Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

rolhad25 apr 2018, 11:24

 434
eveline.vanhemel schreef:OK, zeer goed gevonden dit. Als iemand me nu nog eens kan overtuigen waarom Baha in de kofferproef voor de 0€ koffer ging en waarom hij samen met Pieter in de Big Baha en Holy Pieter proef zat, dan wil ik meegaan. Verder vond ik zijn opmerking na het spiegelpaleis toen het kind 10 zei, en hij er 9 van maakte, maar een zwakke poging om te mollen. Maar ik ben voor overtuiging vatbaar :mrgreen:
Puur gokje:
Omdat als de mol 0 euro neemt, er al zeker 0 euro mee gaat + alle andere kandidaten geld kunnen spenderen aan pasvragen zonder zelf moeite te moeten doen.

Om deze leuk hint erin te kunnen steken: Afl 4 - Opdracht 3: Big Baha en Holy Pieter

Eline haar antwoord "oostkantons" was ook niet exact een sterk staaltje molwerk.

Langs de andere kant vind ik precies Baha te opvallend in de afleveringen om een mol te kunnen zijn..
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2018, 11:58

 3423  Yens
rolhad schreef:Puur gokje:
Omdat als de mol 0 euro neemt, er al zeker 0 euro mee gaat + alle andere kandidaten geld kunnen spenderen aan pasvragen zonder zelf moeite te moeten doen.
Juist, dat zou kunnen maar ik vind wel dat hij hiermee een risico neemt. Ik zou de controle bij mezelf houden en zeker een bedrag nemen om dan zelf voor pasvragen te gaan (niet te overdreven natuurlijk) zodat het te winnen bedrag al zeker niet kon gewonnen worden. Maar misschien komt dat ook omdat ikzelf iemand ben die graag controle behoudt :mrgreen:
rolhad schreef:Om deze leuk hint erin te kunnen steken: Afl 4 - Opdracht 3: Big Baha en Holy Pieter
Dat zou wel een originele zijn: meedoen aan een bepaalde proef om er voor te zorgen dat er affiche kan gemaakt worden waarop je wordt aangeduid als mol 😃.
rolhad schreef:Eline haar antwoord "oostkantons" was ook niet exact een sterk staaltje molwerk.
Absoluut, vond ik ook. Ik was na de 2e aflevering redelijk en na de 3e aflevering vrij zeker vorig jaar dat ze de mol was (op mijn totale zinsverbijstering na de fietsproef toen ik even in een Sam tunnel zat). Maar eerlijk gezegd vond ik Eline wel niet zo'n fantastische mol (ze heeft toch ook wel wat steekjes laten vallen). Ik schat Baha hoger in en daarom vond ik die halfslachtige poging om te mollen, beneden zijn intelligentie :mrgreen: .
rolhad schreef:Langs de andere kant vind ik precies Baha te opvallend in de afleveringen om een mol te kunnen zijn..
De nagel op de kop, ik heb dat gevoel ook. Ik hoop dat dit jaar de mol wat subtieler werkt. En ze mogen me gerust verrassen hoor!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2018, 12:18

 8153
eveline.vanhemel schreef:OK, zeer goed gevonden dit. Als iemand me nu nog eens kan overtuigen waarom Baha in de kofferproef voor de 0€ koffer ging en waarom hij samen met Pieter in de Big Baha en Holy Pieter proef zat, dan wil ik meegaan. Verder vond ik zijn opmerking na het spiegelpaleis toen het kind 10 zei, en hij er 9 van maakte, maar een zwakke poging om te mollen. Maar ik ben voor overtuiging vatbaar :mrgreen:
In het topic over de geldkoffers bij de gate vind je zeer zinnige argumenten waarom Baha voor een nulkoffer zou kiezen.
Kort samengevat: Jeffrey neemt een nulkoffer. Baha weet dat Jeffrey niet de afvaller is en dat de afvaller dus een koffer met geld in zijn handen zal krijgen als hij zelf de 2de nulkoffer neemt. En de kans dat die afvaller pasvragen zal kopen is reëel. En intussen gaat hij zelf vrijuit, want in zijn eeuwige goedheid heeft hij zich opgeofferd voor de groep en is het niet zijn schuld dat er geld uit de pot verdwijnt.

Volgens mij wilde Baha voor de lucha del topo Pieter erbij omdat het gewoon supergrappig is: een vechtende priester, dat is toch lachen? En misschien ook een beetje omdat Lloyd echt wel heel groot is en dus moeilijk om tegen te worstelen.
Gebruikersavatar

niels.debecker25 apr 2018, 19:24

 6
Het liedje van 'Who let the dogs out' wordt hier ook afgespeeld en rara, wie zingt het liedje? Baha men.
Gebruikersavatar

marc.koenen25 apr 2018, 19:32

 122
In het spiegelpaleis verbeterde dat kind hem met 10,dat was dus ook fout en kon Baha volgens mij (als hij de mol is) daarin gemakkelijk meegaan.
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2018, 19:46

 3423  Yens
niels.debecker schreef:Het liedje van 'Who let the dogs out' wordt hier ook afgespeeld en rara, wie zingt het liedje? Baha men.
Was dat met de vechtproef? Het lijkt me dan ook dat het liedje op de spotify lijst van het programma moet staan?
EDIT: Net de Spotify lijst nagekeken, en het liedje staat er niet tussen... Kan je eens het tijdstip posten dat je het gehoord hebt? Dit zou wel eens een hint kunnen zijn 😲
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2018, 19:58

 3423  Yens
marc.koenen schreef:In het spiegelpaleis verbeterde dat kind hem met 10,dat was dus ook fout en kon Baha volgens mij (als hij de mol is) daarin gemakkelijk meegaan.
Goeie vondst hoor... als hij de mol is, zal hij waarschijnlijk wel weten hoeveel logo's er hangen. Dus waarom het kind verbeteren als dat sowieso al een verkeerd antwoord gaf 🙂.
Gebruikersavatar

jos.jansen25 apr 2018, 20:55

 328  Uma
eveline.vanhemel schreef:OK, zeer goed gevonden dit. Als iemand me nu nog eens kan overtuigen waarom Baha in de kofferproef voor de 0€ koffer ging en waarom hij samen met Pieter in de Big Baha en Holy Pieter proef zat, dan wil ik meegaan. Verder vond ik zijn opmerking na het spiegelpaleis toen het kind 10 zei, en hij er 9 van maakte, maar een zwakke poging om te mollen. Maar ik ben voor overtuiging vatbaar :mrgreen:
In het topic rond de gate proef had ik een redenering dat het voor de mol juist slim zou zijn om specifiek het 2e koffertje met 0 euro te nemen

4e post ofzo
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen25 apr 2018, 21:52

 182
eveline.vanhemel schreef:Goeie vondst hoor... als hij de mol is, zal hij waarschijnlijk wel weten hoeveel logo's er hangen. Dus waarom het kind verbeteren als dat sowieso al een verkeerd antwoord gaf 🙂.
Omdat hij Pascale heeft overtuigd van negen en als die kleine over tien begint, pascale misschien meteen opnieuw wil tellen. Is ver gezocht, maar misschien was de mol zodanig in the zone 😃
Zijn jullie zeker dat Baha de kleine mexicaan heeft gehoord? Want dan kun je je ook de vraag stellen waarom Pascale niet reageert als ie tien zegt.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen25 apr 2018, 22:08

 182
marc.koenen schreef:In het spiegelpaleis verbeterde dat kind hem met 10,dat was dus ook fout en kon Baha volgens mij (als hij de mol is) daarin gemakkelijk meegaan.
Helemaal akkoord. Eén kanttekening. Als je als mol je medespeler al van een fout antwoord hebt overtuigd, dan wil je vooral zorgen dat er bij het foute antwoord wordt gebleven.

Volgens mij zal de mol ad hoc mollenstreken (Baha weet niet op voorhand dat het kind tien zal zeggen) zou vermijden. Hij beperkt zich volgens mij voornamelijk tot op voorhand ingestudeerde/geregisseerde mollenstreken.

Toch een argument voor de Baha Believers 😃
Gebruikersavatar

Taupe07725 apr 2018, 22:17

 767  Yens
pieter-jan.jorissen schreef:Helemaal akkoord. Eén kanttekening. Als je als mol je medespeler al van een fout antwoord hebt overtuigd, dan wil je vooral zorgen dat er bij het foute antwoord wordt gebleven.

Volgens mij zal de mol ad hoc mollenstreken (Baha weet niet op voorhand dat het kind tien zal zeggen) zou vermijden. Hij beperkt zich volgens mij voornamelijk tot op voorhand ingestudeerde/geregisseerde mollenstreken.

Toch een argument voor de Baha Believers 😃
Dacht ik ook. Hij weet als mol dat het 11 is en met 10 heb je risico dat andere kandidaat een vergissing maakt en je toch goed antwoord geeft. Dus weet dat hij "9" moet zeggen en hoort zelf de 10 niet meer want wil 9 doordrukken.
En toch zet ik Baha niet op 1 momenteel 😎
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen25 apr 2018, 22:32

 182
Taupe077 schreef: En toch zet ik Baha niet op 1 momenteel 😎
Wie dan?