Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy29 apr 2018, 20:27

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
De groep komt aan bij de Drijvende Tuinen van de Xochimilco. Op één van de boten spelen ze drie rondjes van het legendarische Rad van Fortuin. Hierbij moeten drie kandidaten een woord of zin achterhalen door aan een rad draaien waarop verschillende bedragen staan. Vervolgens mogen ze een gokje wagen op een medeklinker. Als de letter in het woord voorkomt verdienen ze geld, indien niet dan verliezen ze dat bedrag. Een klinker kopen kost 50 euro. Voor ze van start gaan krijgen ze de categorie te horen waarmee het gezochte woord verband houdt. Of het bedrag in of uit de groepspot gaat, hangt niet alleen van het geraden woord af, maar ook van de twee andere kandidaten. Deze spelers moeten namelijk een eigen proef volbrengen.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/6.php
Gebruikersavatar

ex-molinator29 apr 2018, 21:57

 3483  Uma
Lloyd's keuze om een E als klinker te kiezen bij de "link" letterpuzzel vond ik niet erg doordacht.
De letter E is de meest voorkomende en gezien er 2 woorden waren met in totaal minstens 3 klinkers, zou ik voor een andere klinker gekozen hebben: daarmee sluit je een "lastige" klinker meteen uit of staat die al meteen op de juiste plaats. Zelf zou ik voor een I gekozen hebben waarmee je misschien wel al een IE of een EI zou kunnen identificeren.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen29 apr 2018, 22:12

 182
Davy schreef:Afl 6 - Opdracht 1: Gracht van fortuin
Wederom één duidelijke aanwijzing naar de mol. Baha vraagt aan Lloyd of hij de finale wil spelen. Terwijl Lloyd antwoordt, kijkt hij niet terug naar Baha, maar naar de anderen. Een beslissing over de groepspot bespreek je niet met de mol.
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 apr 2018, 22:44

 1690  Sven
coenen.viky schreef:De letters D B M K S E

-> Deze Blijft Maar Komedie Spelen E
Haha, goeike. 😃
Gebruikersavatar

JKpowned29 apr 2018, 23:00

 259
Lloyd was zeer terughoudend alsof hij wist dat er een studente opdracht zat aan te komen waar hij zichzelf kon bewijzen. Alweer iets met drank hij moet het dan wel niet zelf uitdrinken maar precies een link naar het studente leven.
Gebruikersavatar

Klaartje29 apr 2018, 23:12

 2245  Uma
JKpowned schreef:Lloyd was zeer terughoudend alsof hij wist dat er een studente opdracht zat aan te komen waar hij zichzelf kon bewijzen. Alweer iets met drank hij moet het dan wel niet zelf uitdrinken maar precies een link naar het studente leven.
Ik vond ook dat Lloyd die caféraadsels bijzonder vlot oploste. Verdacht vlot zelfs.
Gebruikersavatar

JKpowned29 apr 2018, 23:15

 259
Klaartje schreef:Ik vond ook dat Lloyd die caféraadsels bijzonder vlot oploste. Verdacht vlot zelfs.
Misschien om het vertrouwen te winnen om de laatste opdracht te mogen doen om dan al het geld alsnog te verliezen. Gaf hij eigenlijk zelf een mooie hint "G van geen geld verdient"? Of was het zijn clown gedrag 😛
Gebruikersavatar

joran.steen29 apr 2018, 23:45

 16
Klaartje schreef:Ik vond ook dat Lloyd die caféraadsels bijzonder vlot oploste. Verdacht vlot zelfs.
Ik kende ze ook allemaal hoor 😉
Gebruikersavatar

Frolva29 apr 2018, 23:47

 2204
Wat ik vreemd vond is dat Lloyd bij het laatste caféraadsel pas na een tijdje zei dat hij er een Youtube-filmpje over had gezien.

Als je dat hebt gezien, dan weet je dat toch onmiddellijk als de het 'raadsel' ziet?
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 apr 2018, 23:58

 1690  Sven
Frolva schreef:Wat ik vreemd vond is dat Lloyd bij het laatste caféraadsel pas na een tijdje zei dat hij er een Youtube-filmpje over had gezien.

Als je dat hebt gezien, dan weet je dat toch onmiddellijk als de het 'raadsel' ziet?
Mijn man zei ook meteen, oprollen.
Gebruikersavatar

renzo.verdonckt30 apr 2018, 00:04

 90  Uma
Ik vraag me af hoe synchroon het Rad van Fortuin en de opdracht op de andere boot werden gespeeld. De productie zou de Mol (wanneer ze voor de derde keer blind aan het proeven zijn) perfect kunnen inlichten dat de Rad van Fortuin-spelers een bedrag in de min hebben behaald.