Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Délégee26 apr 2018, 09:34

 99
eveline.vanhemel schreef:De boek van Bart Debbaut is ook uitgegeven bij Lannoo en zover ik me kan herinneren is Lannoo een uitgeverij die veel non-fictie boeken uitgeeft. Ik herinner me nog dat ik als kind een kinderencyclopedie kreeg van mijn ouders en dat die ook was uitgegeven door Lannoo. Dus dat het Groene Boekje door Lannoo wordt uitgegeven, verbaasd me niet echt 🙂.

Het Groene Boekje WERD (sedert 2005) uitgegeven door Lannoo.

De recentste versie (van 2015) is echter uitgegeven door Van Dale, en niet meer door Lannoo ...
Gebruikersavatar

Jansen26 apr 2018, 09:40

 3423  Yens
Délégee schreef:Het Groene Boekje WERD (sedert 2005) uitgegeven door Lannoo.

De recentste versie (van 2015) is echter uitgegeven door Van Dale, en niet meer door Lannoo ...
Bedankt voor de info. Ik gaf deze opmerking echter omdat er mensen hier op het forum waren die dachten dat het verdacht was dat er Lannoo op het groene boekje stond, terwijl Joke ook Lannoo heet. Ik heb daar dan op gereageerd dat het vrij normaal is omdat Lannoo vooral non-fictie boeken uitgeeft.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh26 apr 2018, 09:48

 344  Sven
Weet iemand trouwens wat er op pagina 105 staat? Of is dat al geplaatst en heb ik niet goed gezocht.
Gebruikersavatar

Jansen26 apr 2018, 09:57

 3423  Yens
lorenzo.dejongh schreef:Weet iemand trouwens wat er op pagina 105 staat? Of is dat al geplaatst en heb ik niet goed gezocht.
Lees maar een beetje terug in dit topic: in het kort, op pagina 105 is de woordenlijst nog niet begonnen en zit je nog in de spellingsregels van het Nederlands.
Gebruikersavatar

Délégee26 apr 2018, 10:19

 99
eveline.vanhemel schreef:Bedankt voor de info. Ik gaf deze opmerking echter omdat er mensen hier op het forum waren die dachten dat het verdacht was dat er Lannoo op het groene boekje stond, terwijl Joke ook Lannoo heet. Ik heb daar dan op gereageerd dat het vrij normaal is omdat Lannoo vooral non-fictie boeken uitgeeft.
Maar is het normaal dat ze de versie van Lannoo gebruikt hebben en niet de recentste van Van Dale ?
Gebruikersavatar

Jansen26 apr 2018, 10:26

 3423  Yens
Délégee schreef:Maar is het normaal dat ze de versie van Lannoo gebruikt hebben en niet de recentste van Van Dale ?
Ik denk dat het gewoon weer "spielerei" van de organisatie is om de naam Lannoo te geven zodat misschien de kandidaten, maar hoogstwaarschijnlijk de kijkers, dat in verband brengen met Joke. Zoals Chicawah al heeft opgemerkt, is Lannoo een naam die heel veel voorkomt in Tielt.
Gebruikersavatar

Kleintje26 apr 2018, 11:51

 125  Sven
eveline.vanhemel schreef:Ik denk dat het gewoon weer "spielerei" van de organisatie is om de naam Lannoo te geven zodat misschien de kandidaten, maar hoogstwaarschijnlijk de kijkers, dat in verband brengen met Joke. Zoals Chicawah al heeft opgemerkt, is Lannoo een naam die heel veel voorkomt in Tielt.
Maar als 't express gedaan is, is het dan geen hint? De makers hebben expliciet verteld dat ze geen valse hints in 't programma steken. Logischerwijs zou je toch altijd de meest recente versie van het Groene Boekje nemen?

Het is inderdaad een naam die veel voorkomt in Tielt, maar niet in De Mol. En voor de makers is zo'n naam een godsgeschenk om subtiele hints te steken in boeken.

Maar ik snap je, ik hoop ook dat Joke de mol niet is 😂
Gebruikersavatar

nele.pottie26 apr 2018, 12:07

 62
Kleintje schreef:Maar als 't express gedaan is, is het dan geen hint? De makers hebben expliciet verteld dat ze geen valse hints in 't programma steken. Logischerwijs zou je toch altijd de meest recente versie van het Groene Boekje nemen?

Het is inderdaad een naam die veel voorkomt in Tielt, maar niet in De Mol. En voor de makers is zo'n naam een godsgeschenk om subtiele hints te steken in boeken.

Maar ik snap je, ik hoop ook dat Joke de mol niet is 😂
Waarom zouden ze de nieuwste versie van het boekje nemen? Misschien werd er gewoon op de redactie gevraagd " is er iemand die dat boekje heeft liggen en het kan missen?". En toevallig is dat nu dit exemplaar geworden maar kon evengoed een oudere of nieuwere versie zijn.
Gebruikersavatar

Cedric26 apr 2018, 12:23

 2834  Uma
Als Lannoo nu dat boek uitbrengt en dus "banden" (sponsoring?) heeft met het programma en met Woestijnvis, dan is het toch gewoon logisch dat ze boeken zullen gebruiken die ook van uitgeverij Lannoo komen?? Zelfs al is er een recentere versie, je moet trouw blijven aan je sponsor/medewerker..
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh26 apr 2018, 14:17

 344  Sven
eveline.vanhemel schreef:Lees maar een beetje terug in dit topic: in het kort, op pagina 105 is de woordenlijst nog niet begonnen en zit je nog in de spellingsregels van het Nederlands.
Bedankt, voortaan nog wat beter zoeken dus 🙂