Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Frolva28 apr 2018, 17:06

 2204
Klaartje schreef:Dus die pancarte klopt niet en bevat misleidende informatie.
Joke en Steve moesten zelf inderdaad maar 3 raadsels oplossen.

4. was het vinden van het telefoonnummer
5. was het vinden van de kisten
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2018, 17:13

 2245  Uma
lucu schreef:Als die pancarte niet klopt, dan mag iemand van de productieploeg dat wel even officieel meedelen. Uit alles wat GDC tijdens de toelichting bij deze opdracht vertelt blijkt dat het een cumulatieve opdracht is. Tot nader order moeten we dus uitgaan van wat we te zien krijgen.

GDC???
De pancarte "klopt niet" in de zin van dat diegenen die in het graf lagen 5 codes moesten breken om eruit te geraken. Ze moesten er maar 3 kraken om aan de telefoon te geraken.

Het is misleidend, maar de productie kan die vijf slotjes wel uitleggen, vermoed ik. Ten eerste is dat mooi voor het beeld, ten tweede zou je kunnen opperen: het vierde slotje heeft te maken met het feit dat Joke en Steve moesten doorgeven aan de anderen dat zij hen moesten komen bevrijden en daarvoor hadden ze (misschien) de schoppen nodig die in de kist met cijferslot 468 zaten. En het vijfde slotje staat dan symbool voor het feit dat de anderen via de kaart die ze vinden in het lege graf, de werkelijke locatie moesten zoeken.

Maar ik blijf erbij dat het zo goed als zeker is dat Joke en Steve zelf slechts 3 codes moesten kraken.

EDIT: Frolva was me weer te snel af met haar antwoord (waarmee ik het volmondig eens kan zijn).
Gebruikersavatar

lucu28 apr 2018, 17:20

 551  Sven
Frolva schreef:Joke en Steve moesten zelf inderdaad maar 3 raadsels oplossen.

4. was het vinden van het telefoonnummer
5. was het vinden van de kisten
@Frolva:

Als die pancarte fout was, wat ik betwijfel, dan verwacht ik dat dit door de productieploeg officieel wordt rechtgezet.
Tot nader order ga ik uit van wat we te zien en te horen krijgen tijdens het programma, niet van wat andere forumgebruikers zeggen hoe het eigenlijk had moeten zijn...

Is dat fair enough?
Gebruikersavatar

lucu28 apr 2018, 17:41

 551  Sven
Klaartje schreef:De pancarte "klopt niet" in de zin van dat diegenen die in het graf lagen 5 codes moesten breken om eruit te geraken. (...) Maar ik blijf erbij dat het zo goed als zeker is dat Joke en Steve zelf slechts 3 codes moesten kraken.
@Klaartje: Klaartje, ik vrees dat ik hiermee geen stap verder geraak, want je spreekt jezelf enigszins tegen.

Als die "zo goed als zeker" voor jou voldoende is in deze kwestie, dan wil ik je toch even herinneren aan een reactie van jou aan Joran Steen eerder deze namiddag : "90 procent zekerheid is geen 100 procent."

Als er twijfel is over die pancarte en over de precieze opdracht van Joke en Steve, als niemand hierover 100% zekerheid heeft, dan mag de productieploeg dat wel even melden, vind ik. Als jij voor HINTS slechts met 100% tevreden bent, zoals je aan Joran schreef, dan ook maar voor de pancartes die getoond worden en de inhoud van de opdrachten, mag ik hopen... Consequent blijven, aub! 😉

Fair enough?
Gebruikersavatar

Cedric28 apr 2018, 17:51

 2834  Uma
lucu schreef:@CEDRIC: Best mogelijk, Cedric. Zoals wij allemaal... Maar de ene tunnel is al comfortabeler dan de andere. 😉

BTW, jij zou een beetje beter op de verwijswoorden in een tekst moeten letten: de 'zij' in 'zij is klein' verwijst niet naar een persoon maar het stadje. :mrgreen:
Miljaar. Groot gelijk, man.. Dom van me 😃
Gebruikersavatar

Mateo28 apr 2018, 18:34

 870
Hoor en zie ik hier nu een schoolmeester, zo links en rechts? Hoe was dat spreekwoord ook alweer: iets met een steen en werpen en 'zonde' meen ik.
Gebruikersavatar

lucu28 apr 2018, 18:40

 551  Sven
Mateo schreef:Hoor en zie ik hier nu een schoolmeester, zo links en rechts? Hoe was dat spreekwoord ook alweer: iets met een steen en werpen en 'zonde' meen ik.
"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen." (Johannes 8:7).

Daar ging het over 'overspel' en hier over 'spelling'.

Conclusie: waarschijnlijk is Pieter dan toch de mol, want hij is priester! :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2018, 18:42

 2245  Uma
lucu schreef:@Klaartje: Klaartje, ik vrees dat ik hiermee geen stap verder geraak, want je spreekt jezelf enigszins tegen.

Als die "zo goed als zeker" voor jou voldoende is in deze kwestie, dan wil ik je toch even herinneren aan een reactie van jou aan Joran Steen eerder deze namiddag : "90 procent zekerheid is geen 100 procent."

Als er twijfel is over die pancarte en over de precieze opdracht van Joke en Steve, als niemand hierover 100% zekerheid heeft, dan mag de productieploeg dat wel even melden, vind ik. Als jij voor HINTS slechts met 100% tevreden bent, zoals je aan Joran schreef, dan ook maar voor de pancartes die getoond worden en de inhoud van de opdrachten, mag ik hopen... Consequent blijven, aub! 😉

Fair enough?
Maar als jij die vijf sloten op de pancarte boven de graven van 2500 euro interpreteert als "Joke en Steve moesten vijf codes kraken", dan is mijn vraag: als de Bijbelcode LOT hun vierde te kraken code zou zijn (wat we nooit in beeld hebben gezien), welke code is dan de vijfde code die zij moesten kraken?

Ze hebben over het eventueel oplossen van het Bijbelraadsel door Joke en Steve niks laten zien in de aflevering, dat is 100 procent zeker. Dus op basis van wat we hebben gezien in de aflevering hebben ze het ook niet moeten oplossen. Alle andere raadsels (PLUIM, het sleuteltje, 14679) die Joke en Steve hebben moeten oplossen, daarvan vinden we wel beelden terug.

En zoals ik hoger al aangaf: een echte fout op de pancarte is het ook niet, want je kan het vierde en vijfde slotje uitleggen, zoals Frolva aangaf, als het vinden van het telefoonnummer en het vinden van de echte locatie van de graven aan de hand van de kaart uit het lege graf. Het aangeven van die vijf sloten op de pancarte is misleidend, in die zin dat je denkt dat Joke en Steve zelf vijf codes moeten kraken.

BTW je moet ook geen appelen met citroenen gaan vergelijken: als ik zeg dat ik een hint pas als echt beschouw als hij 100 procent klopt, wil dat nog niet zeggen dat ik van alles van wat ik beweer op basis van wat we te zien krijgen, 100 procent zeker moet zijn. Dat kunnen we in principe ook niet zijn.
Gebruikersavatar

lucu28 apr 2018, 18:49

 551  Sven
Klaartje schreef:Maar als jij die vijf sloten op de pancarte boven de graven van 2500 euro interpreteert als "Joke en Steve moesten vijf codes kraken", dan is mijn vraag: als de Bijbelcode LOT hun vierde te kraken code zou zijn (wat we nooit in beeld hebben gezien), welke code is dan de vijfde code die zij moesten kraken?
@Klaartje:

Ik ken het antwoord ook niet. Er bestaat hoe dan ook onduidelijkheid over.

Cedric heeft ondertussen opheldering gevraagd aan de productie, zie Cedric @ Vragen aan de productie


BTW, ik wilde je niet schofferen. Ik waardeer de meeste van je bijdragen enorm. 😉
Gebruikersavatar

Cedric28 apr 2018, 18:53

 2834  Uma
Ik zie hier eigenlijk geen andere oplossing dan een lucha libre battle tussen Big Lucu and Holy Klaartje.
Kan iemand hiervoor het Sportpaleis reserveren?


EDIT/ Iemand al uitgezocht of je met de lucifers van 8005 ook LUCU kunt maken?
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2018, 19:02

 2245  Uma
Cedric schreef:Ik zie hier eigenlijk geen andere oplossing dan een lucha libre battle tussen Big Lucu and Holy Klaartje.
Kan iemand hiervoor het Sportpaleis reserveren?
Komt het zo over, alsof we aan het bekvechten zijn? Neen toch, het is gewoon een faire discussie tussen twee gepassioneerde mollenvangers.

Dus voor mij liefst geen lucha libre in het Sportpaleis. Ik vrees ook dat Lucu en ik niet echt in dezelfde gewichtscategorie vechten! Liever een danske met Lucu in het Sportpaleis of zo. 😃
Gebruikersavatar

mysticia28 apr 2018, 19:18

 5
Ik dacht dat er gezegd werd: ieder koppel moet 1 vraag leer antwoorden dan de vorige (bedrag van laag naar hoog).
De mensen in het laatste graf moeten voor hun laatste slot beroep doen op de andere kandidaten.
Echter zie je op een gegeven moment dat zij bezig zijn met de telefoon terwijl er nog 2 slotjes 'gesloten' zijn.
Heb me dus ook al afgevraagd aan wat dat ligt. Waren zij een vraag 'vergeten'? En gingen ze hierdoor sowieso geen geld verdienen??
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10