Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Klaartje11 apr 2018, 22:48

 2245  Uma
In vorige seizoenen staken de makers steeds een hint in de eerste aflevering. Bvb. Eline, de mol in seizoen 5, zat in de vijfde auto op de luchthaven bij vertrek naar Zuid-Afrika en zij was de eerste die het woord "Mol" uitsprak.

Mijn redenering was: waarom zouden de makers dit seizoen niet gewoon iets gelijkaardigs doen in de eerste aflevering? Soms komen bepaalde hints terug of zijn ze te vinden in dezelfde context, bvb. Eline die ook hints naar bepaalde opdrachten in de liedjes van haar playlist had gestoken, net zoals Gilles het seizoen daarvoor. Dus dacht ik: "Waarom het moeilijk maken als het ook gemakkelijk kan?"

Dus ben ik op zoek gegaan naar hints in de eerste aflevering waarin een bepaald patroon te ontdekken viel. Dat zoeken leidde tot het volgende, wat ik gemakshalve maar "De 1 Theorie" heb genoemd, in navolging van de 5- en 6-theorie, die me beide een stille dood lijken gestorven.

DE 1 THEORIE dus:

In aflevering 1 opdracht 1 is de EERSTE kandidaat die de woorden "De Mol" uitspreekt, Bahador. Zie aflevering 1 na 18min24, waarvan hier een screenshot (we zien Lloyd maar de woorden in de ondertitels worden gesproken door Bahador):


Afbeelding

Bij het uitdelen van de molboekjes door GDC in aflevering 1 is de EERSTE kandidaat die een molboekje neemt van de stapel, Bahador.

Het EERSTE liedje gespeeld in de auto's op weg naar de tweede opdracht is "Hit the road Jack", een nummer van de blinde zanger Ray Charles. Dit nummer komt uit de playlist van Bahador. Het is ook het enige nummer (na drie afleveringen) uit een playlist van een van de kandidaten dat we tot nog toe hebben gehoord.

Het nummer Hit the Road Jack is (tot nog toe) ook het ENIGE nummer uit een playlist van een kandidaat dat opgenomen is in de "officiële soundtrack" van de Mol op Spotify (is natuurlijk een gevolg van het vorige punt)

Drie feiten, drie "primeurs" uit de eerste aflevering dus die gelinkt kunnen worden aan Bahador.

IS HE THE ONE?
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen11 apr 2018, 22:50

 182
Klaartje schreef:In vorige seizoenen staken de makers steeds een hint in de eerste aflevering. Bvb. Eline, de mol in seizoen 5, zat in de vijfde auto op de luchthaven bij vertrek naar Zuid-Afrika en zij was de eerste die het woord "Mol" uitsprak.

Mijn redenering was: waarom zouden de makers dit seizoen niet gewoon iets gelijkaardigs doen in de eerste aflevering? Soms komen bepaalde hints terug of zijn ze te vinden in dezelfde context, bvb. Eline die ook hints naar bepaalde opdrachten in de liedjes van haar playlist had gestoken, net zoals Gilles het seizoen daarvoor. Dus dacht ik: "Waarom het moeilijk maken als het ook gemakkelijk kan?"

Dus ben ik op zoek gegaan naar hints in de eerste aflevering waarin een bepaald patroon te ontdekken viel. Dat zoeken leidde tot het volgende, wat ik gemakshalve maar "De 1 Theorie" heb genoemd, in navolging van de 5- en 6-theorie, die me beide een stille dood lijken gestorven.

DE 1 THEORIE dus:

In aflevering 1 opdracht 1 is de EERSTE k...
Welke afkomst heeft Baha eigenlijk?
Gebruikersavatar

commisaris Witse11 apr 2018, 23:01

 260
Klaartje schreef:In vorige seizoenen staken de makers steeds een hint in de eerste aflevering.
DE 1 THEORIE dus.... Bahador = mol
Het zou natuurlijk kunnen: na een sympathieke homo, een vrouwelijke flik , nu een niet traditionele allochtoon.

Alleen voorlopig is Baha niet mijn mol :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje11 apr 2018, 23:02

 2245  Uma
pieter-jan.jorissen schreef:Welke afkomst heeft Baha eigenlijk?
Hij heeft roots in Iran. Is op zijn tiende naar België verhuisd. En spreekt nu met een sappig Gents accent. 🙂
Gebruikersavatar

Klaartje11 apr 2018, 23:10

 2245  Uma
commisaris Witse schreef:Het zou natuurlijk kunnen: na een sympathieke homo, een vrouwelijke flik , nu een niet traditionele allochtoon.

Alleen voorlopig is Baha niet mijn mol :mrgreen:
Bahador is voorlopig ook niet de mol voor mij. Ik probeer ook alleen maar rookgordijnen op te werpen en mollenjagers richting bepaalde tunnels te leiden.

De Mol is Katrien, maar vertel het voorlopig nog aan niemand! Hou het stil, ssssssssst... 😉
Gebruikersavatar

Mateo11 apr 2018, 23:18

 870
De 'I' van Iran zou een aanvulling kunnen zijn op je 1-theorie (Romeins cijfer 1...).
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 apr 2018, 23:33

 1690  Sven
Klaartje schreef:In vorige seizoenen staken de makers steeds een hint in de eerste aflevering. Bvb. Eline, de mol in seizoen 5, zat in de vijfde auto op de luchthaven bij vertrek naar Zuid-Afrika en zij was de eerste die het woord "Mol" uitsprak.

Mijn redenering was: waarom zouden de makers dit seizoen niet gewoon iets gelijkaardigs doen in de eerste aflevering? Soms komen bepaalde hints terug of zijn ze te vinden in dezelfde context, bvb. Eline die ook hints naar bepaalde opdrachten in de liedjes van haar playlist had gestoken, net zoals Gilles het seizoen daarvoor. Dus dacht ik: "Waarom het moeilijk maken als het ook gemakkelijk kan?"

Dus ben ik op zoek gegaan naar hints in de eerste aflevering waarin een bepaald patroon te ontdekken viel. Dat zoeken leidde tot het volgende, wat ik gemakshalve maar "De 1 Theorie" heb genoemd, in navolging van de 5- en 6-theorie, die me beide een stille dood lijken gestorven.

DE 1 THEORIE dus:

In aflevering 1 opdracht 1 is de EERSTE k...
Maar Lloyd lag in de eerste kist, was de eerste die eruit kwam, en meteen inspeelde op Baha om het woord "mol" te herhalen. 😃
Gebruikersavatar

Klaartje12 apr 2018, 00:07

 2245  Uma
Jay-Lo schreef:Maar Lloyd lag in de eerste kist, was de eerste die eruit kwam, en meteen inspeelde op Baha om het woord "mol" te herhalen. 😃
Lloyd, he is The One! 😂
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 apr 2018, 00:11

 1690  Sven
Klaartje schreef:Lloyd, he is The One! 😂
Jaja, en het eerste liedje uit de playlist was ook van Lloyd, op papier dan : De Wereld Is Mooi, WIDM, Lloyd it is! 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2018, 00:12

 8153
Klaartje schreef:Lloyd, he is The One! 😂
Voor veel jonge meisjes misschien, maar niet voor mij, hoe sympathiek en tof en spontaan ik hem ook vind 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2018, 00:16

 8153
😲
OMG! F*cking hell!!!
Ik heb plots onkuise gedachten :oops:
"Oh, my Lord, my sweet Lloyd" :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje20 apr 2018, 15:27

 2245  Uma
Misschien gaat deze 1-Theorie wel onrechtstreeks naar de juiste mol leiden, want wat zie en hoor ik in de trailer die de EERSTE aflevering van de Mol op Vier aankondigt (ziehttps://www.vier.be/video/de-mol/maak-k ... e-mol-2018):




Afbeelding

Opnieuw is het Bahador die de woorden "die mollenstreekskes" uitspreekt, maar ook opnieuw is het Lloyd die in beeld is, als hij dat zegt (cfr. hoger Baha die als eerste begint over de mol, terwijl Lloyd in beeld is).

Gaat de 1-theorie, aanvankelijk gelanceerd als een theorie richting Bahador, onrechtstreeks toch leiden tot de juiste mol, nl. Lloyd??