Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen24 apr 2018, 19:00

 182
chicawah schreef:Inderdaad Yvo: 1 groot misverstand. We bedoelen wel degelijk hetzelde. Pascale (ik vind haar een prachtig mens en na de interactie met haar al even prachtige zoon nog veel meer) koos meteen voor de kindjes en bleef daarbij. Ze koos dus wel voor haar winkelkar maar niet voor de pasvragen.
Wat mij stoort aan de Pieter piste: als hij de mol is, en voorkennis heeft over wie pasvragen heeft, dan had hij ook op bv Pascale kunnen schieten, die ook al door Joke in het vizier werd genomen. Hij zou dan de 1.000 euro van Baha vrijspelen voor de kindjes. Hij zou zich hier dus echt moeten schamen dat hij als priester-mol onnodig duizend euro van de arme kindjes afpakt. Toch Baha die als weldoener-mol 1.000 euro voor de kindjes verdient door Pieter niet af te knallen? 😃

De vraag is: heeft de mol voorkennis over wie pasvragen heeft???
Gebruikersavatar

jos.jansen24 apr 2018, 19:41

 328  Uma
pieter-jan.jorissen schreef:Wat mij stoort aan de Pieter piste: als hij de mol is, en voorkennis heeft over wie pasvragen heeft, dan had hij ook op bv Pascale kunnen schieten, die ook al door Joke in het vizier werd genomen. Hij zou dan de 1.000 euro van Baha vrijspelen voor de kindjes. Hij zou zich hier dus echt moeten schamen dat hij als priester-mol onnodig duizend euro van de arme kindjes afpakt. Toch Baha die als weldoener-mol 1.000 euro voor de kindjes verdient door Pieter niet af te knallen? 😃

De vraag is: heeft de mol voorkennis over wie pasvragen heeft???
Ik denk dat de mol als laatste door de winkel gelopen is en enkel iets weet als de productie zegt dat hij/zij pasvragen moet nemen, want de proef is 100% onmogelijk als er maar 1 persoon pasvragen neemt (aangezien iedereen moet schieten en niemand gaat ooit op zichzelf schieten).

voor de mol zouden er dus 3 scenario's zijn:
- er zijn meer dan 2 die pasvragen keizen, dus doe je goesting
- er is slechts 1 kandidaat die pasvragen kiest, dus neem pasvragen anders werkt deze proef niet
- er heeft niemand pasvragen gekozen, de proef word aangepast naar dat je ook mag kiezen om niet te schieten.


met mijn logica van hierboven zou ik durven stellen dat de mol niet weet wie de pasvragen gekozen heeft, het is anders ook veel te makkelijk om de proef te doen mislukken als mol. Schiet gewoon op Steve want er is een goede reden (heeft al eerder voor een eigen voordeel gekozen) en hij heeft winkelkar gekozen waardoor het geld weg is.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen24 apr 2018, 20:34

 182
jos.jansen schreef:Ik denk dat de mol als laatste door de winkel gelopen is en enkel iets weet als de productie zegt dat hij/zij pasvragen moet nemen, want de proef is 100% onmogelijk als er maar 1 persoon pasvragen neemt (aangezien iedereen moet schieten en niemand gaat ooit op zichzelf schieten).

voor de mol zouden er dus 3 scenario's zijn:
- er zijn meer dan 2 die pasvragen keizen, dus doe je goesting
- er is slechts 1 kandidaat die pasvragen kiest, dus neem pasvragen anders werkt deze proef niet
- er heeft niemand pasvragen gekozen, de proef word aangepast naar dat je ook mag kiezen om niet te schieten.


met mijn logica van hierboven zou ik durven stellen dat de mol niet weet wie de pasvragen gekozen heeft, het is anders ook veel te makkelijk om de proef te doen mislukken als mol. Schiet gewoon op Steve want er is een goede reden (heeft al eerder voor een eigen voordeel gekozen) en hij heeft winkelkar gekozen waardoor het geld weg is.
Dus jij zit in de Lloyd tunnel?
Gebruikersavatar

BeaVer24 apr 2018, 21:35

 1293  Uma
chicawah schreef:En eigenlijk, bij nader inzien: ik heb er niet op gelet wat Joke precies kocht bij BMW voor € 1000, maar ocharme: wat houdt dat in? Als je wacht op het autosalon of speciale voorwaarden voor één of andere actie, kan je echt wel veel meer binnenrijven dan € 1000. En meestal zijn zo'n cadeaucheques niet cumuleerbaar met andere kortingen, dus kiezen voor dat "cadeau" van BMW was niet bepaald slim. En het verkiezen boven € 1000 voor Casa Hogar maakt je nog minder populair.
Sorry Joke... je bent een knap meisje met brains en een mooi afgetraind lijf, maar je speelt het véééééééééééééél te hard naar mijn zin. Van mij mag je zondag naar huis.
Was het geen roadtrip-achtig iets dat ze aan haar zus wou geven?

van mij mag ze ook naar huis eigenlijk. Ik hun het haar jammergenoeg niet van te winnen. en als ze de mol is, nog meer jammer.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 22:01

 8153
beate.verheyde schreef:Was het geen roadtrip-achtig iets dat ze aan haar zus wou geven?
Geen idee wat ze wou geven. Weldoorvoede zusje zag er niet bepaald een zielig sukkeltje uit, maar kon volgens Joke de € 1000 blijkbaar beter gebruiken dan de kinderen van Casa Hogar. Maar als het dan plots op pasvragen aankomt, wordt teergeliefde zusje aan de kant geschoven uit eigenbelang... En dan achteraf maar proberen om er een draai aan te geven om het eigen vel te redden: "iedereen schiet diegene links (of rechts) naast zich af en zo heeft niemand pasvragen en is iedereen gelijk" (of iets van die strekking). Ja, santé mèn ratse! Mee alle Chinezen moar nie mee den dezen!
Ik zit niet op social media en ik walg van mensen die anoniem anderen met de grond gelijkmaken. Ik wil Joke absoluut niet de grond inboren. Volgens mij is het echt wel een sympathieke jongedame, maar ze speelt het spel niet sympathiek (en riskeert de grond ingeboord te worden door het zootje ongenuanceerden op social media).
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2018, 22:14

 2204
Even ter verdediging van Joke: zij koos iets voor haar zus (die er bij was). Lijkt me minder evident dan dat in te wisselen voor een gift voor een goed doel, dan wanneer je iets voor jezelf gekozen hebt (Steve en echtgenote kozen ook iets voor anderen, denk ik :mrgreen: , maar niet voor iemand die er bij was.

En ja, het komt veel sympathieker over om iets aan kindjes te geven. Maar wie van ons heeft er geld gegeven aan Casa Hogar, terwijl veel van ons waarschijnlijk ook wel 1.000 euro kunnen missen. 😉

Dit gezegd zijnde, momenteel gaat mijn sympathie 'volledig' naar Pascale. :hartje: :hartje:

:mrgreen:
Gebruikersavatar

Jay-Lo24 apr 2018, 22:15

 1690  Sven
pieter-jan.jorissen schreef:Wat mij stoort aan de Pieter piste: als hij de mol is, en voorkennis heeft over wie pasvragen heeft, dan had hij ook op bv Pascale kunnen schieten, die ook al door Joke in het vizier werd genomen. Hij zou dan de 1.000 euro van Baha vrijspelen voor de kindjes. Hij zou zich hier dus echt moeten schamen dat hij als priester-mol onnodig duizend euro van de arme kindjes afpakt. Toch Baha die als weldoener-mol 1.000 euro voor de kindjes verdient door Pieter niet af te knallen? 😃

De vraag is: heeft de mol voorkennis over wie pasvragen heeft???
Ik denk dat de mol op de hoogte is van wie er pasvragen heeft gekozen. En er ook zal voor kiezen om geld voor de kindjes te schenken.
Dat de mol iemand met pasvragen zal afschieten wanneer hij/zij merkt dat er ook iemand anders wordt geschoten. Geen geld in de pot, maar liefst wel voor de kindjes.
Dat resulteert dan in: Pieter, Joke en Lloyd zijn niet de mol. Blijven over Baha en Pascale.
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2018, 22:46

 2204
Als 4 nu eens 1% van het budget voor 'De Mol' zou schenken aan de kindjes, dan moet de mol niet wakker liggen van wie hij/zij afschiet. 😉
Gebruikersavatar

Yvo24 apr 2018, 22:51

 1111  Uma
beate.verheyde schreef:Was het geen roadtrip-achtig iets dat ze aan haar zus wou geven?

van mij mag ze ook naar huis eigenlijk. Ik hun het haar jammergenoeg niet van te winnen. en als ze de mol is, nog meer jammer.
Ze gaf een tent en een BMW-cheque aan haar zus. Daarna ruilde ze voor pasvragen zoals je weet.
Ik vind Joke ook niet sympathiek. Ik wil haar niet de grond in boren, ik moet haar gewoon niet. Ze kiest bijna altijd voor zichzelf en nooit een keertje voor de groep.
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2018, 23:17

 2204
Ik ben absoluut geen 'winnaarstype' en zou het spel helemaal anders spelen dan Joke (ik zie me perfect in staat om een Jeffrey'ke te doen :mrgreen: ). Maar ik vind wel dat zij het spel mag spelen zoals zij wil. 😉

En indien er enkel deelnemers zijn die 'kiezen voor de groep', dan zou het maar een saaie bedoening zijn.
Joke is duidelijk de meest gedreven kandidate (tenzij ze de mol is, dan is ze de meest gedreven mol :mrgreen: ) en dat komt minder sympathiek over.
Gebruikersavatar

Cedric24 apr 2018, 23:22

 2834  Uma
Ik ben heel erg actief op sociale media (te actief zelf, sterk aan het proberen minderen), maar wat ik er het meest een afkeer bij heb, is het feit hoe mensen overdreven snel overdreven hard/zacht reageren op vanalles.
Niet mijn bedoeling hiermee mensen op dit forum te gaan viseren, het is absoluut niet beperkt tot hier, maar ik wel toch enkele kanttekeningen plaatsen bij hoe er op Joke's actie gereageerd wordt...

We missen namelijk context. Als je een zus hebt die al haar hele leven droomt van een BMW en je hebt de kans om die droom van je zus wat dichterbij te brengen.. Dan doe je dat toch? Geen idee of dat hier het geval is, maar het leek wel zo en dan begrijp ik dat. En oké, er is de Casa Hogar optie, natuurlijk, maar er zijn nog duizenden andere goede doelen die je misschien nauwer aan het hart liggen? Tegelijk wéét je gewoon dat de winnaar van De Mol, wie het ook moge zijn, sowieso wel wat zal doneren aan Casa Hogar. Of misschien was/is Joke gewoon De Mol en wist ze dat het toch helemaal niets uitmaakte? Of misschien is minder sympathiek overkomen een tactiek om zichzelf verdacht te maken?

Ik bedoel maar: there's more than meets the eye..

Oh ja, tot slot nog dit: het gaat me niet om het feit dat het Joke is, wel om het feit dat ik het er altijd heel moeilijk mee heb wanneer mensen/situaties beoordeeld worden zonder ze voldoende te kennen...
Gebruikersavatar

Yvo24 apr 2018, 23:25

 1111  Uma
Frolva schreef:Maar ik vind wel dat zij het spel mag spelen zoals zij wil. 😉
Uiteraard. Maar ik mag ook mijn mening geven op dit forum wat ik van haar vind. En indien ze de mol is zal ze meelezen hier.
In dat geval vind ik dat als je op TV komt, je je kan verwachten aan kritiek.
Ik denk niet dat ze de mol is voor de duidelijkheid, maar ik sluit niks uit.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10