Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

marjan.bert23 apr 2018, 21:27

 25
Goedenavond!
Ik maakte me speciaal lid om jullie aandacht te vestigen op iets wat me in deze opdracht opviel. Als GDC tussen de filmfragmenten presenteert (op het scherm) dan draagt hij afwisselend een blauw en een zwart t-shirt onder zijn blazer. Blauw-zwart doet me denken aan club Brugge. Pieter is priester in het bisdom Brugge. Het kan natuurlijk ook iets anders betekenen, maar het is objectief dat zijn t-shirt van kleur veranderde.
Groeten,
Marjan
Gebruikersavatar

marjan.bert23 apr 2018, 22:15

 25
Oja...Nog even aanvullen op mijn bovenstaande post. In de verfbomproef werd geel zwart en geel blauw. (Dit moet misschien in een ander topic.)
Groeten,
Marjan
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2018, 22:30

 2245  Uma
marjan.bert schreef:Goedenavond!
Ik maakte me speciaal lid om jullie aandacht te vestigen op iets wat me in deze opdracht opviel. Als GDC tussen de filmfragmenten presenteert (op het scherm) dan draagt hij afwisselend een blauw en een zwart t-shirt onder zijn blazer. Blauw-zwart doet me denken aan club Brugge. Pieter is priester in het bisdom Brugge. Het kan natuurlijk ook iets anders betekenen, maar het is objectief dat zijn t-shirt van kleur veranderde.
Groeten,
Marjan
Inderdaad, goed opgemerkt. Heb het net gecheckt, eerst draagt hij een zwart shirt, dan een blauw, dan weer een zwart. Dat is vreemd, maar het kan ook toeval zijn.Maar toch, een zeer goed punt, vind ik. Blauw-zwart, de kleuren van de beste voetbalclub van België en de toekomstige kampioen van dit voetbalseizoen. Zou de Mol een Club-supporter zijn?!
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2018, 22:38

 2834  Uma
Klaartje schreef:Blauw-zwart, de kleuren van de beste voetbalclub van België
Ik heb nog nooit met meer plezier een 'like' uitgedeeld aan iemands post hier. 😃 #GoKlaartje #BrugesTillIDie

Nu, het wisselen van shirts kan een link naar Club Brugge (en dus Pieter) betekenen, maar het kan even goed betekenen dat er meerdere versies waren opgenomen... Zou Gilles De Coster bijvoorbeeld voor elke film 2 vragen opgenomen hebben maar afhankelijk van de nog aanwezige kandidaten een andere vraag stellen?
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen23 apr 2018, 22:52

 182
Klaartje schreef:Inderdaad, goed opgemerkt. Heb het net gecheckt, eerst draagt hij een zwart shirt, dan een blauw, dan weer een zwart. Dat is vreemd, maar het kan ook toeval zijn.Maar toch, een zeer goed punt, vind ik. Blauw-zwart, de kleuren van de beste voetbalclub van België en de toekomstige kampioen van dit voetbalseizoen. Zou de Mol een Club-supporter zijn?!
Doet me denken aan het raadsel in de escape room. Is er misschien een kandidaat die blauwe en zwarte kleding afwisselt?

Het blog is weer een paar scherpe ogen rijker. Olé!
Gebruikersavatar

james.waker24 apr 2018, 04:01

 417
doet me denken aan dat raadsel in de escape room, daar zat ook een mogelijke link in naar BLAUW/ZWART
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 06:39

 8153
james.waker schreef:doet me denken aan dat raadsel in de escape room, daar zat ook een mogelijke link in naar BLAUW/ZWART
Afbeelding
Dat zei Marjan toch in haar 2de post? Goed dat je de still erbij zet. Zo wordt het nog duidelijker.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 06:46

 8153
😲 Pieter de mol? OMG! F*cking hell! Niet alleen vloekende priester maar ook liegende, bedriegende priester 😉 ?
Dan zijn Heb ik je geMISt, de graven met kruis, de miswijn, de 6 op zijn trui, het getal van de duivel in het shopping center bij de shootingproef, het feit dat ze op zondag uitzenden i.p.v. op maandag... ook echte hints :?: :?: :?:
Daar moet ik toch eens van bekomen. Ik heb hem nooit verdacht. Ik zou alles eens moeten herbekijken, maar door die bug loopt mijn pc voortdurend vast :x
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 24 apr 2018, 06:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 06:49

 8153
Cedric schreef:Het kan even goed betekenen dat er meerdere versies waren opgenomen... Zou Gilles De Coster bijvoorbeeld voor elke film 2 vragen opgenomen hebben maar afhankelijk van de nog aanwezige kandidaten een andere vraag stellen?
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar het kan natuurlijk altijd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 07:25

 8153
De bijbel en het zout!
Wordt bij het doopsel geen zout op de tong van de boreling gelegd?
Geboorte, huwelijk (van Jefrrey en Katrien), dood... de cirkel is rond.
Pieter aan tafel als Jezus bij het laatste avondmaal, Pieter die bij de lucha op de touwen staat met zijn armen als Jezus aan het kruis, een van de uitzendingen op pasen en een ander op pinsteren...

Stop! Mijn fantasie slaat nu helemaal op hol! :?
Een aantal zaken zijn wellicht te ver gezocht. Maar dat blauw-zwart dat Marjan opmerkte is een ongelooflijke vondst.
Gebruikersavatar

masterveecee24 apr 2018, 09:18

 3547  Sven
eveline.vanhemel schreef:Ik moest ineens hieraan denken:

Afbeelding
wie zegt dit?

Ontopic: wel goed opgemerkt!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7