Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Molhunter202001 mei 2018, 12:04

 5
Ik heb iets opgemerkt. Toen Baha koos voor 'het kietelen' zag je duidelijk in beeld 2 voeten met daarnaast Nike schoenen net wanneer Gilles zegt : Enkel met de voeten van de mol als die niet in de kamer zit, wordt er niet gespeeld/gekieteld

Op dat moment zie je dus de voeten van iemand, mogelijk de mol. Ik ben dus opzoek gegaan om te achterhalen van wie die schoenen zijn. En jawel hoor, de schoenen zijn van Pieter.

Mogelijk is dit toch een hint?
Afbeelding <-- Pieter met de Nike schoenen aan
Afbeelding <-- voeten + schoenen mol (Pieter)
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mei 2018, 12:29

 3483  Uma
yasmina.salhi schreef:...
Op dat moment zie je dus de voeten van iemand, mogelijk de mol. Ik ben dus opzoek gegaan om te achterhalen van wie die schoenen zijn. En jawel hoor, de schoenen zijn van Pieter.
Hmm, dat had ik ook gezien (en had erover nagedacht) maar ik vond het niet belangrijk omdat ik veronderstelde dat dit een beeld is genomen vooraleer het gekietel opgestart wordt.

In hindsight is dit een veronderstelling die eigenlijk niet gemaakt mag worden.
Een pluim dus voor deze melding. 😉
Gebruikersavatar

Heinz01 mei 2018, 18:56

Forum veteraan  427  Uma
ex-molinator schreef: Een pluim dus voor deze melding. 😉
Wauw, met die grap maak je de hint nog veel sterker! Want was de uitkomst van het aller eerste raadsel in de kisten niet PLUIM? Mogelijk verwijst dat naar deze hint! 😃

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2018, 18:59

 8153
Heinz schreef:Wauw, met die grap maak je de hint nog veel sterker! Want was de uitkomst van het aller eerste raadsel in de kisten niet PLUIM? Mogelijk verwijst dat naar deze hint! 😃

Afbeelding
Ik was eerst 😛
Maar heb het gepost bij Bahahints.
Gebruikersavatar

Heinz01 mei 2018, 19:13

Forum veteraan  427  Uma
chicawah schreef:Ik was eerst 😛
Maar heb het gepost bij Bahahints.
Dat heb ik gemist en ik kan het ook niet terugvinden. Een hint naar Baha omdat hij de anderen liet kietelen? Kan natuurlijk ook.

Die pluim spookt al sinds aflevering 1 door mijn hoofd omdat ik het zo'n gek woord vind zo prominent aanwezig aan het begin van de serie, vandaar dat ik opveerde (pun intended) toen ex-molinator die grap maakte. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2018, 19:32

 8153
Heinz schreef:Dat heb ik gemist en ik kan het ook niet terugvinden. Een hint naar Baha omdat hij de anderen liet kietelen? Kan natuurlijk ook.

Die pluim spookt al sinds aflevering 1 door mijn hoofd omdat ik het zo'n gek woord vind zo prominent aanwezig aan het begin van de serie, vandaar dat ik opveerde (pun intended) toen ex-molinator die grap maakte. :mrgreen:
Het topic heet "mijn meest gevonden hints voor Bahador so far" en staat onder off-topic, waardoor je het gemakkelijk mis loopt.
Gebruikersavatar

Heinz01 mei 2018, 19:38

Forum veteraan  427  Uma
chicawah schreef:Het topic heet "mijn meest gevonden hints voor Bahador so far" en staat onder off-topic, waardoor je het gemakkelijk mis loopt.
Gevonden! Toch vind ik de mogelijke hint (in combinatie met "pluim" als oplossing van het eerste raadsel) sterker naar Pieter dan naar Bahador. En niet alleen omdat Pieter mijn Mol is, maar vooral omdat de makers nooit zeker konden weten dat Baha deze beproeving zou kunnen kiezen voor een andere kandidaat dat zou doen. De hint naar Pieter is een montagehint die altijd gegeven kan worden zolang Pieter de beproeving zelf niet kiest, wat ingefluisterd kan worden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2018, 19:43

 8153
Heinz schreef:Gevonden! Toch vind ik de mogelijke hint (in combinatie met "pluim" als oplossing van het eerste raadsel) sterker naar Pieter dan naar Bahador. En niet alleen omdat Pieter mijn Mol is, maar vooral omdat de makers nooit zeker konden weten dat Baha deze beproeving zou kunnen kiezen voor een andere kandidaat dat zou doen. De hint naar Pieter is een montagehint die altijd gegeven kan worden zolang Pieter de beproeving zelf niet kiest, wat ingefluisterd kan worden.
Daar heb je een punt. Baha kwam pas als 4de aan de beurt, dus de 3 voor hem hadden al het kietelen kunnen kiezen.
Anderzijds: als niemand het kietelen had gekozen, was er geen hint mogelijk geweest.
Gebruikersavatar

Heinz01 mei 2018, 19:45

Forum veteraan  427  Uma
chicawah schreef: Anderzijds: als niemand het kietelen had gekozen, was er geen hint mogelijk geweest.
Daar heb jij weer een punt. 😉
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen01 mei 2018, 20:21

 182
chicawah schreef:Daar heb je een punt. Baha kwam pas als 4de aan de beurt, dus de 3 voor hem hadden al het kietelen kunnen kiezen.
Anderzijds: als niemand het kietelen had gekozen, was er geen hint mogelijk geweest.
Hoe werd de volgorde voor het kiezen van de prikkels bepaald?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2018, 20:25

 8153
pieter-jan.jorissen schreef:Hoe werd de volgorde voor het kiezen van de prikkels bepaald?
Ze moesten een envelop kiezen. Daarin zat een cijfer van 1 t.e.m. 5.