Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mollig1801 mei 2018, 13:41

 229  Bert
over die 19:26

Ik zou het zelf noooiit weten.

Maar die 19:26, genesis waren een aanwijzing om het "raadsel" op te lossen

Het raadsel was iets in de aard van " niemand kent mijn naam, ik stierf een dood als geen ander maar mijn doodskleed is in ieder huis te vinden"
je moet dat eens een intikken in google.

Dat raadseltje is niet uitgevonden door de makers van de mol 😃
Gebruikersavatar

lucu01 mei 2018, 16:40

 551  Sven
Klaartje schreef:Ik heb vreemde dingen gezien in de openingsopdracht van zowel Lloyd, Baha als Pieter.
Lloyd deed vreemde dingen met de telefoon, zoals pas bij de tweede poging verbinding krijgen met Joke, zijn lijn laten open liggen. Baha heb ik met Pieter zien communiceren in het graf zonder op zijn intercomknop te drukken. Baha en Pieter heb ik een vreemde conversatie zien houden over mensen die al uit hun graf waren en die Pieter "naast ons" hoorde. Baha doet Pieter een voorstel "zou dat sleuteltje niet in die pillamp zitten?", terwijl de normale gang van zaken zou zijn dat hijzelf eerst erin zou gekeken hebben en dan pas, zoals Channy bij Jeffrey deed, te suggereren om in de pillamp te kijken. Allemaal vreemde, verdachte zaken, met verschillende motieven. Tijdrekken (Lloyd), zelf sneller uit je graf komen met je partner om invloed te kunnen gaan hebben op het verloop van de proef (mee beslissingen nemen, verwarring zaaien (Pieter en Baha)), enfin, ik moet hier niet gaan herha...
Een zeer intrigerende denkpiste. Mij was opgevallen (in mijn JOKE-tunnel) dat de kandidaten in feite in drie reeksen getoond worden en in de derde reeks ontbrak JOKE.

Nu ik van mijn JOKE-tunnel verlost ben, heb ik de openingsscène opnieuw bekeken en in tabelletjes gegoten.
Geen hypothese of theorieën dit keer - dat laat ik graag aan anderen over 😉 -, wel een poging tot synthese en enkele vraagtekens en kanttekeningen bij wat over dit topic al werd geschreven...

Het lijstje van de eerste reeks is hier al eens door iemand gepost, maar voor het overzicht geef ik hier de drie reeksen. For what it's worth...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog opvallend, als er een verband zou zijn met het zesde seizoen, - ai, nu doe ik het toch! -:

- Als we in reeks 1 de twee shots van LLOYD als twee aparte kandidaten tellen, dan is Pieter de zesde kandidaat die in beeld komt; in reeks 3, als we de twee shots van BAHADOR als één kandidaat tellen, dan ligt Pieter hier ook op de zesde plaats.
- Als de theorie van het mariachiliedje in de eerste minuut klopt, dan is het geen toeval dat BAHADOR op exact 00:06:00 prominent in beeld verschijnt...
Gebruikersavatar

lucu01 mei 2018, 17:03

 551  Sven
lucu schreef:Een zeer intrigerende denkpiste. Mij was opgevallen (in mijn JOKE-tunnel) dat de kandidaten in feite in drie reeksen getoond worden en in de derde reeks ontbrak JOKE.

Nu ik van mijn JOKE-tunnel verlost ben, heb ik de openingsscène opnieuw bekeken en in tabelletjes gegoten.
OEPS! :oops:

Deze post was in feite bedoeld voor het topic van Holmes in VERBORGEN HINTS: Holmes @ Afl 1 - Eén persoon ontbreekt bij allereerste beelden onder de grond...
Gebruikersavatar

Jansen01 mei 2018, 17:16

 3423  Yens
lucu schreef:Een zeer intrigerende denkpiste. Mij was opgevallen (in mijn JOKE-tunnel) dat de kandidaten in feite in drie reeksen getoond worden en in de derde reeks ontbrak JOKE.

Nu ik van mijn JOKE-tunnel verlost ben, heb ik de openingsscène opnieuw bekeken en in tabelletjes gegoten.
Geen hypothese of theorieën dit keer - dat laat ik graag aan anderen over 😉 -, wel een poging tot synthese en enkele vraagtekens en kanttekeningen bij wat over dit topic al werd geschreven...

Het lijstje van de eerste reeks is hier al eens door iemand gepost, maar voor het overzicht geef ik hier de drie reeksen. For what it's worth...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog opvallend, als er een verband zou zijn met het zesde seizoen, - ai, nu doe ik het toch! -:

- Als we in reeks 1 de twee shots van LLOYD als twee aparte kandidaten tellen, ...
Indrukwekkend hoor 😃 Geweldige synthese 🙂
Gebruikersavatar

Cedric01 mei 2018, 22:13

 2834  Uma
jonas.wollants schreef:Na de eerste opdracht heb ik op dit forum al ergens deze theorie gepost:

Sommigen lijken mij het belang van wat eerder gezegd is te onderschatten: het feit dat de makers zeker goede televisie willen maken. Ik vind dat een heel belangrijk punt: de groots opgezette dramatische openingsscene van dit jaar, de opdracht met de kisten is niet zomaar één van de vele opdrachten, het is de opdracht waarmee ze in het begin uitpakken en direct de spanning willen pakken. Geen kans om deze opnieuw te doen als ze mislukt. Maanden vooraf zijn de programmamakers hiermee bezig, wees maar zeker dat ze alle mogelijke scenario's uitdenken en hiervoor veiligheden inbouwen dat de proef zo spannend mogelijk uitdraait.

Een hoofdrol spelen hierin de kisten van Joke en Steve (2500 eur): stel je voor dat Joke en Steve de opdrachten niet hadden kunnen oplossen, dan zou dat wel een hele anti-climax zijn, want dan zou Gilles de Coster moeten zeggen "kijk, eigenlijk hadden jullie dit moeten doen en dan zo...

Ik wacht nog op een reactie van je, Jonas, nu Joke er niet meer bij is... 😛
Gebruikersavatar

Frolva01 mei 2018, 22:49

 2204
Cedric schreef:Ik wacht nog op een reactie van je, Jonas, nu Joke er niet meer bij is... 😛

Mogelijk nog altijd op zoek naar zijn eigen topic (dat nu is samengevoegd met het algemene topic).

Hoe heette dat ook alweer?

"Theorie: JOKE is de mol en dat kon je al van bij de eerste opdracht weten"

zoiets? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Laleia01 mei 2018, 23:44

 306
Frolva schreef:Mogelijk nog altijd op zoek naar zijn eigen topic (dat nu is samengevoegd met het algemene topic).
Of nog aan het zoeken naar zijn verbrijzelde ego. 😉

Je iets bescheidener opstellen is in de speurtocht naar de mol vaak een goed idee. De mol wordt gemaakt door tv-geniën. Enig gezond respect is op zijn plaats.
Gebruikersavatar

Cedric01 mei 2018, 23:57

 2834  Uma
Frolva schreef:Mogelijk nog altijd op zoek naar zijn eigen topic (dat nu is samengevoegd met het algemene topic).

Hoe heette dat ook alweer?

"Theorie: JOKE is de mol en dat kon je al van bij de eerste opdracht weten"

zoiets? :mrgreen:
Yep, that's the one. Die posts (dat volledige topic) is samen gevoegd met dit hier.. Kan iemand ne keer zwaaien naar onze Jonas? 😛 :batman:
Gebruikersavatar

Klaartje02 mei 2018, 10:16

 2245  Uma
Toe nou, dames en heren, niet te hard zijn voor Jonas en zeker het mes niet nog eens omdraaien in de wonde. Leedvermaak siert niemand.

Natuurlijk is het niet fijn voor Jonas dat zijn theorie in het water valt, dat is voor niemand aangenaam.

Ik vind ook dat hij een klein stapje terug had gezet door, na de reply's van andere forumleden, de titel van zijn topic en van zijn theorie lichtjes aan te passen. Dus hem arrogantie verwijten vind ik niet juist. Het kwam aanvankelijk misschien voor sommigen wat aanmatigend en weinig bescheiden over, maar Jonas heeft toch in zijn posts achteraf gezegd dat hij bepaalde reacties wel had verwacht. En hij heeft daarna dus de titel van zijn theorie een beetje aangepast, wat ik wel kon appreciëren.

Maar ik vermoed dat Jonas mans genoeg is om deze "slag" te incasseren, sterke karakters nemen hun "verlies" en komen straffer terug!

Wie weet komt Jonas hier over een paar dagen aanzetten met DE theorie die alles perfect weet te kaderen en verklaren. En wat gaan we dan zeggen? 🙂
Gebruikersavatar

commisaris Witse02 mei 2018, 10:19

 260
Klaartje schreef:Toe nou, dames en heren, niet te hard zijn voor Jonas en zeker het mes niet nog eens omdraaien in de wonde. Leedvermaak siert niemand...

Maar ik vermoed dat Jonas mans genoeg om deze "slag" te incasseren, sterke karakters nemen hun "verlies" en komen straffer terug!

Wie weet komt Jonas hier over een paar dagen aanzetten met DE theorie die alles perfect weet te kaderen en...
HELEMAAL AKKOORD...
Gebruikersavatar

Frolva02 mei 2018, 10:21

 2204
Klaartje schreef:Toe nou, dames en heren, niet te hard zijn voor Jonas en zeker het mes niet nog eens omdraaien in de wonde. Leedvermaak siert niemand.
Tja, als je een topic opent met die titel en inhoud gebaseerd op een eigen post (met een theorie waar ik op zich zeker voor te vinden was), dan moet je tegen zulke reacties kunnen.

En hij had tijd genoeg om even te komen zeggen dat hij zich vergist had. Joke ligt er al sinds zondag uit en pas dinsdag wordt zijn topic opgerakeld.

Misschien was hij op lang weekend en komt hij hier vandaag terug; ik hoop het. 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator02 mei 2018, 10:26

 3483  Uma
Frolva schreef:...
Misschien was hij op lang weekend en komt hij hier vandaag terug; ik hoop het. 😉
Ik hoop het ook want ik vrees het ergste voor die van vorig jaar wiens schoen blijkbaar nog steeds niet verteerd is.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34