Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 15:42

 8153
Klaartje schreef:Maar ik heb het al van in den beginne gezegd: ik vind Joke "een rare". Een vrouw met veel gezichten, de ene keer supercombatief en meedogenloos, de andere keer weer veel te veel theater en poeslieve excuses. De psychologen hier op het forum zouden zich daar eens moeten over buigen: is Joke wel een stabiele persoonlijkheid of vertoont ze niet een paar stoornisjes?
Elysia1985, waar ben je :?:
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 15:57

 2834  Uma
Taupe077 schreef:Cedric, ik denk nochtans dat Joke net VOOR hem gaan lopen is en niet NA anders had ze het niet gehaald...
Klopt!
Ik had enkel het beeld voor me van Lloyd die Joke niet kan inhalen, waardoor ik verkeerdelijk dacht dat ze op een hogere verdieping uit de lift was gekomen. Maar inderdaad, zoals je zegt, ze was gewoon vroeger uitgestapt en had de lift ingehaald.
Gebruikersavatar

Kleintje17 apr 2018, 17:19

 125  Sven
Awel, ik vond ook dat Joke heel geacteerd over kwam in de eerste 2 afleveringen. Haar razernij in de derde leek wel uit het hart te komen. Ik zat dus eerst ook in een tunnel van 'ma nee, die kan de mol niet zijn, die is sowieso de winnaar', maar toch... als het geacteerd lijkt - is het dat dan ook niet?

Ze lijkt elke opdracht te trekken en in alles wat ze doet het beste te zijn, maar telkens zijn er toch kleine steekjes die ze laat vallen waardoor het mislukt. Ik zou Joke juist een goede mol vinden. In het begin stond ze inderdaad enorm in de spotlights wat betreft die kaart van mol in Tielt en die mensen wiens naam allemaal met een J begon, maar nu het seizoen begonnen is ken k amper mensen die Joke verdenken. Maakt haar dat niet juist een goede mol? 😉

Ah, en wat betreft Lloyd met dat trappenlopen, hij lijkt me zelfs op een bepaald moment Joke te laten voorgaan bij het oplopen van de trappen?

Ik snap ook niet waarom iedereen Joke zo laat heeft laten uitstappen. Maar 't feit is dat er sowieso geen geld verdiend ging worden, aangezien iedereen vol voor die vrijstelling ging. Voor de mol maakte het dus ook niet uit wie dat dan was.

PS: Ik weet het op den duur zelf allemaal niet meer 😂
Gebruikersavatar

mollig1817 apr 2018, 17:58

 229  Bert
Kleintje schreef:Awel, ik vond ook dat Joke heel geacteerd over kwam in de eerste 2 afleveringen. Haar razernij in de derde leek wel uit het hart te komen. Ik zat dus eerst ook in een tunnel van 'ma nee, die kan de mol niet zijn, die is sowieso de winnaar', maar toch... als het geacteerd lijkt - is het dat dan ook niet?

Ze lijkt elke opdracht te trekken en in alles wat ze doet het beste te zijn, maar telkens zijn er toch kleine steekjes die ze laat vallen waardoor het mislukt. Ik zou Joke juist een goede mol vinden. In het begin stond ze inderdaad enorm in de spotlights wat betreft die kaart van mol in Tielt en die mensen wiens naam allemaal met een J begon, maar nu het seizoen begonnen is ken k amper mensen die Joke verdenken. Maakt haar dat niet juist een goede mol? 😉

Ah, en wat betreft Lloyd met dat trappenlopen, hij lijkt me zelfs op een bepaald moment Joke te laten voorgaan bij het oplopen van de trappen?

Ik snap ook niet waarom iedereen Joke zo laat heeft laten uitstappen. Maar 't fe...
Dit had zomaar eens een post van mezelf kunnen geweest zijn 😃 .

even de opdrachten overlopen:

levend begraven: hier doet ze niks actief om de opdracht te doen mislukken maar dat is gemakkelijk te manipuleren gezien ze kon gebrieft worden via gsm/luidspreker hoe de opdracht aan het lopen was

muziektocht: Als er gevraagd wordt wie is muziekkenner geeft Joke geen kik, al de rest zegt dat ze eigenlijk niet veel van muziek kennen, dit terwijl Joke achteraf gezien toch best veel van muziek blijkt te weten. Ze doet dan de domino's wat ze heel gedreven lijkt te doen en Kelly zelfs helpt maar uiteindelijk valt haar rijtje ook niet

afdaling: ze lijkt getraind en zet goede prestatie neer (om toch maar in die rol van rabid joke te komen) maar ze leest de ABCD als ACBD en antwoordt dan B, waardoor het sowieso fout antwoord was ( het antwoord had D moeten zijn maar het paste wel erg bij B Pieter)

Rabid Joke: ze doet alles extreem efficient en snel (vond ik) zodanig dat ze zeker al 8 pasmunten had waardoor ze kon gaan onderhandelen met de groep en de kans groter wordt dat de proef mislukt of ze snel wordt afgeschoten. Ze doet totaal haar best niet om zich te verstoppen etc

Baseball proef: niks opvallend in richting Joke

Pinata: Eerste proef waar ze meerwaarde toont (toevallig in aflevering waarin ze indien mol weet dat vertrouwen van medekandidaten belangrijk wordt in de koffer-opdracht), anderzijds haalt ze maar 250 binnen en geeft ze matige instructies over uiterlijk van de gezochte artiesten. Ze hoort piano en roept al elton john terwijl ze toch niet kon weten dat die daar tussen hing.

Raceoefening: hier doet ze het idd ineens wel goed voor de groep, anderzijds zoals ik al zei bij pinata was vertrouwen bij rest vd groep belangrijk voor laatste opdracht vd aflevering. Een mol kan ook niet altijd mollen en dit was ideaal moment om zich eens als een niet-mol te gedragen.

Kofferopdracht: eerst doet ze heel moeilijk, dan zegt ze plots dat ze ook wel de 0-koffer wou genomen hebben om dan toch 1(ik blijf maar 1 pasvraag zo raar vinden) pasvraag te kopen. Ik vind haar gedrag hier in alle opzichten zeer onsamenhangend en onlogisch. Bij Rabid Joke wou ze minstens 4 pasvragen en gaf ze op geen enkele manier aan dat ze met minder genoegen nam en nu plots wou ze er maar 1 ( nogmaals terwijl ze iets daarvoor zei dat ze ook wel de 0 had willen nemen)

Fietskoeriers: zit bij enige team dat geld binnenhaalt maar eigenlijk zegt dat weinig. Al komt het wel heel opvallend in beeld dat Joke zegt : we waren bijna het pakje vergeten. Kan weer zijn om vertrouwen te winnen zijn bij kijkers en medekandidaten. Maar dat ligt allicht aan mijn tunnelvisie

Torenopdracht: komt samen met Lloyd in meest kansrijke positie voor vrijstelling, blijf dat vreemd vinden dat de kandidaten dit zomaar weggeven. Als groep zou ik de meest fitte de slechtste posities geven, dan is er een kans dat de opdracht slaagt en moest iemand de vrijstelling halen, zou dat gewoon heel straf geweest zijn en terechte vrijstelling, nu was het bijna weggegeven. Het feit dat ze ook nog eens het foute antwoord had (ok, begrijpelijk) en het boven toch haalt, zorgt ervoor dat ze sowieso geen geld zou gehaald hebben.

dan is er inderdaad nog de mol-kaart in Tielt, de J's, de VROUW Lot (wat dus niet klopt), de 3 blonden in "Wie is het?", de 5 liedjes die naar vrouwen verwijzen. Sommige zaken hierin zijn inderdaad "te opzichtig" maar mollenjagers zijn nu eenmaal mensen die nooit geloven in "te opzichtige" hints waardoor het bjina verwarrend wordt.
Dat wordt nog eens versterkt met het feit dat ze kwa profiel hetzelfde is als de mol van vorig jaar ( vrouw van begin de 30), wat door veel mensen als reden wordt gezien dat ze het niet is want ze gaan nooit 2 dezelfde profielen nemen.

Stel dat ze de mol blijkt te zijn, is dat allemaal goed ingeschat van de makers 😃
Gebruikersavatar

Délégee18 apr 2018, 09:26

 99
mollig18 schreef: Kofferopdracht: eerst doet ze heel moeilijk, dan zegt ze plots dat ze ook wel de 0-koffer wou genomen hebben om dan toch 1(ik blijf maar 1 pasvraag zo raar vinden) pasvraag te kopen. Ik vind haar gedrag hier in alle opzichten zeer onsamenhangend en onlogisch. Bij Rabid Joke wou ze minstens 4 pasvragen en gaf ze op geen enkele manier aan dat ze met minder genoegen nam en nu plots wou ze er maar 1 ( nogmaals terwijl ze iets daarvoor zei dat ze ook wel de 0 had willen nemen)
Ik vind het net volkomen logisch dat je na 9 dagen (moment van de kofferproef) minder pasvragen wilt / nodig hebt dan na 4 dagen (moment van Rabid Joke).

mollig18 schreef: dan is er inderdaad nog de mol-kaart in Tielt, de J's, de VROUW Lot (wat dus niet klopt), de 3 blonden in "Wie is het?", de 5 liedjes die naar vrouwen verwijzen. Sommige zaken hierin zijn inderdaad "te opzichtig" maar mollenjagers zijn nu eenmaal mensen die nooit geloven in "te opzichtige" hints waardoor het bjina verwarrend wordt.
Dat wordt nog eens versterkt met het feit dat ze kwa profiel hetzelfde is als de mol van vorig jaar ( vrouw van begin de 30), wat door veel mensen als reden wordt gezien dat ze het niet is want ze gaan nooit 2 dezelfde profielen nemen.

Stel dat ze de mol blijkt te zijn, is dat allemaal goed ingeschat van de makers
Ik ben één van die mensen die teleurgesteld zou zijn moest Joke de mol zijn. Ze komt immers niet alleen qua profiel overeen met Eline, maar is voor mij in zowat alles een kopie van haar.
Ik vind dat Joke het super doet als kandidate en zelfs als mol, maar het Eline-gehalte ligt er zo dik op dat ze voor mij al van in het begin is afgevallen als mol.
Ik hoop echt dat de makers origineler / spitsvondiger zullen geweest zijn dan gewoon een kopie van de mol van vorig jaar te nemen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 10:00

 8153
Délégee schreef:Ik ben één van die mensen die teleurgesteld zou zijn moest Joke de mol zijn. Ze komt immers niet alleen qua profiel overeen met Eline, maar is voor mij in zowat alles een kopie van haar.
Ik vind dat Joke het super doet als kandidate en zelfs als mol, maar het Eline-gehalte ligt er zo dik op dat ze voor mij al van in het begin is afgevallen als mol.
Ik hoop echt dat de makers origineler / spitsvondiger zullen geweest zijn dan gewoon een kopie van de mol van vorig jaar te nemen.
Vind ik ook en ook daardoor heb ik haar nooit als mol willen beschouwen.
Gebruikersavatar

jarne.april18 apr 2018, 12:13

 16
Dat joke bijna een 1 op 1 kopie is van Eline in ik niet ontkennen (fysiek iets sterker wel , al was dat van Eline eerder geacteerd) maar volgens mij zijn er ook geen 10 molvriendelijke profielen (spreek mij gerust tegen). Zoals in een andere thread al wordt aangehaald lijkt het mij ook stukken makkelijker om een alleenstaand persoon als lol te nemen (wat de kandidaten misschien ook beseffen). Al sluit dit vanin het begin van het programma al verschillende mensen uit. Only time will tell...
Gebruikersavatar

Taupe07718 apr 2018, 12:19

 767  Yens
Délégee schreef: Ik ben één van die mensen die teleurgesteld zou zijn moest Joke de mol zijn. Ze komt immers niet alleen qua profiel overeen met Eline, maar is voor mij in zowat alles een kopie van haar.
Ik vind dat Joke het super doet als kandidate en zelfs als mol, maar het Eline-gehalte ligt er zo dik op dat ze voor mij al van in het begin is afgevallen als mol.
Ik hoop echt dat de makers origineler / spitsvondiger zullen geweest zijn dan gewoon een kopie van de mol van vorig jaar te nemen.
En NET daarom dat ze haar zouden moeten genomen hebben als mol! Iedereen uit mijn vriendenkring, nee toch niet een kopie van vorig jaar ... en ik dacht wat zou het net mooi zijn omdat wel te doen en velen op een verkeerd been te zetten.
Zo zie je maar.
En straks maken ze bekend dat de mol een student of een priester is :batman:
Gebruikersavatar

Cedric18 apr 2018, 12:27

 2834  Uma
Délégee schreef:Ik ben één van die mensen die teleurgesteld zou zijn moest Joke de mol zijn. Ze komt immers niet alleen qua profiel overeen met Eline, maar is voor mij in zowat alles een kopie van haar.
Ik vind dat Joke het super doet als kandidate en zelfs als mol, maar het Eline-gehalte ligt er zo dik op dat ze voor mij al van in het begin is afgevallen als mol.
Ik hoop echt dat de makers origineler / spitsvondiger zullen geweest zijn dan gewoon een kopie van de mol van vorig jaar te nemen.
Ik heb dit nu al zo vaak gelezen, maar blijf toch wat raar opkijken... Voor mij zijn Eline en Joke best wel verschillend. Al was het maar omdat ik Eline vaak irritant vond en - zelfs al duurde het lang voor ik haar verdacht - voor geen haar vertrouwde, terwijl ik Joke net wél lijk te vertrouwen en totaal niet irritant vind... Joke lijkt me ook wel iets slimmer dan Eline bijvoorbeeld.

Nu goed, als je het hebt over leeftijdscategorie, haarkleur, geslacht, .. Uiteraard gelijkenissen, daar kan ik je wel in volgen.
Gebruikersavatar

Kleintje18 apr 2018, 14:28

 125  Sven
jarne.april schreef:Dat joke bijna een 1 op 1 kopie is van Eline in ik niet ontkennen (fysiek iets sterker wel , al was dat van Eline eerder geacteerd) maar volgens mij zijn er ook geen 10 molvriendelijke profielen (spreek mij gerust tegen). Zoals in een andere thread al wordt aangehaald lijkt het mij ook stukken makkelijker om een alleenstaand persoon als lol te nemen (wat de kandidaten misschien ook beseffen). Al sluit dit vanin het begin van het programma al verschillende mensen uit. Only time will tell...
Inderdaad, only time will tell. Hetzelfde met alle 20-ers. In het begin hadden velen (waaronder ook ikzelf) al zoiets van ja het zal wel een ouder profiel zijn, want de vorige twee mollen waren al 20-ers... Ik geef trouwens ook toe dat ik net hetzelfde dacht over Joke en Eline (die lijken te hard op elkaar, zij zal het wel niet zijn), maar uiteindelijk zouden er zo amper nog mensen overblijven dus ik denk dat we niet al vanaf het begin mensen mogen uitsluiten.

Het eerste seizoen dacht ik trouwens ook "Gilles en Gilles, zou het? Is dat niet kei opvallend dat die allebei Gilles heten?" En je ziet 😂
Gebruikersavatar

nele.pottie18 apr 2018, 14:33

 62
Délégee schreef: Ik ben één van die mensen die teleurgesteld zou zijn moest Joke de mol zijn. Ze komt immers niet alleen qua profiel overeen met Eline, maar is voor mij in zowat alles een kopie van haar.
Ik vind dat Joke het super doet als kandidate en zelfs als mol, maar het Eline-gehalte ligt er zo dik op dat ze voor mij al van in het begin is afgevallen als mol.
Ik hoop echt dat de makers origineler / spitsvondiger zullen geweest zijn dan gewoon een kopie van de mol van vorig jaar te nemen.
Ik vind zelfs dat ze niet alleen op Eline maar ook op Gilles VB lijkt qua profiel. Hij was ook enorm gedreven om de winnaar te worden waardoor het leek alsof hij gewoon erg zijn best deed en toevallig het minste geld binnen bracht. Joke heeft toch net hetzelfde voor. Ze doet zo haar best om dat telkens in de groep terecht te komen die niks van de opdracht bakt waardoor zij in totaal het minste geld toevoegt aan de groepspot.
Ik zou het ook jammer vinden moesten we niet eens een ander 'soort' mol hebben dit jaar.
Gebruikersavatar

Taupe07718 apr 2018, 14:37

 767  Yens
nele.pottie schreef: Ik zou het ook jammer vinden moesten we niet eens een ander 'soort' mol hebben dit jaar.
een ander soort? Ze lijkt fysisch dan wel meer op Eline maar ze acteert meer zoals Gilles die wel een goede mol was in tegenstelling tot Eline (sorry als je dit zou lezen). Dus is een combinatie van beiden en dus toch anders ...

Toch beter dan een dokter die geen geld binnenhaalt door niks te doen.
Of een marine officier die meeste geld binnenhaalt.
Dan liever een dronken student, een coole luiaard of een vloekende priester :!: