Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo19 apr 2018, 21:38

 1690  Sven
De eerste greep is de Tabla Marina, juist geraden door Katrien.
Tijdens de opdracht vraagt Joke aan Pascale: "Wasda dien iejne?" Waarop Pascale antwoordt: "Tabla Raza".
Probeert Pascale hier Katrien ( die naast haar zit ), een fout antwoord te laten geven, zodat ze het zelf niet moet doen?
https://www.vier.be/video/de-mol/lucha- ... s-big-baha
Minuut 3.04
Gebruikersavatar

Holmes20 apr 2018, 12:22

 395
Jay-Lo schreef:De eerste greep is de Tabla Marina, juist geraden door Katrien.
Tijdens de opdracht vraagt Joke aan Pascale: "Wasda dien iejne?" Waarop Pascale antwoordt: "Tabla Raza".
Probeert Pascale hier Katrien ( die naast haar zit ), een fout antwoord te laten geven, zodat ze het zelf niet moet doen?
https://www.vier.be/video/de-mol/lucha- ... s-big-baha
Minuut 3.04
Wel gek dat Joke dat aan Pascale vraagt want aangezien elke kandidaat 4 (van de 20) grepen van buiten leerde, kon ze toch niet weten dat Pascale dat evt kon weten ?
En hoe konden ze trouwens weten dat ze exact 1 van hun 4 grepen gingen te zien krijgen ?
Gebruikersavatar

Klaartje20 apr 2018, 13:34

 2245  Uma
Holmes schreef:Wel gek dat Joke dat aan Pascale vraagt want aangezien elke kandidaat 4 (van de 20) grepen van buiten leerde, kon ze toch niet weten dat Pascale dat evt kon weten ?
En hoe konden ze trouwens weten dat ze exact 1 van hun 4 grepen gingen te zien krijgen ?
Dat laatste is een goede vraag!

Misschien hadden de makers intussen de volgorde van die plaatjes met de grepen zo verdeeld dat ze er precies elk een hadden, maar ze konden toch niet weten dat de kandidaten zouden afspreken om er elk vier van buiten te leren? Vreemd.
Gebruikersavatar

Cedric20 apr 2018, 13:35

 2834  Uma
De worstelgrepen hadden ook een kleurcode leek me. Valt op terwijl Baha en Pieter hun keuze maken dat de kaders met de afbeeldingen verschillende kleuren hebben.
Ik vermoed dat dat ze 1 worstelgreep per kleur moesten kiezen, idem voor de kandidaten dan 's avonds.
Maar dat is nooit zo openlijk aan de kijkers gecommuniceerd geweest.
Gebruikersavatar

Frolva20 apr 2018, 14:52

 2204
Holmes schreef:En hoe konden ze trouwens weten dat ze exact 1 van hun 4 grepen gingen te zien krijgen ?
Terechte opmerking, maar ik 'vrees' dat CEDRIC het bij het recht eind heeft.
Alweer iets wat niet duidelijk wordt uitgelegd.
Gebruikersavatar

Margot320 apr 2018, 18:01

 91
Cedric schreef:De worstelgrepen hadden ook een kleurcode leek me. Valt op terwijl Baha en Pieter hun keuze maken dat de kaders met de afbeeldingen verschillende kleuren hebben.
Ik vermoed dat dat ze 1 worstelgreep per kleur moesten kiezen, idem voor de kandidaten dan 's avonds.
Maar dat is nooit zo openlijk aan de kijkers gecommuniceerd geweest.
klopt denk ik. GDC vroeg ook aan de personen zelf vb: "Pascale welke greep zag jij"
i
Gebruikersavatar

Holmes20 apr 2018, 19:58

 395
Cedric schreef:De worstelgrepen hadden ook een kleurcode leek me. Valt op terwijl Baha en Pieter hun keuze maken dat de kaders met de afbeeldingen verschillende kleuren hebben.
Ik vermoed dat dat ze 1 worstelgreep per kleur moesten kiezen, idem voor de kandidaten dan 's avonds.
Maar dat is nooit zo openlijk aan de kijkers gecommuniceerd geweest.
Er waren 6 verschillende kleuren (blauw, oranje, geel, groen, lila en wit) en die lijken bovendien vrij willekeurig verdeeld. Ook Baha en Pieter lijken vrij willekeurig te kiezen ("dat is een logische").
En toch werd aan elke kandidaat (5 personen) 1 greep gevraagd.
Doet men de proef bij de kijker moeilijker overkomen dan hij eigenlijk was (lees : elk moest eigenlijk maar 4 grepen van buiten leren en wist dat er exact 1 van ging getoond worden) ? Probeert men zo Pascale (die miste) minder verdacht te maken ?

beeld 26:59
Afbeelding
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen20 apr 2018, 20:36

 182
Holmes schreef:Er waren 6 verschillende kleuren (blauw, oranje, geel, groen, lila en wit) en die lijken bovendien vrij willekeurig verdeeld. Ook Baha en Pieter lijken vrij willekeurig te kiezen ("dat is een logische").
En toch werd aan elke kandidaat (5 personen) 1 greep gevraagd.
Doet men de proef bij de kijker moeilijker overkomen dan hij eigenlijk was (lees : elk moest eigenlijk maar 4 grepen van buiten leren en wist dat er exact 1 van ging getoond worden) ? Probeert men zo Pascale (die miste) minder verdacht te maken ?

beeld 26:59
Afbeelding
Volgens mij hebben ze de rij zo ingedeeld nadat bekend was welke moves Baha en Pieter gingen doen. En dat het opzet was om elke kandidaat afzonderlijk aan het woord te laten. Ik denk niet dat de kandidaten op de hoogte zijn van het verdere verloop. Maar dat Pascale in de mist gaat vind ik toch ook wel vreemd.
Gebruikersavatar

Frolva20 apr 2018, 20:40

 2204
Holmes schreef:Er waren 6 verschillende kleuren (blauw, oranje, geel, groen, lila en wit) en die lijken bovendien vrij willekeurig verdeeld. Ook Baha en Pieter lijken vrij willekeurig te kiezen ("dat is een logische").
En toch werd aan elke kandidaat (5 personen) 1 greep gevraagd.
6 kleuren en 5 kandidaten (om te raden) vind ik wel vreemd.

Maar dat het (voor de kandidaten) duidelijk was dat ze uit de te leren 'grepen' één te zien zouden krijgen, daar ga ik wel van uit. Ten onrechte?
Gebruikersavatar

Holmes21 apr 2018, 09:35

 395
Frolva schreef:6 kleuren en 5 kandidaten (om te raden) vind ik wel vreemd.

Maar dat het (voor de kandidaten) duidelijk was dat ze uit de te leren 'grepen' één te zien zouden krijgen, daar ga ik wel van uit. Ten onrechte?
Wou men misschien gewoon de uitleg niet te ingewikkeld maken voor de kijker en heeft men het daarom niet vermeld?
Anderzijds, je hoort (42:56) Pascale (?) wel het volgende voorstellen:
Afbeelding
Het was dus niet duidelijk gezegd dat elke kandidaat exact 1 greep uit 4 zou moeten herkennen.
Er is wel een groot verschil tussen 5 willekeurig uit 20 of 5x [1 uit 4]...

O ja, de 6 kleuren stemmen niet overeen met 6 kleuren van de toen resterende 7 molboekjes want van de overblijvers had niemand een roze/lila molboekje. :?
Gebruikersavatar

Kobe30 apr 2018, 23:25

 429
Aangezien zowel Pieter als Baha nog potentiële mollen zijn, wordt de kans steeds groter dat de mol geworsteld heeft...Iemand een idee waarom de mol voor worstelen zou kiezen? De held uithangen? Moeilijkste grepen kiezen? Een cruciale fout gemaakt ergens, waar iedereen overkeek?
Gebruikersavatar

Klaartje30 apr 2018, 23:44

 2245  Uma
Als Pascale de mol is, waarom geeft ze in deze opdracht ten overstaan van heel de groep zo flagrant een fout antwoord? Zou de mol zo'n risico nemen waar werkelijk iedereen bij staat die op dat moment nog in het spel zit? Je zet je zelf toch in de spotlights als mol?