Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

mollig1801 mei 2018, 15:05

 229  Bert
dat kan

of ze komen gewoon erg goed met elkaar overeen ( Gent, Twintigers, zelfde muzieksmaak,zelfde non-chalante houding...)
of ze hebben van in het begin een pact afgesproken waarbij ze elkaar alles zeggen en de winst op het einde delen
of ...
Gebruikersavatar

jos.jansen01 mei 2018, 22:26

 328  Uma
Ik heb dit nog niet direct zien passeren in dit topic (en de zoek functie helpt niet echt).

In de laatste aflevering is Joke afgevallen en zij zei dat haar verdachte heel neutraal was tijdens de foltering die zij gekozen had. Er waren slechts 2 mensen die neutraal bleven bij deze opdracht Pieter en Lloyd.

Als ik dit combineer met de theorie van het samenwerken (je wil als kandidaat graag bij je mol zijn als je zeker bent)
Samenwerkingen van Joke voor deze aflevering (na deze aflevering)
Baha 2 (2)
Lloyd 4 (5)
Pascale 3 (6)
Pieter 2 (3)

Deze 2 dingen doen mij vermoeden dat Joke op Lloyd zat als mol, veel samenwerken en was neutraal tijdens de opdracht.

Ik zou het sterk vinden als alle 4 hier al op de juiste mol zat dus ik zou hier durven zeggen dat Lloyd op basis hiervan de mol niet is.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mei 2018, 22:49

 3483  Uma
jos.jansen schreef:...
Ik zou het sterk vinden als alle 4 hier al op de juiste mol zat dus ik zou hier durven zeggen dat Lloyd op basis hiervan de mol niet is.
Sterk ja, maar het is niet uit te sluiten. Voor zover ik me herinner hebben zowel Pieter, Baha als Pascale ook al Lloyd als potentiële mol vernoemd.
Gebruikersavatar

jos.jansen01 mei 2018, 22:54

 328  Uma
ex-molinator schreef:Sterk ja, maar het is niet uit te sluiten. Voor zover ik me herinner hebben zowel Pieter, Baha als Pascale ook al Lloyd als potentiële mol vernoemd.
Wel raar dat ze dan aan Lloyd vragen om de alles of niets ronde te spelen, zonder iets van tegenspraak. (maarja ze willen mss allemaal verbergen dat ze Lloyd verdenken)
Gebruikersavatar

Cedric01 mei 2018, 23:34

 2834  Uma
Ik denk ook dat Joke genekt werd door het feit dat ze nog niet vaak met Baha samenwerkte. (Want in mijn tunnelvisie is Baha de Mol.)
Ik denk dus ook dat zij Lloyd verdacht..
Gebruikersavatar

mollig1802 mei 2018, 16:18

 229  Bert
het gaat toch al lang niet meer over geld verdienen voor de groepspot.

Dat wordt wat overschat. Iedereen ziet dat als doel en in een ideale wereld is dat ook het doel maar als je meedoet aan dat spel en je bent zo ver gevorderd, denk ik niet dat je nog met die groepspot bezig bent.

Wat ben je met een hoge groepspot als door je inzet net blijkt dat je voor de andere 2-3 kandidaten hierdoor totaal buiten verdenking wordt gesteld. Vanaf aflevering 3-4 wil je al kandidaat toch zoveel mogelijk verwarring doen ontstaan bij de andere kandidaten in de hoop dat je zelf verdacht wordt door 1 of meerdere.

Ik heb de indruk dat niemand bezig is met die groepspot, enkel met vrijstellingen of voordeel in het spel
Gebruikersavatar

Jansen02 mei 2018, 16:32

 3423  Yens
mollig18 schreef:het gaat toch al lang niet meer over geld verdienen voor de groepspot.

Dat wordt wat overschat. Iedereen ziet dat als doel en in een ideale wereld is dat ook het doel maar als je meedoet aan dat spel en je bent zo ver gevorderd, denk ik niet dat je nog met die groepspot bezig bent.

Wat ben je met een hoge groepspot als door je inzet net blijkt dat je voor de andere 2-3 kandidaten hierdoor totaal buiten verdenking wordt gesteld. Vanaf aflevering 3-4 wil je al kandidaat toch zoveel mogelijk verwarring doen ontstaan bij de andere kandidaten in de hoop dat je zelf verdacht wordt door 1 of meerdere.

Ik heb de indruk dat niemand bezig is met die groepspot, enkel met vrijstellingen of voordeel in het spel
Er zitten natuurlijk wel wat profielen bij de kandidaten waarvan je kan (en kon) vermoeden dat geldgewin niet de belangrijkste betrachting is (of was). Als we het bij de 4 overblijvenden houden, dan vermoed ik dat het geld minder belangrijk zal zijn voor Pascale en Pieter. Pascale zal vanuit haar beroep wel genoeg verdienen neem ik aan en Pieter kan misschien geïnteresseerd zijn in geld om een of ander goed doel te steunen. Lloyd en Baha daarentegen zijn jonge gasten en zullen het geld toch nog wel kunnen gebruiken zeker?

Dit is natuurlijk volledig bekeken vanuit het standpunt dat het allemaal kandidaten zijn 😉 .
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2018, 16:37

 8153
eveline.vanhemel schreef:Lloyd en Baha daarentegen zijn jonge gasten en zullen het geld toch nog wel kunnen gebruiken zeker?
Ze zullen het zeker kunnen gebruiken, maar ik denk dat ook zij in de eerste plaats voor het spel gaan hoor.
Gebruikersavatar

mollig1802 mei 2018, 16:52

 229  Bert
om geld te verdienen moet je het spel wel eerst winnen
en om het spel te winnen moet jij beter weten wie de mol is dan de andere kandidaten
dus ook als je geld wil verdienen en je bent 100% zeker dat je op de juiste mol zit, doe je er beter aan om jezelf en niet-mol-kandidaten verdacht te maken.

zowel vanuit economisch standpunt als vanuit "ik wil er zolang mogelijk inzitten"-standpunt is dat verstandiger dan voor het spel te spelen.

Zie Joke id laatste aflevering
en zie Jeffrey eerder
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle03 mei 2018, 10:20

 263
jos.jansen schreef:Ik heb dit nog niet direct zien passeren in dit topic (en de zoek functie helpt niet echt).

In de laatste aflevering is Joke afgevallen en zij zei dat haar verdachte heel neutraal was tijdens de foltering die zij gekozen had. Er waren slechts 2 mensen die neutraal bleven bij deze opdracht Pieter en Lloyd.

Als ik dit combineer met de theorie van het samenwerken (je wil als kandidaat graag bij je mol zijn als je zeker bent)
Samenwerkingen van Joke voor deze aflevering (na deze aflevering)
Baha 2 (2)
Lloyd 4 (5)
Pascale 3 (6)
Pieter 2 (3)

Deze 2 dingen doen mij vermoeden dat Joke op Lloyd zat als mol, veel samenwerken en was neutraal tijdens de opdracht.

Ik zou het sterk vinden als alle 4 hier al op de juiste mol zat dus ik zou hier durven zeggen dat Lloyd op basis hiervan de mol niet is.

Joke zat op twee mollen, ze heeft gesplitst, zie extra filmpje dat niet in de uitzending zat
Gebruikersavatar

jos.jansen03 mei 2018, 10:34

 328  Uma
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Joke zat op twee mollen, ze heeft gesplitst, zie extra filmpje dat niet in de uitzending zat
ik had dit filmpje nog niet gezien. De 2e persoon is mogelijks Pascale (als je puur kijkt naar dat ze er deze aflevering zo veel mee samenwerkte). Maar meer dan waarschijnlijk is het feit dat ze nog splitste al genoeg om eruit te liggen.
Gebruikersavatar

Ben Jones05 mei 2018, 12:41

 44
Ze hebben allemaal nu wel door dat Pieter de mol is vermoedelijk, en al vrij lang mogelijks.