Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy22 apr 2018, 20:55

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Elke deelnemer zit met zijn of haar familielid in een wagen die op de Autocinema Coyote staat. In deze drive-in bioscoop worden zes filmfragmenten vertoond. Na elk fragment wordt een vraag gesteld waaraan een oplopende geldwaarde vasthangt. Er kan in totaal maar liefst 10.000 euro verdiend worden. Wie de vraag goed beantwoordt krijgt de keuze om verder te spelen of om stoppen en met hun familielid naar een luxehotel te gaan. Hoe langer ze spelen, hoe meer geld voor de pot. Maar wie bij de laatste vraag een foutief antwoord geeft, zal de nacht in de wagen moeten doorbrengen. Het geld dat die persoon tot dusver verdiend heeft, gaat tevens verloren.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/5.php
Gebruikersavatar

yevo22 apr 2018, 20:58

 281  Uma
Vond dit persoonlijk een hele leuke opdracht. Beetje spijtig dat er niet meer personen gewaagd hebben langer te blijven.
Gebruikersavatar

Cedric22 apr 2018, 23:53

 2834  Uma
Wisten de kandidaten zoals wij welke films het zouden zijn?
In dat geval zou ik door gedaan hebben tot en met 'Interstellar' omdat ik 'As good as it gets' nog niet gezien heb. Maar ik denk eerder dat ze het niet wisten, waardoor het sowieso een gok is.. De vragen rond Jane Austen, Mike Tyson, Underworld, Edvard Munch en McConaughey wist ik bijvoorbeeld wel, maar Helen Hunt niet. Dus wie weet was (gezien ik de eerste 5 vragen wist) het dan erg verleidelijk geweest om nog een ronde door te doen. Maar anderzijds kan je ook brute pech hebben natuurlijk én vind ik ook wel dat al dan niet naar het hotel gaan afhankelijk is van je gezelschap... Als daar je vriendin afkomt, dan is dat toch anders dan als het je broer, zus, moeder of vader is, me dunkt.
Gebruikersavatar

Margot323 apr 2018, 09:04

 91
de kandidaten hebben het voorstukje waar alle films even in voorkwamen gezien. maar niet de lijst met films denk ik.
Gebruikersavatar

amber.albertinia23 apr 2018, 12:24

 5
JKpowned schreef:Aan de tafel met hapjes is er 1 iemand die iets opvallend eet en dat wanneer Gilles duidelijk maakt dat er niemand meer komt. Pascale eet namelijk Guacamole
Als het in een ander land zou zijn: akkoord. Maar in Mexico Guacamolé eten vind ik niet verdacht 🙂
Gebruikersavatar

JKpowned23 apr 2018, 12:37

 259
amber.albertinia schreef:Als het in een ander land zou zijn: akkoord. Maar in Mexico Guacamolé eten vind ik niet verdacht 🙂
Neen inderdaad maar wel als je dat als enigste doet aan de tafel en er maar 1 potje staat en het ook zo in beeld gekomen is. Ik hield het al langer in het oog wat ja guacamole is inderdaad iets typisch Mexicaans ik eet het daar ook altijd met hopen. Echter is dit de eerste keer dat dit wordt gegeten in de mol. Alles stond dubbel behalve dat en dat trok ze naar zich toe en werd gegeten wanneer Gilles het uitlegde dat Pieter niet komt niemand anders eet op dat moment ook iets.
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2018, 14:22

 2834  Uma
Wat ik hier niet snapte is de uitleg die in Café De Mol werd gegeven. Alsof er voor een Mol maar 2 opties waren.
Iedereen leek het erover eens dat de Mol (1) ofwel zo vroeg mogelijk naar het hotel zou gaan, met dus weinig geld verdiend, (2) ofwel zo lang mogelijk zou blijven onder het mom van voor het geld te gaan en zich dan "op te offeren".
Waarom?
Iedereen weet dat dit voor de hand liggende acties zijn voor een Mol, dus dan gaat de Mol toch net NIET dat doen?

Niet de eerste keer dat men zoiets zegt in Café De Mol trouwens. Enkel bij de allereerste proef (levend begraven) werd gezegd (door Eline denk ik) dat de Mol zichzelf niet in de goedkoopste of de duurste kist zou steken maar ergens tussenin omdat dat minder opvallend is.. Ik ga daar toch mee akkoord.
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2018, 14:30

 2245  Uma
Als ik aan deze proef had mogen meedoen, dan had ik net als Pieter en zijn broer zoveel mogelijk vragen proberen te beantwoorden.

Pieters taktiek was van in het begin helder: zoveel mogelijk centen proberen binnen te halen. Hij zegt het ook tegen zijn broer voor het spel begint. Wat de rest doet, daar heb je toch geen invloed op. Pieters taktiek was die van een gewone kandidaat. Het geld dat binnengehaald werd door de anderen die naar het hotel reden, daar had je geen vat op, dat bleef sowieso in de pot. Als Pieter de mol zou zijn, dan had hij geen invloed op het bedrag van de anderen, enkel op zijn eigen mogelijke winst. Uiteindelijk halen hij en zijn broer niks binnen, maar is dat mols gedrag?

Ik was echter ook in het geval van Pieter geweest: ook ik wist het antwoord op de laatste vraag niet. Ik had eerlijk gezegd Jody Foster herkend in die actrice, maar het bleek Helen Hunt. En ook de juiste schrijfwijze van die acteur zijn achternaam kende ik niet (ik ga hem hier niet schrijven, want het zou toch fout zijn 🙂 ).

Ook Underworld zei me niks. Ik wist wel dat de auteur van Pride and Predjudice Jane Austen is, Mike Tyson wist ik ook (maar alleen omdat GDC het had over een "bijtgrage" bokser), de schilder van De Schreeuw kent zowat iedereen blijkbaar.

Wel stoem voor Pieter en Jasper dat ze in de auto moesten overnachten, zeker voor Jasper, dan mag je je broertje gaan bezoeken in Mexico, na een lange vlucht met het vliegtuig, en dan moet je de enige nacht doorbrengen in een auto!
Ik had echter niet de indruk dat Pieter per expres dat gedaan heeft. Het was volgens mij gewoon gegokt en verloren.
Gebruikersavatar

Jansen23 apr 2018, 14:36

 3423  Yens
Klaartje schreef:Als ik aan deze proef had mogen meedoen, dan had ik net als Pieter en zijn broer zoveel mogelijk vragen proberen te beantwoorden.

Pieters taktiek was van in het begin helder: zoveel mogelijk centen proberen binnen te halen. Hij zegt het ook tegen zijn broer voor het spel begint. Wat de rest doet, daar heb je toch geen invloed op. Pieters taktiek was die van een gewone kandidaat. Het geld dat binnengehaald werd door de anderen die naar het hotel reden, daar had je geen vat op, dat bleef sowieso in de pot. Als Pieter de mol zou zijn, dan had hij geen invloed op het bedrag van de anderen, enkel op zijn eigen mogelijke winst. Uiteindelijk halen hij en zijn broer niks binnen, maar is dat mols gedrag?

Ik was echter ook in het geval van Pieter geweest: ook ik wist het antwoord op de laatste vraag niet. Ik had eerlijk gezegd Jody Foster herkend in die actrice, maar het bleek Helen Hunt. En ook de juiste schrijfwijze van die acteur zijn achternaam kende ik niet (ik ga hem hier niet schrijven...
Kan best zijn zoals je zegt. Maar in een aflevering waarin ik vond dat er maar weinig echte molstreken waren, vielen sommige van Pieter zijn handelingen een beetje op. Waarschijnlijk heeft de montage daar ook weer een handje in geholpen 🙂. Maar net als jij denk ik ook niet dat Pieter de mol is!
Gebruikersavatar

Yvo23 apr 2018, 17:14

 1111  Uma
Klaartje schreef:Als Pieter de mol zou zijn, dan had hij geen invloed op het bedrag van de anderen, enkel op zijn eigen mogelijke winst. Uiteindelijk halen hij en zijn broer niks binnen, maar is dat mols gedrag?
Ik vind van wel. Uiteindelijk is het doel van de mol om geen geld binnen te halen op wat voor manier dan ook. Als de mol daarbij ook nog eens onverdacht blijft is dat mooi meegenomen. Pieter, de onschuldige priester, die zich opoffert en gewoon lekker het spel verder speelt om meer geld te verdienen. Als hij dan geen geld binnenbrengt, dan kan het argument aangehaald worden dat hij gewoon meer geld wilde verdienen voor de groep. Weinigen die daar precies een mollenstreek in zien. Als hij wel de mol zou zijn, komt dit hem wel goed uit.
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2018, 17:35

 2245  Uma
Yvo schreef:Ik vind van wel. Uiteindelijk is het doel van de mol om geen geld binnen te halen op wat voor manier dan ook. Als de mol daarbij ook nog eens onverdacht blijft is dat mooi meegenomen. Pieter, de onschuldige priester, die zich opoffert en gewoon lekker het spel verder speelt om meer geld te verdienen. Als hij dan geen geld binnenbrengt, dan kan het argument aangehaald worden dat hij gewoon meer geld wilde verdienen voor de groep. Weinigen die daar precies een mollenstreek in zien. Als hij wel de mol zou zijn, komt dit hem wel goed uit.
Het is voor interpretatie vatbaar. Daarom dat ik ook een vraagteken zet achter de zin "Is dat mols gedrag?" Het komt Pieter (als hij de mol is) natuurlijk goed uit, zoals het uiteindelijk gelopen is. Maar, zoals ik al zei, als ik daar had gezetern als kandidaat, had ik ook zo ver mogelijk willen doorspelen en had ik ook twee foute antwoorden op de laatste twee vragen en moest ik ook, buiten mijn wil om, een nachtje in de auto slapen.