Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

zwartemol29 apr 2018, 12:58

 121
chicawah schreef:Dus Joke is erin geslaagd om op het juiste moment die foto van haar broek te laten waaien :?:
:mrgreen:
Hier neem je nu dus het stuk uit mijn post ,waar het totaal niet over gaat ... had ik gezien na het herbekijken van het fragment ,
na het zien van de foto die Wouterc had geplaatst.
Het viel me gewoon op.

Wat meest opvallend is , zijn de 2 geboortejaren van de personen die op die foto's stonden...
en dat daar zo op gefocused wordt.
Gebruikersavatar

Jansen29 apr 2018, 13:06

 3423  Yens
zwartemol schreef:Hier neem je nu dus het stuk uit mijn post ,waar het totaal niet over gaat ... had ik gezien na het herbekijken van het fragment ,
na het zien van de foto die Wouterc had geplaatst.
Het viel me gewoon op.

Wat meest opvallend is , zijn de 2 geboortejaren van de personen die op die foto's stonden...
en dat daar zo op gefocused wordt.
Ik blijf nog steeds bij het standpunt dat de 19:26 geen echte hint is. Als Jeffrey en Channy hun raadsel niet zo goed hadden opgelost dan hadden we nooit iets geweten van Genesys 19:26 en Lot. Ze hadden ook zoals Pascale en Katrien in het graf kunnen blijven liggen en niets doen.
Gebruikersavatar

Cedric29 apr 2018, 13:12

 2834  Uma
De producers kunnen zo natuurlijk wel 20 hints voorzien op voorhand, dan kijken hoeveel daarvan effectief in beeld worden gebracht (valt 1926 weg, so be it), en dan van die die in beeld worden gebracht ook nog eens een selectie maken van dewelke aan ons zullen worden uitgelegd.

Ik geloof nooit dat in de laatste uitzending ALLE hints worden uitgelegd. Stel dat er bijvoorbeeld een hint in zat die niemand heeft opgemerkt, dan zullen ze die ook niet uitleggen maar misschien gewoon opnieuw willen gebruiken in het volgende seizoen..

En ik blijf ook denken dat de producers bij ons op zoek gaan naar hints die ze zelf niet doorhadden dat ze erin hadden gestoken 😛 Stel dat wij iets vinden dat kan gelinkt worden aan de Mol, maar dat de producers zelf niet van op de hoogte waren, dan kunnen ze dat gewoon overnemen met een uitleg van "op sociale media bleek dat persoon X dit had opgemerkt, en dat was inderdaad een hint", terwijl het misschien zelfs voor de producers iets onbedoeld was...

Kan allemaal volgens mij.
Gebruikersavatar

Mateo29 apr 2018, 13:32

 870
@Chicawah: Joke behoort tot een hogere orde, namelijk de Orde der Semi-Déessen, wist je dat niet?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 apr 2018, 14:14

 8153
Mateo schreef:@Chicawah: Joke behoort tot een hogere orde, namelijk de Orde der Semi-Déessen, wist je dat niet?
Woew, is Joke maar een halve? 😲
Gebruikersavatar

Klaartje30 apr 2018, 17:42

 2245  Uma
Afl 1 - Eén persoon ontbreekt bij allereerste beelden onder de grond
Afl 1 - Eén persoon ontbreekt bij allereerste beelden onder de grond
Ik vind het ook een mooie hint, maar wat er bij mij niet in wil is: waarom blijft de Mol dan in de groots opgezette openingsopdracht een uur lang werkloos in haar graf liggen? Ze heeft dan toch zeer weinig tot geen invloed op het resultaat van de opdracht?
Ook het gegeven dat Pascale in de rest van de afleveringen toch al heel veel zaken heeft gedaan die de opdrachten vooruit helpen, soms echt on-molse dingen, die geld opleveren, dat is naar mijn aanvoelen dan weer in tegenspraak met de stelling 'Pascale is de Mol' en dus een tegenargument mbt deze mogelijke hint naar de mol.
Gebruikersavatar

Jay-Lo30 apr 2018, 18:21

 1690  Sven
Klaartje schreef:Ik vind het ook een mooie hint, maar wat er bij mij niet in wil is: waarom blijft de Mol dan in de groots opgezette openingsopdracht een uur lang werkloos in haar graf liggen? Ze heeft dan toch zeer weinig tot geen invloed op het resultaat van de opdracht?
Ook het gegeven dat Pascale in de rest van de afleveringen toch al heel veel zaken heeft gedaan die de opdrachten vooruit helpen, soms echt on-molse dingen, die geld opleveren, dat is naar mijn aanvoelen dan weer in tegenspraak met de stelling 'Pascale is de Mol' en dus een tegenargument mbt deze mogelijke hint naar de mol.
Dat was nochtans ook zo in de voorbije seizoenen: Gilles kon niet wenen op de zoutvlakte (klein onderdeel van de proef), bij Eline in de eerste echte proef ter plaatse (met Annelies de vragen oplossen, wat ook niet lukte).
Ik vind het wel jammer dat we niet meer beelden vanuit die kist te zien kregen, alleen het niks doen.
Gebruikersavatar

Holmes30 apr 2018, 18:25

 395
Klaartje schreef:Ik vind het ook een mooie hint, maar wat er bij mij niet in wil is: waarom blijft de Mol dan in de groots opgezette openingsopdracht een uur lang werkloos in haar graf liggen? Ze heeft dan toch zeer weinig tot geen invloed op het resultaat van de opdracht?
Er gingen door haar "niets doen" wel 50 kostbare minuten verloren én 750 EUR
=> graf te laat gevonden = nog eens 2500EUR verloren.
3250 EUR verloren door anderen te laten wachten, niet slecht :?
Gebruikersavatar

Klaartje30 apr 2018, 18:44

 2245  Uma
Holmes schreef:Er gingen door haar "niets doen" wel 50 kostbare minuten verloren én 750 EUR
=> graf te laat gevonden = nog eens 2500EUR verloren.
3250 EUR verloren door anderen te laten wachten, niet slecht :?
Die 750 euro die verloren gingen, klopt, maar met die 50 kostbare minuten niet. Het feit dat ze pas na 50 minuten besloten om het telefoonnummer vrij te maken, ligt toch vooral ook aan het feit dat het meer dan drie kwartier duurde eer Channy en Jeffrey uit hun graven waren. Het effectieve wachten of Pascale en Katrien nog uit hun graf zouden komen, heeft eigenlijk maar een 5-tal minuten tijdverlies opgeleverd.

Toevallig wel net de vijf minuten die ze tekort kwamen om binnen de tijd te zijn, maar het net vier minuten te laat komen kan je ook wijten aan de groep die de graven van Joke en Steve aan het zoeken was. Hoe snel die groep de laatste graven zou vinden, daarop had Pascale toch geen invloed meer. Bovendien had Pascale ook geen invloed op hoe snel de uitwisseling van info tussen Joke en Steve en de groep rond Lloyd zou zijn.

Dat er uiteindelijk veel geld verloren is, is interpretatie achteraf. Ik vind dat er geen sluitend bewijs te vinden is dat er een direct oorzakelijk verband bestaat tussen het nietsdoen van Pascale en het uiteindelijk verliezen van 3000 euro of meer.
Gebruikersavatar

Holmes30 apr 2018, 19:34

 395
Klaartje schreef:Die 750 euro die verloren gingen, klopt, maar met die 50 kostbare minuten niet. Het feit dat ze pas na 50 minuten besloten om het telefoonnummer vrij te maken, ligt toch vooral ook aan het feit dat het meer dan drie kwartier duurde eer Channy en Jeffrey uit hun graven waren. Het effectieve wachten of Pascale en Katrien nog uit hun graf zouden komen, heeft eigenlijk maar een 5-tal minuten tijdverlies opgeleverd.

Toevallig wel net de vijf minuten die ze tekort kwamen om binnen de tijd te zijn, maar het net vier minuten te laat komen kan je ook wijten aan de groep die de graven van Joke en Steve aan het zoeken was. Hoe snel die groep de laatste graven zou vinden, daarop had Pascale toch geen invloed meer. Bovendien had Pascale ook geen invloed op hoe snel de uitwisseling van info tussen Joke en Steve en de groep rond Lloyd zou zijn.

Dat er uiteindelijk veel geld verloren is, is interpretatie achteraf. Ik vind dat er geen sluitend bewijs te vinden is dat er een direct oorzakelijk verba...
Dat klopt. Alles is dubbel interpreteerbaar.
Anderzijds, heb jij Lloyd, Baha of Pieter, als mol, (meer) invloed zien hebben op het verloop van de proef waardoor er geld verloren ging ?

Ik moet toegeven dat ik zelf Pascale intussen ook niet echt als mol zie (geld verkiezen boven pasvragen). Maar de montage van de eerste aflevering blijf ik nog altijd intrigerend vinden. Dus gok ik dat Pascale dan de winnares is....
Gebruikersavatar

Klaartje30 apr 2018, 20:08

 2245  Uma
Holmes schreef:Dat klopt. Alles is dubbel interpreteerbaar.
Anderzijds, heb jij Lloyd, Baha of Pieter, als mol, (meer) invloed zien hebben op het verloop van de proef waardoor er geld verloren ging ?

Ik moet toegeven dat ik zelf Pascale intussen ook niet echt als mol zie (geld verkiezen boven pasvragen). Maar de montage van de eerste aflevering blijf ik nog altijd intrigerend vinden. Dus gok ik dat Pascale dan de winnares is....
Ik heb vreemde dingen gezien in de openingsopdracht van zowel Lloyd, Baha als Pieter.
Lloyd deed vreemde dingen met de telefoon, zoals pas bij de tweede poging verbinding krijgen met Joke, zijn lijn laten open liggen. Baha heb ik met Pieter zien communiceren in het graf zonder op zijn intercomknop te drukken. Baha en Pieter heb ik een vreemde conversatie zien houden over mensen die al uit hun graf waren en die Pieter "naast ons" hoorde. Baha doet Pieter een voorstel "zou dat sleuteltje niet in die pillamp zitten?", terwijl de normale gang van zaken zou zijn dat hijzelf eerst erin zou gekeken hebben en dan pas, zoals Channy bij Jeffrey deed, te suggereren om in de pillamp te kijken. Allemaal vreemde, verdachte zaken, met verschillende motieven. Tijdrekken (Lloyd), zelf sneller uit je graf komen met je partner om invloed te kunnen gaan hebben op het verloop van de proef (mee beslissingen nemen, verwarring zaaien (Pieter en Baha)), enfin, ik moet hier niet gaan herhalen wat anderen al veel mooier hebben samengevat in overzichtstabellen en dergelijke.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 34