Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

james.waker20 apr 2018, 15:36

 417
die trailer had ik nog nooit gezien :oops: op moment dat "mollenstreekjes" gezegd wordt streekt Lloyd z'n haar 😲 (zal wel geen goed nederlands zijn 😉 )

bij mijn weten is dat beeld ook nooit in uitzending geweest, op moment dat hij katrien belde stonden ze allemaal rond hem
Gebruikersavatar

Klaartje20 apr 2018, 15:49

 2245  Uma
james.waker schreef:die trailer had ik nog nooit gezien :oops: op moment dat "mollenstreekjes" gezegd wordt streekt Lloyd z'n haar 😲 (zal wel geen goed nederlands zijn 😉 )

bij mijn weten is dat beeld ook nooit in uitzending geweest, op moment dat hij katrien belde stonden ze allemaal rond hem
Je bedoelt waarschijnlijk op het moment dat hij JOKE belde. Het is een beeld uit de EERSTE aflevering.

Trouwens, ook de titel van de trailer op de website van Vier past perfect binnen deze 1-Theorie:

10 kandidaten, ÉÉN van hen is De Mol. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2018, 15:54

 8153
[quote="Klaartje" past perfect binnen deze 1-Theorie:
10 kandidaten, ÉÉN van hen is De Mol. 😉[/quote]
Dit vind ik nogal flauw. Elk jaar wordt verschillende keren gezegd "1 van hen is de mol".
Gebruikersavatar

Klaartje20 apr 2018, 15:57

 2245  Uma
chicawah schreef:[quote="Klaartje" past perfect binnen deze 1-Theorie:
10 kandidaten, ÉÉN van hen is De Mol. 😉
Dit vind ik nogal flauw. Elk jaar wordt verschillende keren gezegd "1 van hen is de mol".[/quote]

Weet ik wel, maar het past wel mooi in de 1-theorie. Voor wat het waard is, he. 🙂
Gebruikersavatar

Frolva20 apr 2018, 16:55

 2204
Leuke theorie, Klaartje. 👍🏻

'k Moet het wel even allemaal laten bezinken. 😉


james.waker schreef:op moment dat "mollenstreekjes" gezegd wordt streekt Lloyd z'n haar 😲 (zal wel geen goed nederlands zijn 😉 )
op moment dat "mollenstreekjes" gezegd wordt streek Lloyd z'n haar

is dan weer wél correct.

Een hint in de trailer, is dat al ooit gebeurd?
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen20 apr 2018, 21:09

 182
Klaartje schreef:Misschien gaat deze 1-Theorie wel onrechtstreeks naar de juiste mol leiden, want wat zie en hoor ik in de trailer die de EERSTE aflevering van de Mol op Vier aankondigt (ziehttps://www.vier.be/video/de-mol/maak-k ... e-mol-2018):




Afbeelding

Opnieuw is het Bahador die de woorden "die mollenstreekskes" uitspreekt, maar ook opnieuw is het Lloyd die in beeld is, als hij dat zegt (cfr. hoger Baha die als eerste begint over de mol, terwijl Lloyd in beeld is).

Gaat de 1-theorie, aanvankelijk gelanceerd als een theorie richting Bahador, onrechtstreeks toch leiden tot de juiste mol, nl. Lloyd??
Baha en Lloyd zijn mijn mollen. Maar ik begin te twijfelen. Het zou wel eens kunnen dat ze na de tequila's wat loslippiger waren en ontdekt hebben dat ze beiden de mol hebben ontmaskerd. Sloten ze een pact om samen trachten de finale te halen en zoveel mogelijk geld te verdienen. Verklaart het waarom ze samen voor de band gingen en zich opsplitsten bij de verfbom? Wie zou logischerwijze de gemeenschappelijke mol van Baha en Lloyd zijn?
Gebruikersavatar

james.waker20 apr 2018, 21:52

 417
Klaartje schreef:Je bedoelt waarschijnlijk op het moment dat hij JOKE belde. Het is een beeld uit de EERSTE aflevering.
ja, inderdaad :oops: verschoning
Gebruikersavatar

Taupe07720 apr 2018, 21:55

 767  Yens
pieter-jan.jorissen schreef:Baha en Lloyd zijn mijn mollen. Maar ik begin te twijfelen. Het zou wel eens kunnen dat ze na de tequila's wat loslippiger waren en ontdekt hebben dat ze beiden de mol hebben ontmaskerd. Sloten ze een pact om samen trachten de finale te halen en zoveel mogelijk geld te verdienen. Verklaart het waarom ze samen voor de band gingen en zich opsplitsten bij de verfbom? Wie zou logischerwijze de gemeenschappelijke mol van Baha en Lloyd zijn?
Maar misschien elkaar beloofd dat ze NIET de mol zijn en gezamelijk zoeken naar de mol. Vandaar volgt Baha Pieter en Lloyd Joke of Pascale?
Gebruikersavatar

Cedric21 apr 2018, 00:16

 2834  Uma
Of er zijn 2 mollen, zowel Baha als Lloyd. Daardoor dat ze vaak samenwerken bij opdrachten waar een duo mogelijk is. En daardoor ook dat ze zich opsplitsen wanneer 1 van beide terug wat meer "positief" moet overkomen, waarbij de andere dan gaat mollen...

😲
Gebruikersavatar

Jansen21 apr 2018, 06:58

 3423  Yens
Cedric schreef:Of er zijn 2 mollen, zowel Baha als Lloyd. Daardoor dat ze vaak samenwerken bij opdrachten waar een duo mogelijk is. En daardoor ook dat ze zich opsplitsen wanneer 1 van beide terug wat meer "positief" moet overkomen, waarbij de andere dan gaat mollen...

😲
Denk je niet - in het hypothetische geval dat er 2 mollen zouden zijn - dat die zich altijd zouden opsplitsen als die mogelijkheid er is? Je zal toch meer geld uit de pot houden door twee proeven te verzieken in plaats van één? 😛
Gebruikersavatar

lucu21 apr 2018, 11:32

 551  Sven
Klaartje schreef:In vorige seizoenen staken de makers steeds een hint in de eerste aflevering. Bvb. Eline, de mol in seizoen 5, zat in de vijfde auto op de luchthaven bij vertrek naar Zuid-Afrika en zij was de eerste die het woord "Mol" uitsprak.

Mijn redenering was: waarom zouden de makers dit seizoen niet gewoon iets gelijkaardigs doen in de eerste aflevering? Soms komen bepaalde hints terug of zijn ze te vinden in dezelfde context, bvb. Eline die ook hints naar bepaalde opdrachten in de liedjes van haar playlist had gestoken, net zoals Gilles het seizoen daarvoor. Dus dacht ik: "Waarom het moeilijk maken als het ook gemakkelijk kan?"

Dus ben ik op zoek gegaan naar hints in de eerste aflevering waarin een bepaald patroon te ontdekken viel. Dat zoeken leidde tot het volgende, wat ik gemakshalve maar "De 1 Theorie" heb genoemd, in navolging van de 5- en 6-theorie, die me beide een stille dood lijken gestorven.

DE 1 THEORIE dus:

In aflevering 1 opdracht 1 is de EERSTE k...
Dit is een interessante denkpiste maar die leidt niet naar Bahador of Lloyd. Ruim 12 minuten voordat Bahador de woorden "de mol" uitspreekt en Lloyd daarop handig inspeelt, is het Joke die aan Steve meedeelt dat "de mol" hen blijkbaar niet heel hoog inschat.



Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric21 apr 2018, 11:34

 2834  Uma
eveline.vanhemel schreef:Denk je niet - in het hypothetische geval dat er 2 mollen zouden zijn - dat die zich altijd zouden opsplitsen als die mogelijkheid er is? Je zal toch meer geld uit de pot houden door twee proeven te verzieken in plaats van één? 😛
Tenzij de 2 mollen ook niet weten dat er 2 mollen zijn... 😛