Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

geertn44401 mei 2018, 00:09

 236
Een andere vraag: bij de proef met de omgekeerde muziek, hoor ik precies bij de introductie een extra omgekeerd muziekje.
Mij lijk het op Lux van Bazart, maar het kan ook iets anders zijn.
Ben ik de enige die dit opgevallen is ?
Gebruikersavatar

james.waker01 mei 2018, 13:19

 417
Frolva schreef:Jouw uitleg is op zich juist, maar er zit wél een montagefout in.

Na het raden van de 'H' komen ze op + 50 euro.
Na het raden van de 'T' (2 x 125 euro) komt het totaal op + 300 euro.

Nadat GDC de twee 'T''s heeft omgedraaid, wordt er een beeld getoond met het juiste bedrag, maar met de 'C' al omgedraaid.
Afbeelding

Op een volgend beeld - moment dat ze 'gevechtspiloot' raden is de 'C' weer verdwenen.
Afbeelding

Pas daarna vraagt Baha de 'C'.
klopt volledig, en ik vind dit wel verdacht want montagefouten daar geloof ik niet echt in, men heeft hier wel de moeite gedaan om een later beeld vroeger te tonen, zoiets sluipt er niet per ongeluk in volgens mij....
Gebruikersavatar

david.dreesen01 mei 2018, 14:42

 12
Dat is inderdaad erg raar. Lloyd geeft het juiste antwoord. Vind trouwens dat in deze opdracht Baha op het einde veel goede medeklinkers aanreikt voor zijn medekandidaten (H en T). Is dit omdat hij het woord al kende of is het omdat hij zo een goede medespeler is??
Gebruikersavatar

Jansen01 mei 2018, 14:51

 3423  Yens
david.dreesen schreef:Dat is inderdaad erg raar. Lloyd geeft het juiste antwoord. Vind trouwens dat in deze opdracht Baha op het einde veel goede medeklinkers aanreikt voor zijn medekandidaten (H en T). Is dit omdat hij het woord al kende of is het omdat hij zo een goede medespeler is??
Vind het niet zo abnormaal... de S P L waren al gezegd, in mijn ogen 3 veel voorkomende letters. Dat je dan T zegt, lijkt me logisch, ook een veel voorkomende letter. De H iets minder maar ze hebben dan al wel een aantal veel voorkomende letters gezegd.
Gebruikersavatar

joachim.morrens01 mei 2018, 16:14

 200  Yens
Misschien een rare post van mij, met weinig precieze duiding... Maar het is een gevoel dat ik niet echt beter kan uitleggen dan dat ik het hier zal doen

Na het raden van het eerste woord bij deze opdracht staan ze in de min (dus het hangt af van Baha en Pieter 's opdracht of dit bedrag effectief min is of niet) en dan zegt Pascale hetvolgende:


Afbeelding

Ik kreeg een heel raar gevoel bij die zin... Waarom zegt ze dat? Zou jij dat als kandidaat zeggen? Dat is niet hetgene waar ik mee bezig zou zijn in ieder geval... Ik zou eerder zeggen *Ik hoop nu dat die andere het ni gekunnen hebben*. De uitspraak van Pascale komt bij mij echt over als ... iemand die een beetje *buiten* het spel staat enerzijds, en anderzijds ook meteen een excuus wilt zoeken (onbewust of bewust) dat ze het daar niet goed gedaan hebben bij deze opdracht (waar zij misschien wel voor iets tussenzat... ze heeft ook foute letters aangebracht hier). Ik bedoel dus helemaal niet dat ik die zin vreemd vind omdat ze voorkennis zou hebben over de andere opdracht van Baha en Pieter (de tortillaproef dus), ik bedoel eerder dat het een beetje overkomt alsof zij zo de dingen dirigeert, vanbuitenaf. Want als kandidaat zou die zin echt nooit in mij opkomen. ' t Is maar iets heel subtiel, maar zo voel ik dat aan.

Sorry voor de vage uitleg 😉 Maar tis ook een vaag gevoel. Enja, Pascale is mijn hoofdverdachte :mrgreen: Maar ik zit niet in een tunnel. Baha is bij mij ook nog altijd sterk in het vizier, Pieter veel minder en Lloyd helemaal niet
Laatst gewijzigd door joachim.morrens op 01 mei 2018, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

wim.geuens01 mei 2018, 16:15

 57  Uma
Ik ben hier even out of the box aan het denken.
Wat als Baha nu af en toe wat hulp geeft met correcte letters (als hij de mol zou zijn), wetende dat het laatste woord (de link tussen de 3 woorden) toch nooit geraden werd (vermits hij Lloyd aanduidde) ?
Gebruikersavatar

mollig1801 mei 2018, 16:21

 229  Bert
als we verder uit de box denken:

wat als Pascale juiste letters geeft of hulp geeft bij de letters en de mol is omdat ze toch weet dat al het geld wss
verloren gaat
wat als Lloyd de mol is en de opdrachten goed doet en ook hulp geeft bij de letters omdat hij toch weet dat al het geld wss verloren gaat
ik zou hetzelfde kunnen zeggen over Pieter denk ik maar je snapt mijn punt wel al

Belangrijke kanttekening hierbij vind ik dat de mollen van de vorige seizoenen achteraf zeiden dat ze de antwoorden op de raadseltjes zelf op voorhand wisten.
De mol zal op voorhand geweten hebben hoe de proef in elkaar zat en dat er een superronde kwam maar zal de woorden vermoedelijk niet geweten hebben
Gebruikersavatar

james.waker01 mei 2018, 16:52

 417
wim.geuens schreef:Ik ben hier even out of the box aan het denken.
Wat als Baha nu af en toe wat hulp geeft met correcte letters (als hij de mol zou zijn), wetende dat het laatste woord (de link tussen de 3 woorden) toch nooit geraden werd (vermits hij Lloyd aanduidde) ?
het was niet zeker dat die superronde zou gespeeld worden eh... De mol had zeker het doel van die superronde te laten spelen, maar zeker kon hij daarvan niet zijn, uiteindelijk waren er nog vier gewone kandidaten waarvan hij niet kan inschatten of ze het wel of niet gaan riskeren....
Gebruikersavatar

Klaartje01 mei 2018, 20:03

 2245  Uma
joachim.morrens schreef:Misschien een rare post van mij, met weinig precieze duiding... Maar het is een gevoel dat ik niet echt beter kan uitleggen dan dat ik het hier zal doen

Na het raden van het eerste woord bij deze opdracht staan ze in de min (dus het hangt af van Baha en Pieter 's opdracht of dit bedrag effectief min is of niet) en dan zegt Pascale hetvolgende:


Afbeelding

Ik kreeg een heel raar gevoel bij die zin... Waarom zegt ze dat? Zou jij dat als kandidaat zeggen? Dat is niet hetgene waar ik mee bezig zou zijn in ieder geval... Ik zou eerder zeggen *Ik hoop nu dat die andere het ni gekunnen hebben*. De uitspraak van Pascale komt bij mij echt over als ... iemand die een beetje *buiten* het spel staat enerzijds, en anderzijds ook meteen een excuus wilt zoeken (onbewust of bewust) dat ze het daar niet goed gedaan hebben bij deze opdracht (waar zij misschien wel voor iets tussenzat... ze heeft ook foute letters aangebracht hier). Ik bedoel dus helem...
Ik vond dat ook een vreemde uitspraak, omdat ik niet goed begrijp waarop die zin slaat. Bedoelt Pascale hier dat de anderen (Baha en Pieter) dat woord 'postzegel' ook niet gevonden zouden hebben zonder veel foute letters te kiezen? Pascale zegt het blijkbaar vooral tegen Joke. Waarom ze dat dan zegt, is me ook niet duidelijk.
Gebruikersavatar

wim.geuens01 mei 2018, 21:45

 57  Uma
james.waker schreef:het was niet zeker dat die superronde zou gespeeld worden eh... De mol had zeker het doel van die superronde te laten spelen, maar zeker kon hij daarvan niet zijn, uiteindelijk waren er nog vier gewone kandidaten waarvan hij niet kan inschatten of ze het wel of niet gaan riskeren....
Als de mol ervan uit gaat dat ze daar wel zullen geraken (mede door zijn/haar toedoen om het positieve en motiverende erin te houden) en dan iemand aan te duiden waarvan hij/zij wel weet dat die de oplossing toch niet kan vinden (weinig mensen zullen de link gelegd hebben op die 15 seconden dus was de slaagkans al héél laag).
Puur om de proef uit te spelen en te laten zien dat de mol meewerkt (om geen argwaan te wekken) waarna er toch met zekerheid toch geen geld verdient wordt.
Gebruikersavatar

Frolva01 mei 2018, 22:11

 2204
Toen het voorstel gedaan werd (verdubbelen of alles verliezen) was mijn eerste reactie (als 'kandidaat') om het gewonnen geld gewoon te behouden.
Je weet dat er een mol in het spel zit, dus waarom het risico nemen?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2018, 22:15

 8153
Frolva schreef:waarom het risico nemen?
Omdat er al zoveel geld verloren gegaan is? En als ze wat verdienen, is het meestal geen vetpot.
Of... Omdat het geld hen niet (meer) kan schelen maar ze de mol willen testen?