Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Klaartje26 apr 2018, 12:17

 2245  Uma
Ter vervollediging van dit topic: wat zien we in de laatste aflevering (afl. 5) tot nog toe, op het moment dat GDC aan tafel in het hotel vertelt dat hij vreest dat er niemand meer gaat komen en dat Jasper en Pieter de nacht in de auto zullen moeten doorbrengen? De reactie van Joke:


Afbeelding

"Oh neen!" Is Jokes verbale "medelijden" met Pieter en zijn broer oprecht of speelt ze het, maar doet ze weer onbewust diezelfde beweging, omdat ze hier weer een beetje aan het faken is?

Nu ga ik er toch voorlopig mee ophouden. Ik zou toch graag willen dat ik fout zit met mijn interpretatie, want ik heb het eerder voor Bahador als Mol.

Voor mijn eigen zoektocht naar de Mol zou het dus handig zijn als Joke of Baha zouden afvallen in aflevering 6 van volgende zondag 29 april. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2018, 12:25

 8153
De tic is blijkbaar erfelijk. Kijk maar naar Fien :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje26 apr 2018, 12:32

 2245  Uma
chicawah schreef:De tic is blijkbaar erfelijk. Kijk maar naar Fien :mrgreen:
Dat lijkt erop maar is niet helemaal hetzelfde. Maar inderdaad, het zou een beetje in de genen kunnen zitten. "Genen", zou dat ook niet op dezelfde bladzijde van het Groene Boekje staan als Gent en genie e.a.? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Kleintje26 apr 2018, 13:12

 125  Sven
Kleintje schreef:Misschien is 't gewoon "horen, zien en zwijgen"

Afbeelding

Horen en zwijgen heb ik al gezien, zien nog niet: ahja want de mol is blind 😂
Of toch wel 😂

Afbeelding
Gebruikersavatar

zoë.stilmant26 apr 2018, 13:35

 3
Ik ben het helemaal eens met haar tic. Even ter zijde, is het jullie opgevallen dat: In de aflevering waar men de liftopdracht moet doen dat iedereen naar omhoog kijkt behalve (rarara) Joke. Is het misschien omdat ze de toren al gezien heeft op voorhand?

Het is misschien vergezocht maar zet me toch ook wel an het denken.
Gebruikersavatar

Cedric26 apr 2018, 13:47

 2834  Uma
zoë.stilmant schreef:Ik ben het helemaal eens met haar tic. Even ter zijde, is het jullie opgevallen dat: In de aflevering waar men de liftopdracht moet doen dat iedereen naar omhoog kijkt behalve (rarara) Joke. Is het misschien omdat ze de toren al gezien heeft op voorhand?

Het is misschien vergezocht maar zet me toch ook wel an het denken.
Dat is inderdaad al enkele keren aan bod gekomen hier 😉
Ik denk in het topic van de opdracht zelf..
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen26 apr 2018, 22:03

 182
Kleintje schreef:Enja Bahador die nerveus is, maar dat is ‘ie altijd
Is Joke ook geen nerveus type? Als je zo veel beelden kan aanhalen van lichaamstaal die verraad dat je de mol bent, wordt het ongeloofwaardig. Denk dat de makers deze piste uitsluiten: Joke bijsturen of haar niet zo opvallend in beeld brengen.
Gebruikersavatar

masterveecee27 apr 2018, 08:43

 3547  Sven
Als ik eerlijk ben, zou ik daar ook veel doen. Is om een gevoel van zekerheid, geborgenheid te creëren, zeker in een groep die je wat minder kent
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2018, 09:08

 8153
masterveecee schreef:Als ik eerlijk ben, zou ik daar ook veel doen. Is om een gevoel van zekerheid, geborgenheid te creëren, zeker in een groep die je wat minder kent
Het zal wel aan mij liggen, maar ik ben niet mee omdat ik niet weet waarom precies dit een reactie is :roll:
Gebruikersavatar

Klaartje27 apr 2018, 11:33

 2245  Uma
Nog eentje om het af te leren. Uit de laatste aflevering (afl. 5), de shoppende zussen komen aan bij GDC en tonen wat ze in hun winkelkar hebben:


Afbeelding

Beter dan met deze foto kan deze tic niet geïllustreerd worden.

Joke, houd er alsjeblieft mee op! 🙂
Gebruikersavatar

Jansen27 apr 2018, 11:47

 3423  Yens
chicawah schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik ben niet mee omdat ik niet weet waarom precies dit een reactie is :roll:
Idem 🙂 Dus het ligt niet aan jou :mrgreen:
Gebruikersavatar

masterveecee27 apr 2018, 12:40

 3547  Sven
masterveecee schreef:Als ik eerlijk ben, zou ik daar ook veel doen. Is om een gevoel van zekerheid, geborgenheid te creëren, zeker in een groep die je wat minder kent
Dus, is bedoel: Stel dat ik in een groep van mensen zou zitten die ik niet ken, ik ook een paar "tics" heb. Zo is het voelen aan het gezicht een poging om jezelf op je gemak te stellen. Niet persé omdat je iets verkeer doet, maar gewoon om een gevoel van zekerheid te hebben.
Dus: Joke kan dit ook gewoon doen omdat ze zich onzeker voelt in de groep, gewoon, als persoon.

Is het duidelijk nu? :p