukking. Als kandidaat wil je zo snel mogelijk terug naar de actie op het balkon.
Anderzijds, hoe langer je het memory spel kan rekken, hoe verwarder de danspiste wordt. Dus toch mol mogelijkheid?

Katrien maakt het geheugenspel af en bepaalt daarmee het moment dat de knoop over de 3 dansers moet worden doorgehakt. Bizar is daarbij het feit dat ze roept " het is gedaan" en dan nog heel duidelijk het laatste bordje omdraait. Maar ja, als het over duo's gaat is het logisch dat je het laatste bordje niet hoeft te zien.
We weten niet hoelang ze erover gedaan heeft. Traag = heel veel verwarring, goed voor mol.
Snel = als kandidaat wil je zo snel mogelijk naar balkon of/en verwarring stoppen?

Soloposities zijn altijd ideaal om iets ongezien verkeerd te laten lopen?
Gebruikersavatar

Torremolinos10 apr 2018, 08:48

 264
Zoals eerder hier gezegd, een zo goed als onhaalbare opdracht. Bij herbekijken heb ik een screenshot kunnen nemen van alle bordjes van het memoryspel.


Afbeelding

Wat me opvalt is dat deze afbeeldingetjes wel erg in thema zijn van de opdrachten die gespeeld worden. Er zijn ook 8 verschillende bordjes en nog 8 kandidaten in het spel.

De rode/ blauwe/ gele sombrero’s => 3 kandidaten in sombrero opdracht
De trompet/ de gitaar/ de lama (piñata) => 3 kandidaten in muziek mash- up
Dan is er nog een bordje met tequila op. Maar het laatste bordje is een klok?
Vreemd, want als ze gewoon een fles tequila op een bordje hadden gezet en op een ander bordje een glaasje tequila, dan waren alle opdrachten perfect uitgebeeld.

Moeten we daar dan uit concluderen dat de mol bij de tequila-opdracht zat?

En ja, de verdeling van groepen was niet gekend vooraf door de productie. Maar ook dat kan vooraf voorzien zijn. Stel dat de mol in een andere opdracht zit, dan haal je een item van die opdracht eruit en steek je de klok in de plaats, en voor de tequila opdracht steek je een extra bordje erin.

Voor alle duidelijkheid, mijn mol zit niet in de tequila opdracht, maar ik ben maar even aan het brainstormen...
Gebruikersavatar

BeaVer10 apr 2018, 09:00

 1293  Uma
De uitkijktoren van de sombrero-opdracht was een klokketoren. Je kon heel duidelijk een grote klok achter Katrien en Pascale zien tijdens de opdracht.
Gebruikersavatar

ex-molinator10 apr 2018, 09:07

 3483  Uma
beate.verheyde schreef:De uitkijktoren van de sombrero-opdracht was een klokketoren. Je kon heel duidelijk een grote klok achter Katrien en Pascale zien tijdens de opdracht.
En een klok heeft een (alarm) bel! (beetje tegen mijn manier van denken in, maar dit zou ook kunnen wijzen op een mol in de sombrero-opdracht).
Gebruikersavatar

james.waker16 apr 2018, 23:54

 417
ex-molinator schreef:En een klok heeft een (alarm) bel! (beetje tegen mijn manier van denken in, maar dit zou ook kunnen wijzen op een mol in de sombrero-opdracht).
er zijn al 3 plaatjes voor 3 kandidaten in de sombrero opdracht.... en 3 plaatjes voor de piñata opdracht
er is maar 1 plaatje voor de tequila opdracht, hier ontbreekt er dus ééntje..... gaat er een belletje rinkelen? de mol zat hier dus.... ik vind dit een goede vondst
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen17 apr 2018, 00:02

 182
james.waker schreef:er zijn al 3 plaatjes voor 3 kandidaten in de sombrero opdracht.... en 3 plaatjes voor de piñata opdracht
er is maar 1 plaatje voor de tequila opdracht, hier ontbreekt er dus ééntje..... gaat er een belletje rinkelen? de mol zat hier dus.... ik vind dit een goede vondst
Ik snap het niet. Als de bel bij de sombrero's hoort zijn er vier plaatjes voor die proef. Zo niet zijn er twee plaatjes voor de tequila opdracht: bel en fles?
Gebruikersavatar

Jansen09 mei 2018, 19:32

 3423  Yens
beate.verheyde schreef:Helemaal akkoord.
En wat nog het ergste is, helemaal in het begin van de opdracht, gaat Pieter het memoryspel gaan doen en roept bij een fout naar Katrien. Op dat moment draait Katrien haar hoofd, maar Pascal ook! dus dan lopen die sombreros door elkaar en is het nog meer naar de knoppen.
Gedoemd om te mislukken die opdracht.
Ik kom nog eens even terug op deze opdracht... Hieronder het bord van het memoryspel:

Afbeelding
Denken jullie nu niet hetzelfde als ik? Hoe is het mogelijk dat Pieter hierin een fout maakt? Ik ben er zeker van dat als je dit memoryspel voorlegt aan kinderen dat die niet eens een fout maken. Maakt Pieter hier gebruik van een psychologisch moment om Katrien te roepen en zo de aandacht van de dames van de sombrero's weg te halen? Ik heb in de tijd van de proef geen aandacht besteed aan Pieter en zijn memoryspel, maar nu valt me toch echt op dat dit gedeelte van de proef echt wel simpel was... Of mis ik hier nu iets compleet?
Gebruikersavatar

michiel.dewitte09 mei 2018, 19:55

 53  Sven
eveline.vanhemel schreef:Ik kom nog eens even terug op deze opdracht... Hieronder het bord van het memoryspel:

Afbeelding
Denken jullie nu niet hetzelfde als ik? Hoe is het mogelijk dat Pieter hierin een fout maakt? Ik ben er zeker van dat als je dit memoryspel voorlegt aan kinderen dat die niet eens een fout maken. Maakt Pieter hier gebruik van een psychologisch moment om Katrien te roepen en zo de aandacht van de dames van de sombrero's weg te halen? Ik heb in de tijd van de proef geen aandacht besteed aan Pieter en zijn memoryspel, maar nu valt me toch echt op dat dit gedeelte van de proef echt wel simpel was... Of mis ik hier nu iets compleet?
Mij leek het dat ze de plaatjes initieel niet te zien kregen dus van in het begin moesten gokken... Ga het direct nog eens bekijken maar leek me toch zo want ik dacht nog toen van :dju da is toch ook nie eerlijk... 😃

Edit : juist herbekeken en het is niet te zien dat zij het memoryspel ook daadwerkelijk kunnen memoriseren voor het begin...
Laatst gewijzigd door michiel.dewitte op 09 mei 2018, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jansen09 mei 2018, 19:58

 3423  Yens
michiel.dewitte schreef:Mij leek het dat ze de plaatjes initieel niet te zien kregen dus van in het begin moesten gokken... Ga het direct nog eens bekijken maar leek me toch zo want ik dacht nog toen van :dju da is toch ook nie eerlijk... 😃
Je bedoelt dat Pieter volkomen willekeurig die bordjes moest omdraaien en van het ogenblik dat als hij twee verschillende bordjes omdraaide, de proef mislukt was? Dat is niet alleen niet eerlijk, maar ook volkomen onmogelijk? Wat is de kans dat je bij 16 bordjes twee dezelfde bordjes omdraait?
Gebruikersavatar

michiel.dewitte09 mei 2018, 20:00

 53  Sven
eveline.vanhemel schreef:Je bedoelt dat Pieter volkomen willekeurig die bordjes moest omdraaien en van het ogenblik dat als hij twee verschillende bordjes omdraaide, de proef mislukt was? Dat is niet alleen niet eerlijk, maar ook volkomen onmogelijk? Wat is de kans dat je bij 16 bordjes twee dezelfde bordjes omdraait?
Neenee, heb juist gekeken en het is nie te zien dat ze de bordjes kunnen memoriseren...
De opdracht was ook dat bij een fout bij het omdraaien ze gewoon moesten wisselen en niet dat de proef mislukt was 😉 dus op zich verlengt het gewoon de gehele proef want zoals je zegt is een 4x4 bordje inderdaad anders te makkelijk lijkt me...