Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

molpaca02 mei 2018, 21:32

 6
Hallo allemaal

Normaal zoek ik niet echt naar verborgen aanwijzingen maar toen ik gisteren de eerste opdracht van zondag nog eens aan het bekijken was hoorde ik iets raar

Op 0:03:23 ongeveer hoor je wat lijkt op het geluid van een telefoontoets, bij dit beeld:
Afbeelding
(het cijfer 4 is hier te zien op het tshirt, het geluid van toets 4?)

Ik heb vandaag nog eens aflevering 5 gekeken op mijn laptop met hoofdtelefoon en gelet op cijfers
deze keer is het minder duidelijk, maar op ongeveer 0:51:40 hoor je OPNIEUW telefoontoetsen
Afbeelding
het cijfer 42 is hier op de achtergrond in graffiti te zien, geluid van toetsen 4 en 2?

volgens mij kan dit zeker geen toeval zijn

misschien kan iemand de videofragmenten met geluid posten?
Gebruikersavatar

marc.roose02 mei 2018, 21:44

 193  Sven
molpaca schreef:Hallo allemaal

Normaal zoek ik niet echt naar verborgen aanwijzingen maar toen ik gisteren de eerste opdracht van zondag nog eens aan het bekijken was hoorde ik iets raar

Op 0:03:23 ongeveer hoor je wat lijkt op het geluid van een telefoontoets, bij dit beeld:
Afbeelding
(het cijfer 4 is hier te zien op het tshirt, het geluid van toets 4?)

Ik heb vandaag nog eens aflevering 5 gekeken op mijn laptop met hoofdtelefoon en gelet op cijfers
deze keer is het minder duidelijk, maar op ongeveer 0:51:40 hoor je OPNIEUW telefoontoetsen
Afbeelding
het cijfer 42 is hier op de achtergrond in graffiti te zien, geluid van toetsen 4 en 2?

volgens mij kan dit zeker geen toeval zijn

misschien kan iemand de videofragmenten met geluid posten?
Had het ook gehoord in aflevering 6 ,heb het een 4 tal keer herbeluisterd maar kon er niets van maken ...
Gebruikersavatar

james.waker02 mei 2018, 22:02

 417
inderdaad, maar ik weet niet meteen wat ik er mee moet doen....

misschien is 't gewoon een hint dat de Mol gemold heeft met de telefoon in aflevering 1 :twisted:
Gebruikersavatar

JKpowned02 mei 2018, 22:04

 259
Het zou ook kunnen zijn dat dit doorheen alle afleveringen zo is gedaan en dat het een telefoonnummer vormt dat je kan bellen voor een gouden tip? Het is namelijk zo makkelijk over het hoofd te zien. Of de toetsen vormen de naam op een oud Nokia toestel van de Mol.
Gebruikersavatar

molpaca02 mei 2018, 22:08

 6
ik denk ook dat er nog meer cijfers moeten te vinden zijn
misschien de cijfers omzetten naar letters zoals op de toetsen van een telefoon...

Afbeelding
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt02 mei 2018, 22:25

 84  Sven
Ik heb net aflevering 1 herbekeken (waar ze moeten bellen naar de kandidaten in de afgelegen grafkisten). Daar is maar 1 biep te horen terwijl Lloyd een ganse hoop nummers aan het ingeven is. Mocht het echt geluid van de opname zijn dan zou je meerdere bieps moeten horen. Dit is dus zeker geen toeval meer.
Gebruikersavatar

Klaartje02 mei 2018, 22:31

 2245  Uma
Het is misschien het volgende:

je hoort telefoontoetsen en je ziet de getallen 42 en 4.
Het gaat dus om de toetsen op de gsm/telefoon 2 en 4 en de letters die daarop staan.

In afl. 5 hoor je 2 toetstonen, in afl.6 hoor je er een.

Als ze in afl.7 nog ergens een combinatie van 2 tonen laten horen en tenslotte nog eentje, misschien pas in de finale, dan kan je mogelijk al sms-end vormen:

2x drukken op toets 2 = B
1x drukken op toets 2 = A
2x drukken op toets 4 = H
1x drukken op toets 2 = A

Enorm bij de haren getrokken, vind ik zelf, maar je weet maar nooit. 🙂
Gebruikersavatar

molpaca03 mei 2018, 10:02

 6
hannes.bossuyt schreef:Ik heb net aflevering 1 herbekeken (waar ze moeten bellen naar de kandidaten in de afgelegen grafkisten). Daar is maar 1 biep te horen terwijl Lloyd een ganse hoop nummers aan het ingeven is. Mocht het echt geluid van de opname zijn dan zou je meerdere bieps moeten horen. Dit is dus zeker geen toeval meer.
klopt! ondertussen heb ik ze ook gevonden in aflevering 1 en 2

Afbeelding
we horen lloyd het nummer 7 intoetsen?


Afbeelding
gilles zegt "joke heeft haar eerste vier pasvragen" en we horen een biep. 4?

AFLEVERING 1: 7 (PQRS)
AFLEVERING 2: 4 (GHI)
AFLEVERING 3: ???
AFLEVERING 4: ???
AFLEVERING 5: 4 (GHI) + 2 (ABC)
AFLEVERING 6: 4 (GHI)

misschien zitten er nog meer in?
Gebruikersavatar

Frolva03 mei 2018, 10:09

 2204
molpaca schreef: AFLEVERING 1: 7 (PQRS)
AFLEVERING 2: 4 (GHI)
Begint alvast goed! 😉
Gebruikersavatar

masterveecee03 mei 2018, 10:11

 3547  Sven
Frolva schreef:Begint alvast goed! 😉
ook gedacht, maar met de rest kan je niet veel moeten, aangezien je nog ETER tekort hebt 😉
Gebruikersavatar

molpaca03 mei 2018, 10:16

 6
het zou kunnen dat er op andere plaatsen in één aflevering ook nog cijfers zitten natuurlijk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 57