Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 20:36

 2834  Uma
Ik heb net het gevoel dat Baha dit wél opzettelijk deed. Al verdenk ik Baha als Mol, dus tunnelvisie-alert!

Laat ons niet vergeten dat dit de enige keer was dat ze een juist pakje mee hadden..
Ten eerste is Baha al bijna vertrokken zonder pakje. Iets wat Joke rechtzet.
Daarna is het Baha die het "ongeluk" veroorzaakt. Joke kon als passagier niets doen hieraan.

Mijn conclusie is dat Baha hier enorm veel moeite deed om tijd te winnen.

Het raadsel met het geld was ook door Baha voortijdig afgebroken.. Ze waren nog aan het overleggen toen Baha zei: "Ma doe gewoon..", waarna ze met hun oplossing naar Gilles stapten in plaats van eerst nog wat meer te overleggen..
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 21:01

 8153
Klaartje schreef:Even iets anders over deze opdracht met die bakfiets.

Dat bakfietsgeval zag mij er maar redelijk krakkemikkig uit, leek moeilijk bestuurbaar en er viel blijkbaar ook heel moeilijk mee te remmen.

Zijn we niet aan een ernstig ongeval ontsnapt toen Bahador met Joke vooraan in de bak tegen vrij hoge snelheid inreed op dat gele tentje (of wat was het?)?

Achter dat gele doek had om het even wat kunnen staan als obstakel, iets waar je je lelijk aan kunt stoten als je er tegen botst.
Baha zal het wel niet expres gedaan hebben (denk ik toch, of wou hij die fiets aan flarden rijden?? 😉 ), maar wat Joke daar deed, toen ze de impact zag aankomen, was ronduit gevaarlijk om haar been te breken. Ze steekt haar been uit bij de botsing! Stel je voor dat achter dat gele doek een betonblok of iets heel zwaars had gestaan dat niet meegeeft, dan had Joke haar voet of been makkelijk kunnen breken!

Dat akkefietje had slechter kunnen aflopen. Gelukkig vielen hier geen gewonden!
Als het opzettelijk was, is Baha de mol en dan wist hij wat er in dat kraampje stond en dat het dus niet veel kwaad kon. Maar het zag er wel uit alsof het echt gewoon een ongeluk was.
Ik denk trouwens dat daar wel iemand van de crew is moeten achterblijven om een smak pesos boven te halen, want pottos brekos is pottos betalos.
Gebruikersavatar

Wouterc17 apr 2018, 21:20

 147
chicawah schreef:Als het opzettelijk was, is Baha de mol en dan wist hij wat er in dat kraampje stond en dat het dus niet veel kwaad kon. Maar het zag er wel uit alsof het echt gewoon een ongeluk was.
Ik denk trouwens dat daar wel iemand van de crew is moeten achterblijven om een smak pesos boven te halen, want pottos brekos is pottos betalos.
Het is leuk in beeld gebracht, maar ik denk niet dat je daar iets achter moet zoeken. Je zag dat zowel bij het tentje gebeuren als bij de rozen. Het is dus niet zo dat maar 1 iemand problemen had om die fiets te besturen.
Het zou een molactie kunnen zijn, maar er zijn in deze opdracht volgens mij betere en minder opvallende manieren om te mollen...
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 21:29

 2834  Uma
Sinds de "You've been tempering with the tubes" uit seizoen 3 (denk ik) geloof ik dat zelfs auto-ongevallen en politie-ondervragingen in scène gezet hebben. Dus dan is dit ongelukje peanuts in vergelijking met die dingen 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 22:13

 8153
Cedric schreef:Sinds de "You've been tempering with the tubes" uit seizoen 3 (denk ik) geloof ik dat zelfs auto-ongevallen en politie-ondervragingen in scène gezet hebben. Dus dan is dit ongelukje peanuts in vergelijking met die dingen 😛
Goh, dat was hilarisch! De meesten trapten erin, maar ik zie Sandra nog tegen die Italiaanse flik zeggen "gij zeveraar!" :mrgreen:
Gebruikersavatar

mollig1817 apr 2018, 22:20

 229  Bert
Cedric schreef: Het raadsel met het geld was ook door Baha voortijdig afgebroken.. Ze waren nog aan het overleggen toen Baha zei: "Ma doe gewoon..", waarna ze met hun oplossing naar Gilles stapten in plaats van eerst nog wat meer te overleggen..
goh
ik zit mss te weinig in de baha tunnel

maar dat was ook niet echt een raadsel maar eerder een soort kwisvraag die je wel weet of niet weet.
Als je 5 briefjes hebt en je kan er maar van 4 ongeveer de waarde inschatten ( wat ik al veel vind eerlijk gezegd), heeft het ook niet veel nut om er veel langer op te staan kijken he
Gebruikersavatar

mollig1817 apr 2018, 22:22

 229  Bert
GDC zegt op het einde van de proef dat er twee juiste pakjes waren maar er maar 1 was afgeleverd.
welk pakje (welk raadsel /door wie opgelost/door wie afgeleverd) werd correct afgeleverd?
welk pakje werd geraden maar niet afgeleverd en waarom niet?
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 22:26

 2834  Uma
mollig18 schreef:GDC zegt op het einde van de proef dat er twee juiste pakjes waren maar er maar 1 was afgeleverd.
welk pakje (welk raadsel /door wie opgelost/door wie afgeleverd) werd correct afgeleverd?
welk pakje werd geraden maar niet afgeleverd en waarom niet?
Terwijl Baha en Pieter met het pakje van raadsel 3 nog op weg waren, hadden Joke, Pascale en Lloyd (vooral Pascale hier eigenlijk) het raadsel met de zakjes snoep opgelost. Dit was correct opgelost en zou dus een juist pakje zijn, maar er was geen tijd meer om dat pakje nog te gaan bezorgen.
Gebruikersavatar

mollig1817 apr 2018, 22:31

 229  Bert
hoe kwam het eigenlijk dat dat eerste raadsel enkel door lloyd en Pieter werden bekeken en het daarna precies niet meer uitmaakte wie welk raadsel deed?

Had de rest niet door dat ze mochten helpen?
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 apr 2018, 22:35

 1690  Sven
mollig18 schreef:GDC zegt op het einde van de proef dat er twee juiste pakjes waren maar er maar 1 was afgeleverd.
welk pakje (welk raadsel /door wie opgelost/door wie afgeleverd) werd correct afgeleverd?
welk pakje werd geraden maar niet afgeleverd en waarom niet?
Het eerste pakje was de vraag welke stad de kortste afstand had tot Mexico city, dat was Brussel, waarbij Joke om te meten haar veters uit haar schoen haalde. Dat werd ook door Joke en Baha afgeleverd, Pascale was de derde bij deze opdracht. Zij ging niet met de fiets, maar ging dan samen met Pieter en Lloyd het lucifer raadsel herbekijken.
Gebruikersavatar

Klaartje17 apr 2018, 22:48

 2245  Uma
Jay-Lo schreef:Het eerste pakje was de vraag welke stad de kortste afstand had tot Mexico city, dat was Brussel, waarbij Joke om te meten haar veters uit haar schoen haalde. Dat werd ook door Joke en Baha afgeleverd, Pascale was de derde bij deze opdracht. Zij ging niet met de fiets, maar ging dan samen met Pieter en Lloyd het lucifer raadsel herbekijken.
Schitterende scène was dat: de gsm in Jokes jeansbroekje was zo hard aan het vibreren dat de veters uit haar schoenen vlogen. :mrgreen: En meteen ook weer op het lumineuze idee komen om die veters te benutten om de afstanden te meten! Goe bezig, molleke! 🙂
Gebruikersavatar

Moleskine17 apr 2018, 23:51

 88
Als je goed kijkt zie je dat het de schoenen van Pascale waren!
Joke droeg zwarte sportschoenen, Pascale die witte sneakers.

Grappig, want puur op basis van het type schoen dacht ik ook dat het die van Joke waren! Ik verwachtte die sneakers eerder bij haar dan bij de iets rijpere Pascale. 🙂
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9