Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 17:55

 8153
O jee, o wee!
God sprak "Er zij licht" en plots zien wij Het Licht in de duisternis...
Manmanman... Pieter de mol... zaaaaalih (de paus zal dat misschien lichtjes anders zien, hoewel... ik denk dat Franciscus het best wel grappig zou vinden).
Nieuwe slogan voor Club Brugge: "We are The Mol" (en iedereen gaat uit de bol)?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 17:58

 8153
masterveecee schreef:en de "doelpuntmaker" anagram van de basket in de Mariachi-proef
Eh... ik heb in volle Pieter-euforie geliked, maar eerlijk gezegd ben ik niet helemaal mee :?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 18:01

 8153
Ik hoop dat Marjan-met-de-arendsogen toch nog eens komt piepen op het forum om te zien wat haar post teweeg bracht.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen24 apr 2018, 18:50

 182
chicawah schreef:Ik hoop dat Marjan-met-de-arendsogen toch nog eens komt piepen op het forum om te zien wat haar post teweeg bracht.
Ben wel niet overtuigd dat blauw-zwart een hint is naar de favoriete voetbalclub van de mol, dan wel naar een andere vertoning van deze twee kleuren in het programma. Of zijn er in het verleden gelijkaardige tips geweest?
Gebruikersavatar

marjan.bert24 apr 2018, 19:17

 25
chicawah schreef:Ik hoop dat Marjan-met-de-arendsogen toch nog eens komt piepen op het forum om te zien wat haar post teweeg bracht.
Ja hoor, Ik ben er nog. Ik heb gewoon voorlopig niets nuttig te zeggen. Wel grappig dat jij zo enthousiast in de Pieter-tunnel zit. 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2018, 19:24

 8153
pieter-jan.jorissen schreef:Ben wel niet overtuigd dat blauw-zwart een hint is naar de favoriete voetbalclub van de mol, dan wel naar een andere vertoning van deze twee kleuren in het programma. Of zijn er in het verleden gelijkaardige tips geweest?
Ik ben stilaan kierewiet (en dat vinden de makers natuurlijk de max). Al die mogelijke hints... waarvan op de koop toe zaken naar verschillende kandidaten kunnen verwijzen,... :roll:
Gebruikersavatar

Taupe07724 apr 2018, 19:40

 767  Yens
marjan.bert schreef:Goedenavond!
Ik maakte me speciaal lid om jullie aandacht te vestigen op iets wat me in deze opdracht opviel. Als GDC tussen de filmfragmenten presenteert (op het scherm) dan draagt hij afwisselend een blauw en een zwart t-shirt onder zijn blazer. Blauw-zwart doet me denken aan club Brugge. Pieter is priester in het bisdom Brugge. Het kan natuurlijk ook iets anders betekenen, maar het is objectief dat zijn t-shirt van kleur veranderde.
Groeten,
Marjan
Marjan, kan je bevestigen dar het eerst blauw is en niet zwart want anders is de tip ... Nutteloos.
Een voetbalploeg heeft een naam met kleuren maar die moeten in de juiste volgorde.
Gebruikersavatar

marjan.bert24 apr 2018, 19:46

 25
Als ik het me juist herinner was het blauw-zwart-blauw-zwart. Als ik me het juist herinner...
We weten natuurlijk niet of het effectief naar club brugge verwijst. Enkel dat het zo is dat zijn t-shirts afwisselend die kleur hebben.
Gebruikersavatar

Taupe07724 apr 2018, 20:00

 767  Yens
marjan.bert schreef:Als ik het me juist herinner was het blauw-zwart-blauw-zwart. Als ik me het juist herinner...
We weten natuurlijk niet of het effectief naar club brugge verwijst. Enkel dat het zo is dat zijn t-shirts afwisselend die kleur hebben.
Net gekeken en is inderdaad blauw zwart en erna zwat.
Kan een hint zijn maar misschien een valstrik om ons op verkeerde spoor te zetten? Time will tell!
Mijn dochter vond het wel te ver gezocht ...
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2018, 20:06

 2245  Uma
marjan.bert schreef:Als ik het me juist herinner was het blauw-zwart-blauw-zwart. Als ik me het juist herinner...
We weten natuurlijk niet of het effectief naar club brugge verwijst. Enkel dat het zo is dat zijn t-shirts afwisselend die kleur hebben.
Ik dacht het bij het herbekijken na jouw eerste post hierover, toch anders gezien te hebben. Als GDC de vraag stelt na het eerste filmfragment draagt hij een zwart t-shirt onder zijn jasje, bij de vraag na het tweede fragment een blauw t-shirt onder datzelfde jasje, bij de vraag na het derde fragment draagt hij opnieuw het zwarte en daarna blijft hij het zwarte t-shirt dragen.

Dus er is een switch van zwart naar blauw terug naar zwart, volgens mij.

De vraag blijft natuurlijk waarom hij bij de vraag over The hangover plots een blauw shirt draagt. Is die niet op dezelfde dag opgenomen als de rest van de vragen?

Of is het misschien een hint naar iets gelijkaardigs dat we konden zien op de profielfoto's van de kandidaten? Daar hebben we reeds lang geleden opgemerkt dat Bahador een blauwe trui draagt, die verschilt van de grijze trui die hij draagt op de andere groepsfoto? Ook daar dus een eigenaardige kleurenswitch blauw ipv grijs, terwijl alle andere kandidaten dezelfde kleren dragen op hun profielfoto als op de groepsfoto. Zie
Kleur kledij Pascale groepsfoto

Verdorie, daar hebben we Bahador weer! Ook opvallend dus: wie vertrekt er direct met de wagen naar het hotel na het stellen van de tweede vraag? Bahador toch wel zeker! 😲
Gebruikersavatar

marjan.bert24 apr 2018, 20:14

 25
Ik keek nog eens. Het is toch wel blauw-zwart-blauw-zwart, hoor. De eerste blauwe shirt draagt hij bij de voorstelling van de proef (de eerste keer dat hij op het scherm verschijnt). De blauwe t-shirts worden wel minder lang getoond dan de zwarte. Maar ja... Het is natuurlijk altijd mogelijk dat hij morste op één van zijn shirts en dat hij door de montage met twee verschillende t-shirts eindigde... Wie zal het zeggen?
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2018, 20:17

 2245  Uma
marjan.bert schreef:Ik keek nog eens. Het is toch wel blauw-zwart-blauw-zwart, hoor. De eerste blauwe shirt draagt hij bij de voorstelling van de proef (de eerste keer dat hij op het scherm verschijnt). De blauwe t-shirts worden wel minder lang getoond dan de zwarte. Maar ja... Het is natuurlijk altijd mogelijk dat hij morste op één van zijn shirts en dat hij door de montage met twee verschillende t-shirts eindigde... Wie zal het zeggen?
Ah ok, dan had ik niet ver genoeg teruggespoeld om dat eerste blauwe shirt te zien bij de voorstelling van de proef. Dus twee keer geswitcht, mmh. Suspicious! 🙂
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7