Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

melissa.janssens30 apr 2018, 11:59

 18
Het is een tip die ik gezien heb in de Mollengroep op facebook, maar hier nog niet terugvind. Zelf zit ik niet op Lloyd, maar ik vind het wel goed gevonden, vandaar dat ik het hier even deel. Het is namelijk Lloyd die in de cinema de naam Marc De Bel verkeerdelijk opschrijft.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar

james.waker30 apr 2018, 13:07

 417
in de vorige aflevering gaf Lloyd een totaal overbodig antwoord in de autocinema, namelijk " Marc De Bel "...

niks is wat het lijkt bij de mol, het leek een spontane ingeving , maar er zat misschien wel een goede reden achter waarom onze clown/mol dat antwoordde :mrgreen:

nu ben ik helaas wel geen echte kenner van deze schrijver zijn oeuvre, maar een snelle blik op wiki leerde me dat mogelijks verschillende opdrachten/antwoorden aan een boek van hem te koppelen zijn....

bijvoorbeeld :
Meester Pluim en het praatpoeder = levend begraven
Blauwe snoepjes
Blinker en de bakfietsbioscoop = bakfietsopdracht
Rat Art : rat in basketbal
De ridders van de geflambeerde onderbroek
De kalebas van kale Bas : racecircuit
Frituur PARADISIO
Kitnapping bij vollemaan
Protpark Bibabeloeba : pretpark
Het Bal van de Gemaskerde Rat : rat ten tweede male
De sigarenkistkoers
Yoro of de roep van de bananenpikker : Koyoro groeit op in een klein dorpje in het binnenland van Ghana. Hij gaat er naar school en hoedt er geiten.
Vanilla P : vanilla ice
De Vingerhoed van wolkenkrabber
De Ring van Koning Schavelingh : koning filip

toeval bestaat, maar dit is er misschien toch een beetje over... ?

waarom de link? dat weet ik (nog) niet, heb wel een illustrator gevonden met de naam "Stefan Vermeulen" die samenwerkt met Marc De bel, zou dat evt familie kunnen zijn van ? onderzoek is lopende, maar heb wel op de site van avelgem een verslag gevonden van de cultuurraad waar een zekere "Stefan Vermeulen" aanwezig was

wordt evt vervolgd.... 😎

Afbeelding
Gebruikersavatar

JKpowned30 apr 2018, 13:36

 259
Hetzelfde met de Blokfluit in het boek "Familie Mol-de Mol - zit hoog en droog" speelt oma mol blokfluit
Mollenhauer is ook een gekend merk binnen de Blokfluiten.
Openbaar Toonmoment Blokfluit-Dwarsfluit is deze maand in de gemeente Mol te doen en nergens anders.
Gebruikersavatar

james.waker30 apr 2018, 13:49

 417
JKpowned schreef:Hetzelfde met de Blokfluit in het boek "Familie Mol-de Mol - zit hoog en droog" speelt oma mol blokfluit
en wie is de schrijver van dat boek?
Mollenhauer is ook een gekend merk binnen de Blokfluiten.
da's een goeie vondst 😎
Openbaar Toonmoment Blokfluit-Dwarsfluit is deze maand in de gemeente Mol te doen en nergens anders.
:mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar

JKpowned30 apr 2018, 13:51

 259
james.waker schreef:en wie is de schrijver van dat boek?



da's een goeie vondst 😎


:mrgreen:

Afbeelding
Auteur: Burny Bos op een blokfluit en op eender welk ander instrument kan je trouwens ook een mol terugvinden op de partituren of een mol afspelen.
Gebruikersavatar

dominic.aerts30 apr 2018, 14:56

 3
Ik had het hier nog niet kunnen posten inderdaad, had het enkel nog maar op Facebook gedeeld.

Bedankt alvast MELISSA.JANSSENS om het hier te delen 🙂.
Gebruikersavatar

mollig1830 apr 2018, 16:37

 229  Bert
die rat art maakt het ergens af 😃
Gebruikersavatar

Klaartje30 apr 2018, 17:22

 2245  Uma
Dat is wel heel veel toeval ja, in die mate dat het verdacht is.

Of het zou moeten zijn dat de makers van de Mol voor hun opdrachten inspiratie hebben gezocht en gevonden in de boeken van Marc De Bel, al kan ik me dat niet voorstellen.

Lloyd zijn antwoord op de vraag naar wie Pride and Prejudice schreef, is inderdaad bizar. Ofwel is het een grapje van Lloyd om zomaar wat op te schrijven, en is het toeval dat een aantal van Marc De Bels boeken te linken zijn aan bepaalde opdrachten, ofwel steekt er meer achter.

Dan is de vraag: hebben we nu al alle verwijzingen naar De Bels boeken gehad (en vinden de makers het nu dus wel welletjes qua aantal hints) of komen er in de volgende afleveringen nog opdrachten die te linken zijn aan zijn boeken?

Het aantal verdachtmakingen richting Lloyd is na aflevering 6 toch wel dramatisch gestegen.
Gebruikersavatar

ruben.lodewijckx30 apr 2018, 20:46

 65
Sterk , Zeer sterk , klopt volledig . Einde seizoen 6

Of er is nog blinker en het BAHa BAHa juweel :mrgreen:
Gebruikersavatar

Niffler30 apr 2018, 20:58

 62
Veel dingen die ook toevallig kunnen zijn (Marc De Bel heeft veeeel boeken op zijn naam), maar te opvallend om te laten liggen.. Iets om mee te nemen naar de volgende afleveringen :p
Gebruikersavatar

Kleintje30 apr 2018, 21:19

 125  Sven
Zo toevallig als de t-shirts van Jeffrey, of meer? Ik vind het toch maar akelig accuraat 😛
Gebruikersavatar

Frolva30 apr 2018, 23:29

 2204
Zeker leuk gevonden, maar ik geloof toch niet dat er een hint in zit.

Marc De Bel heeft meer dan 100 boeken geschreven. Dan is een link tussen een titel of de inhoud van een boek met een proef al 'snel' gevonden (maar nogmaals, knap gevonden in dit geval).

Dat Lloyd in de auto 'Marc De Bel' opschreef als antwoord was m.i. ook moeilijk te regisseren. Persoonlijk vind ik dat zijn moeder het juiste antwoord had moeten weten. :mrgreen: