Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

james.waker01 mei 2018, 07:39

 417
Kobe schreef:Aangezien zowel Pieter als Baha nog potentiële mollen zijn, wordt de kans steeds groter dat de mol geworsteld heeft...Iemand een idee waarom de mol voor worstelen zou kiezen? De held uithangen? Moeilijkste grepen kiezen? Een cruciale fout gemaakt ergens, waar iedereen overkeek?
die worstelopdracht was geen kado... de mol kent de opdrachten en heeft niet geworsteld, die mol zat op PS te spelen waar bovendien duidelijk met de montage van de beelden geknoeid is (naamsverwisselingen). saboteren in escape rooms is iets makkelijker dan op de worstelmat lijkt me ook
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2018, 10:09

 8153
Klaartje schreef:Als Pascale de mol is, waarom geeft ze in deze opdracht ten overstaan van heel de groep zo flagrant een fout antwoord? Zou de mol zo'n risico nemen waar werkelijk iedereen bij staat die op dat moment nog in het spel zit? Je zet je zelf toch in de spotlights als mol?
Om zich zo verdacht te maken dat ze onverdacht wordt?
Gebruikersavatar

Klaartje01 mei 2018, 10:49

 2245  Uma
chicawah schreef:Om zich zo verdacht te maken dat ze onverdacht wordt?
Dus eigenlijk zeg je: ze probeert zoals een kandidaat molgedrag te tonen? Maar dan moet ze erop rekenen dat dit dan een omgekeerd effect heeft? Ze hoopt dan dat de andere kandidaten denken: "Kijk, Pascale is een kandidate die probeert zich bij ons verdacht te maken, zodat we op haar gaan stemmen als mol, maar neen, daar gaan wij niet intrappen, Pascale!"

Dat is dus ook het diametraal tegenovergestelde van een mol die zich probeert onverdacht te maken door een opdracht wel te laten lukken en niet te mollen.

Ik denk dat er meerkans is dat ze juist wel de aandacht op haar vestigt van de kandidaten dan dat de kandidaten gaan denken dat ze een kandidaat is die mols wil overkomen bij de anderen.

Ik vind het geven van zo'n overduidelijk fout antwoord als Mol zeer riskant. Ik zou dat als Mol niet doen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2018, 11:13

 8153
Klaartje schreef:Dus eigenlijk zeg je: ze probeert zoals een kandidaat molgedrag te tonen? Maar dan moet ze erop rekenen dat dit dan een omgekeerd effect heeft? Ze hoopt dan dat de andere kandidaten denken: "Kijk, Pascale is een kandidate die probeert zich bij ons verdacht te maken, zodat we op haar gaan stemmen als mol, maar neen, daar gaan wij niet intrappen, Pascale!"

Dat is dus ook het diametraal tegenovergestelde van een mol die zich probeert onverdacht te maken door een opdracht wel te laten lukken en niet te mollen.

Ik denk dat er meerkans is dat ze juist wel de aandacht op haar vestigt van de kandidaten dan dat de kandidaten gaan denken dat ze een kandidaat is die mols wil overkomen bij de anderen.

Ik vind het geven van zo'n overduidelijk fout antwoord als Mol zeer riskant. Ik zou dat als Mol niet doen.
Eline deed het ook. En stapte ook nog eens meteen van haar fiets.
Gebruikersavatar

Klaartje01 mei 2018, 11:29

 2245  Uma
chicawah schreef:Eline deed het ook. En stapte ook nog eens meteen van haar fiets.
Eline gaf een heel stom antwoord op 1 kwisvraag (de oostkantons) ten overstaan van 1 kandidaat (Annelies) in de allereerste aflevering.

Dat is heel iets anders dan een (weliswaar iets moeilijkere vraag) zo openlijk fout beantwoorden ten overstaan van iedereen die nog in het spel zit in aflevering 3.

En Eline, tja, die stapte van haar fiets, omdat ze gewoon niet beter kon. Eline zei achteraf zelf dat fietsen niks voor haar was, ze kon gewoon niet bergop fietsen. Daarvoor stond ze ook een paar kilo te zwaar en was ze te zwaar gebouwd (ze had haar gabarit niet mee). Dat niks doen van Pascale in de openingsopdracht blijft voor mij een raadsel (daarover heb ik het in de desbetreffende topics al gehad).
Gebruikersavatar

Jansen01 mei 2018, 11:47

 3423  Yens
Klaartje schreef:Eline gaf een heel stom antwoord op 1 kwisvraag (de oostkantons) ten overstaan van 1 kandidaat (Annelies) in de allereerste aflevering.

Dat is heel iets anders dan een (weliswaar iets moeilijkere vraag) zo openlijk fout beantwoorden ten overstaan van iedereen die nog in het spel zit in aflevering 3.

En Eline, tja, die stapte van haar fiets, omdat ze gewoon niet beter kon. Eline zei achteraf zelf dat fietsen niks voor haar was, ze kon gewoon niet bergop fietsen. Daarvoor stond ze ook een paar kilo te zwaar en was ze te zwaar gebouwd (ze had haar gabarit niet mee). Dat niks doen van Pascale in de openingsopdracht blijft voor mij een raadsel (daarover heb ik het in de desbetreffende topics al gehad).
Misschien moeten we het ook allemaal niet zo ver zoeken... Het blijven liggen in de openingsopdracht kan misschien gewoon zijn dat ze niet al onmiddellijk een zware sabotage wou doen. Ze heeft waarschijnlijk gedacht: 750 € is voldoende als openingszet en als ze blijven wachten totdat (Katrien) en ik er uit komen, dan zou het kunnen dat ze te laat komen om de laatste twee op te graven. OK, ik weet dat niet enkel zij (en Katrien) verantwoordelijk zijn voor die vertraging maar ook Channy en Jeffrey.

Wat betreft de Big Baha en Holy Pieter proef mogen we niet uit het oog verliezen dat het Pieter en Baha waren die de selectie van de grepen deden. Ik denk dat de mol in deze proef geen voorkennis had. Ze kan dus ook gewoon simpelweg verkeerd gegokt hebben, maar het kan ook zijn dat ze het met opzet deed en zich dan er achter verschuild heeft dat ze het gewoon niet wist.

Voor jou is Pascale geen valabele kandidaat om de mol te zijn, wat ik kan begrijpen. Ik ben er zelf ook niet helemaal zeker van. Als het iemand anders is, dan kan ik daar 100% mee leven. Ik vind dat alle vier de kandidaten de mol kunnen zijn. Ik heb echter wel een boontje voor Pascale gewoon omdat ik graag eens terug een "rijper persoon" de mol wil zien zijn 😛 .
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2018, 11:57

 8153
eveline.vanhemel schreef:Wat betreft de Big Baha en Holy Pieter proef mogen we niet uit het oog verliezen dat het Pieter en Baha waren die de selectie van de grepen deden. Ik denk dat de mol in deze proef geen voorkennis had. Ze kan dus ook gewoon simpelweg verkeerd gegokt hebben, maar het kan ook zijn dat ze het met opzet deed en zich dan er achter verschuild heeft dat ze het gewoon niet wist.
Ze heeft, toen ze aan het kijken waren naar het prachtige optreden van Baha en Pieter, Katrien wel tabula rasa i.p.v. tabula marina ingefluisterd. Katrien antwoordde later wel juist tabula marina.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mei 2018, 12:01

 3483  Uma
Je kan als kandidaat opvallend mols doen om te trachten andere kandidaten te laten denken dat je de mol bent (waardoor jouw eliminatiekansen misschien lager worden).
OF
Je kan als mol iets opvallend mols doen om de kandidaten te laten denken dat jij iets molachtigs doet om jezelf verdacht te maken zodat die kandidaten in de war geraken.
TEVENS
Je kan als mol in bepaalde opdrachten ook zeer to the point meewerken en een opdracht laten slagen om als fervente kandidaat over te komen, zelfs opzettelijk foutjes maken en vlak voor het einde terug het juiste pad te vinden om nog eerlijker over te komen.
OF ..... verzin zelf maar iets.

Het doel van de mol is de inkomsten beperkt te houden en daar is een marge in: voorwaarde is dat de kandidaten niet door hebben dat je de mol bent.

De reeks bestaat ondertussen al zolang dat elke (of toch zeker bijna elke) deelnemer ook door heeft dat iedereen zijn eigen vel probeert te redden en daarvoor geld kan opofferen.

Als mol zou ik zelf vooral in opdrachten die weinig kans op slagen hebben zeer goed meewerken of zelfs het beste pad trachten uit te stippelen, en in gemakkelijke opdrachten meegaan met de fouten (maar wellicht toch goede oplossingen voorstellen die op weerstand kunnen stuiten).

Allemaal makkelijk gezegd vanuit een stoel voor een scherm met een margarita of cachaça bij de hand (ik ging bijna ligzetel schrijven 😉 ) maar op het moment zelf een vooropgestelde strategie uitvoeren zal zelden mogelijk zijn en improvisatie zal the name of the game zijn.

Dedjuu toch, ware het niet voor mijn absolute afkeer van openbare bekendheid, ik had al jaren geleden geprobeerd mee te doen: De Mol is echte iets waarin ik mij zou kunnen uitleven, maar dan het liefst als kandidaat (en als het echt niet anders kan, ja ok, ook als mol dan 😎 )
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 mei 2018, 12:06

 1690  Sven
chicawah schreef:Ze heeft, toen ze aan het kijken waren naar het prachtige optreden van Baha en Pieter, Katrien wel tabula rasa i.p.v. tabula marina ingefluisterd. Katrien antwoordde later wel juist tabula marina.
Dat dus, hoopte ze dat Katrien het verkeerde antwoord zou geven? Moest ze zich daardoor later een beetje inhouden en het wel eens goed doen?
Het teruglopen bij het spiegelpaleis was ook niet zo gek, haar eigen opdracht was geslaagd, minder verdacht, maar de opdracht van Pieter en Steve konden ze niet meer doen, want Baha hamerde erop dat er geen tijd meer was. Wat als ze het daar nog een minuutje kon rekken? Wanneer die kindjes kwamen aangelopen had ik het gevoel dat die haar al eerder hadden ontmoet, het leek wel een blij weerzien.
Gebruikersavatar

Klaartje01 mei 2018, 13:32

 2245  Uma
Jay-Lo schreef:Dat dus, hoopte ze dat Katrien het verkeerde antwoord zou geven? Moest ze zich daardoor later een beetje inhouden en het wel eens goed doen?
Het teruglopen bij het spiegelpaleis was ook niet zo gek, haar eigen opdracht was geslaagd, minder verdacht, maar de opdracht van Pieter en Steve konden ze niet meer doen, want Baha hamerde erop dat er geen tijd meer was. Wat als ze het daar nog een minuutje kon rekken? Wanneer die kindjes kwamen aangelopen had ik het gevoel dat die haar al eerder hadden ontmoet, het leek wel een blij weerzien.
Dat laatste, dat de kinderen haar al eerder hadden ontmoet, vind ik heel riskant. Je zal als Mol maar verraden worden door iets wat één van die kinderen zegt, want Bahador, die kent echt wel veel beter Spaans dan dat hij laat uitschijnen. Stel je voor, dat een van die klein mannen op Pascale afstormt, "Ola, Pascuale" roepend, dan sta je daar mooi te blinken als mol! De waarheid komt vaak uit een kindermond he. 🙂
Gebruikersavatar

Frolva01 mei 2018, 20:53

 2204
Klaartje schreef:Dat laatste, dat de kinderen haar al eerder hadden ontmoet, vind ik heel riskant.
Inderdaad, dat risico zullen ze wel niet nemen. Was ook nergens voor nodig (dat Pascale en de kinderen elkaar eerder zouden zien), lijkt me.
Gebruikersavatar

gert.cornelis07 mei 2018, 18:37

 4
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Wat ik een beetje vreemd vond: die affiche was wel erg snel gemaakt zeg - of hoeveel tijd zat er tussen het moment dat ze de keuze maken voor vechtersbazen Baha en Pieter en het moment dat ze aankomen in de arena?
Ja dat vond ik ook direct verdacht, maar valt uit de uitzending op te maken dat dus de mol zeker in deze proef zou zitten?
De inkt van die affiche leek me goed droog 😃 . Als ze van alle mogelijke combinaties vooraf affiches drukten, hoop ik dat dit terug ter sprake komt in de 'making of' - verklarende uitzending achteraf.
Ff herbekijken, want mijn verdachte Pieter én Baha zitten nu dus in de finale.