Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Klaartje25 apr 2018, 17:58

 2245  Uma
In de zoektocht naar de Mol probeer ik vaak bepaalde typische gedragingen te ontdekken bij de kandidaten en te zien of er een lijn in te vinden is en of er misschien bepaalde eigenaardige veranderingen zijn (inconsequenties).

Ieder mens heeft zo zijn eigen typische gedragingen in bepaalde situaties, idiosyncratische gezichtsuitdrukkingen of handelingen, die soms zelfs onbewust gemaakt worden.

Wat dat betreft heb ik al vaker aangehaald dat ik Joke "een rare" vond, al van bij het eerste introductiefilmpje (het interview). Raar, dat is niet pejoratief bedoeld, eerder in de betekenis van "interessant, apart". Ik vind Joke een vrouw met vele gezichten, een interessante persoonlijkheid.

Op den duur ontdek je bepaalde patronen in het gedrag van de kandidaten. Zo heb ik bij Joke een aantal keer een eigenaardige "tic", als ik het zo mag noemen, gezien, die me onbewust lijkt gedaan, maar die misschien verraadt dat ze iets aan het doen is wat eigenlijk niet pluis is.

Hier 3 voorbeelden van dezelfde tic: Joke brengt telkens haar linkerhand naar haar iets vertrokken mond.

In het filmpje waarin ze het goede nieuws krijgt dat ze mee mag doen met de Mol:


Afbeelding

Doet ze dit onbewust terwijl ze enthousiasme moet faken?

Bij het aanduiden van wie de grootste muziekkenners zijn in de opdracht met de Mariachi's:


Afbeelding

Doet ze dit onbewust terwijl ze goed weet dat zij de grootste muziekkenner van de groep is?

Na de mislukte domino-opdracht met Kelly:


Afbeelding

Ook weer diezelfde beweging van de hand naar de vertrokken mond. Moet ze hier teleurstelling faken omdat de proef mislukt is?

Kortom, is dit een tic die haar Molgedrag onbewust verraadt? Of is het gewoon één van de vele gezichten van deze interessante, "rare" vrouw?
Gebruikersavatar

Frolva25 apr 2018, 18:05

 2204
Very interesting! 😉

Ik wacht met spanning op een analyse van de overige afleveringen. :batman: :mrgreen:
Gebruikersavatar

Cedric25 apr 2018, 18:18

 2834  Uma
Oeh nice, leuk gevonden! Benieuwd of dit iets is.. Lichaamstaal lijkt me sowieso iets om op te letten en dit kan zeker een tic zijn. De vraag is of het een gewone tic is, dan wel een die een bepaald gedraag verraadt..
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2018, 20:23

 8153
Ik vond haar reactie toen ze te horen kreeg dat ze geselecteerd was zo raar. Ze legde haar handen aan weerszijden van haar hoofd en zei stilletjes "zo zot".
Ze komt trouwens wel vaker met haar handen aan haar hoofd: bij de eliminaties slaat ze vaak beide handen samen rond haar neus en mond.
Als je haar ziet staan tussen de anderen, met haar rijzige gestalte, atletische figuur en blonde haren: Artemis, godin van de jacht. Jager, maar geen prooi...
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 25 apr 2018, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Elysia198525 apr 2018, 20:26

 105
chicawah schreef:Ik vond haar reactie toen ze te horen kreeg dat ze geselecteerd was zo raar. Ze legde haar handen aan weerszijden van haar hoofd en zei stilletjes "zo zot".
Ze komt trouwens wel vaker met haar handen aan haar hoofd: bij de eliminaties slaat ze vaak beide handen samen rond haar neus en mond.
Als je haar ziet staan tussen de anderen, met haar rijzige gestalte, atletisch figuur en blonde haren: Artemis, godin van de jacht. Jager, maar geen prooi...
Leugenaars raken vaak tijdens een leugen hun gezicht op 1 of andere manier aan... Goed opgemerkt, dus! Het kan ook van een sterke emotie zijn, dus het zou eventueel passen bij teleurstelling, angst, ... maar zeker iets om in het achterhoofd te houden en op te letten bij toekomstige afleveringen!
Gebruikersavatar

lisatje.verhaeghe25 apr 2018, 20:39

 3
Er kwam gisteren een filmje op de mollengroep op facebook (weet niet of dit hier ook reeds gepasseerd is) bij de muziekopdracht dat ze pinatas moeten kapotslaan, dat ze precies zo met haar vuisten ´yess´ doet nadat ze jeffrey ervan overtuigd had om voor elton john te gaan
Gebruikersavatar

Klaartje25 apr 2018, 21:12

 2245  Uma
Speciaal op verzoek van Frolva hier enkele aanvullingen uit afleveringen 2 en 3. 🙂

In aflevering 2 doet ons Joke weer diezelfde beweging of tic, op het moment dat GDC vertelt dat de opdracht van Jeffrey en Katrien (de blinde sightseeing) geslaagd is en 3000 galetten in de pot brengt (op voorwaarde dat ze niet in de boekjes hebben gekeken):

Afbeelding

Heeft de Mol hier net slecht nieuws gekregen (verdorie, drieduizend euro erbij in de pot) en brengt ze daarom weer onbewust haar hand naar de mond?

In aflevering 3 nadat GDC net heeft verteld dat er door het kopen van pasvragen 2500 euro uit de pot is verdwenen, weer hand naar de mond (dit keer haar rechter, want haar linker heeft het koffertje vast):

Afbeelding
Doet ze dit hier ook weer onbewust, op een moment dat ze een geslaagde molactie heeft gedaan?

Als ik in aflevering 4 of 5 ook weer diezelfde tic zou opmerken, zou ik zelf nog gaan geloven in het Molschap van La Chica Competitiva! 🙂
Gebruikersavatar

JKpowned25 apr 2018, 21:23

 259
Ik vindt dat ze teveel lijkt op de mol van vorig jaar om effectief mol te zijn maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Voor mij zou het dan ook een teleurstelling zijn. Liever iedereen behalve zij.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen25 apr 2018, 21:39

 182
JKpowned schreef:Ik vindt dat ze teveel lijkt op de mol van vorig jaar om effectief mol te zijn maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Voor mij zou het dan ook een teleurstelling zijn. Liever iedereen behalve zij.
Baha heeft ook zo'n tic. Hij neemt dan vaak zijn pet van zijn hoofd. Iemand zin om dit te bekijken in de vorige afleveringen? 😂
Gebruikersavatar

Klaartje25 apr 2018, 21:52

 2245  Uma
pieter-jan.jorissen schreef:Baha heeft ook zo'n tic. Hij neemt dan vaak zijn pet van zijn hoofd. Iemand zin om dit te bekijken in de vorige afleveringen? 😂
Als we alle idiosyncrasieën (ja, ik weet het, maar ik wou dit woord altijd al eens in een zin gebruiken 🙂 ) van Bahador moeten gaan oplijsten en per aflevering analyseren, dan zijn we met Kerstmis nog bezig, vrees ik. 😃
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen25 apr 2018, 22:15

 182
Klaartje schreef:Als we alle idiosyncrasieën (ja, ik weet het, maar ik wou dit woord altijd al eens in een zin gebruiken 🙂 ) van Bahador moeten gaan oplijsten en per aflevering analyseren, dan zijn we met Kerstmis nog bezig, vrees ik. 😃
Explain in 14 -year olds :roll:
Gebruikersavatar

Taupe07725 apr 2018, 22:26

 767  Yens
JKpowned schreef:Ik vindt dat ze teveel lijkt op de mol van vorig jaar om effectief mol te zijn maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Voor mij zou het dan ook een teleurstelling zijn. Liever iedereen behalve zij.
En ik vind (zonder "t"!) dat dit net goed zou zijn van hun van een vergelijkbare mol te nemen.
Maar ik vind dat je niemand mag/kan uitschakelen op basis van uiterlijk.
Liever een mol die zijn werk goed doet ipv een mol die passief blijft liggen in een graf, een rode bal niet ziet in ern ballenbad terwijl die duidelijk zichtbaar is of nog vraagt terug te gaan naar spiegelpaleis.
Nee, ik hecht geen belang aan uiterlijk. Van mijn part speelt volgend jaar de tweelingbroer van Gilles mee als mol zolang hij maar goed is