Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2018, 00:07

 8153
lucu schreef:Helaas...

Op dezelfde bladzijde staan ook volgende woorden:

- Genesis ==> Pieter
- genie en genietroepen ==> Pascale
- genetkat en genotype ==> Joke
- genezen en genezer ==> Lloyd

Kijk bij het forum VERBORGEN HINTS.
M.a.w.: we zijn er geen stap verder mee. :?
Gebruikersavatar

Holmes25 apr 2018, 20:14

 395
maxence.cnudde schreef:Hallo, ik heb ook nog iets opgemerkt bij de laatste opfracht . Op het geweer staat tippmann wijst dit naar dat de mol een man is ?!
Afbeelding
Goed gezien maar het is een Amerikaanse fabrikant van paintballgeweren, dus wellicht gewoon het enige merk dat ze daar voorhanden hadden.
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2018, 22:02

 3423  Yens
Holmes schreef:Goed gezien maar het is een Amerikaanse fabrikant van paintballgeweren, dus wellicht gewoon het enige merk dat ze daar voorhanden hadden.
En al opgemerkt door Bakkiereyer (forumlid) in een ander topic.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen25 apr 2018, 22:11

 182
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Dat Genesis erop staat is toch wel opmerkelijk vind ik...
Ik vind Gent opmerkelijker 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2018, 23:49

 8153
pieter-jan.jorissen schreef:Ik vind Gent opmerkelijker 😃
Ik ook. Vooral omdat op die pagina ook "genie" staat en de combinatie Gent - genie maar 1 ding kan betekenen:
Chicawah is de mol
:mrgreen:
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2018, 00:14

 1690  Sven
😲 😂 😂 [quote="chicawah"]Ik ook. Vooral omdat op die pagina ook "genie" staat en de combinatie Gent - genie maar 1 ding kan betekenen:
Chicawah is de mol
Gebruikersavatar

Cedric26 apr 2018, 16:54

 2834  Uma
Ik maak me nu net de bedenking dat Steve en Pieter toch al de A, de C, de H en de T hadden gemaakt. Ok, niet het volledige woord 'achterstand', maar zou 'acht' niet op dezelfde pagina staan in het groene boekje? Hadden Baha en Pascale dat niet al kunnen opzoeken? Uiteindelijk staan in een woordenboek alle woorden in alfabetische volgorde, waardoor mijn vraag is hoeveel letters van het woord 'achterstand' je minimaal nodig hebt om op de juiste pagina uit te komen... Misschien was 'acht' al voldoende?
Gebruikersavatar

Yvo26 apr 2018, 17:31

 1111  Uma
Cedric schreef:Ik maak me nu net de bedenking dat Steve en Pieter toch al de A, de C, de H en de T hadden gemaakt. Ok, niet het volledige woord 'achterstand', maar zou 'acht' niet op dezelfde pagina staan in het groene boekje? Hadden Baha en Pascale dat niet al kunnen opzoeken? Uiteindelijk staan in een woordenboek alle woorden in alfabetische volgorde, waardoor mijn vraag is hoeveel letters van het woord 'achterstand' je minimaal nodig hebt om op de juiste pagina uit te komen... Misschien was 'acht' al voldoende?
Ze hadden dit kunnen opzoeken. Eigenlijk wel, maar:
1) In de 'rush' van de proef denk je daar niet. Ook al aangehaald door Davy, de winnaar van De Mol vorig jaar, in Café De Mol bij een andere situatie in een andere proef.
2) Pascale en Baha stonden onder tijdsdruk. Ze liepen het risico hun potentieel gewonnen geld te verliezen door te proberen een bijkomende deelproef te doen slagen die minder waarschijnlijk zou slagen dan de andere deelproef(ven) die ze gedaan hadden.

Voor de rest heb je een punt. Als ze meer tijd hadden, was het misschien één van hun twee te binnen geschoten.
Gebruikersavatar

Frolva26 apr 2018, 17:47

 2204
Cedric schreef:Ik maak me nu net de bedenking dat Steve en Pieter toch al de A, de C, de H en de T hadden gemaakt. Ok, niet het volledige woord 'achterstand', maar zou 'acht' niet op dezelfde pagina staan in het groene boekje? Hadden Baha en Pascale dat niet al kunnen opzoeken?
'Acht' staat op p. 140, 'achterstand' op p. 142. 😉

Komt nog bij dat Baha onmiddellijk zei toen hij de foto met de 'A' zag:
Afbeelding

Mollenstreekje? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Frolva26 apr 2018, 17:50

 2204
Bij nader inzien misschien toch niet verdacht. :oops:

De opdracht was immers "zoek het juiste paginanummer"; niet geheel onlogisch dat je dan eerder met getallen bezig bent (zoals in de andere opdrachten) dan met letters.