Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric26 apr 2018, 17:54

 2834  Uma
Anderzijds is het ook wel Baha die vrij snel zegt "ma we hebben nie veel tijd meer é", waarop Pascale "ja, we moeten door", waarna ze deze subproef links laten liggen..
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen27 apr 2018, 22:30

 182
Frolva schreef:Bij nader inzien misschien toch niet verdacht. :oops:

De opdracht was immers "zoek het juiste paginanummer"; niet geheel onlogisch dat je dan eerder met getallen bezig bent (zoals in de andere opdrachten) dan met letters.
Iemand deze piste al geopperd?

Pascale en Baha weten wie de mol is en besluiten daarom hem als laatste te bezoeken. Pieter dus, want Steve is er niet meer...

Dat zou kunnen verklaren waarom ze twee keer naar de spiegels gaan, twee keer naar de boomstammen gaan, en precies niet veel belang hechten aan de rollercoaster. Toch een priester-mol? Had hem omwile van zijn functie al meteen afgeschreven als mol. Net zoals ik Steve had afgeschreven omdat hij me nooit scherp genoeg leek om de mol te zijn.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen27 apr 2018, 22:40

 182
Frolva schreef:'Acht' staat op p. 140, 'achterstand' op p. 142. 😉

Komt nog bij dat Baha onmiddellijk zei toen hij de foto met de 'A' zag:
Afbeelding

Mollenstreekje? :mrgreen:
Baha & Joke gokken bij GDC een cijfer voor de rollercoaster opdracht. Heb je al eens op die blz. gekeken? Ik hoop dat daar een verwijzing staat naar mol Baha. Ik ben stilaan van de Baha-buis in de Pieter-pijp aan het kruipen. Hou me tegen !!! 😃
Gebruikersavatar

Jansen27 apr 2018, 23:15

 3423  Yens
pieter-jan.jorissen schreef:Baha & Joke gokken bij GDC een cijfer voor de rollercoaster opdracht. Heb je al eens op die blz. gekeken? Ik hoop dat daar een verwijzing staat naar mol Baha. Ik ben stilaan van de Baha-buis in de Pieter-pijp aan het kruipen. Hou me tegen !!! 😃
Pagina 105 maakt geen deel uit van de woordenlijst. Het is een pagina waar spellingregels op staan:
Frolva @ Afl 5 - lockers 381, Het Groene Boekje
Gebruikersavatar

Yvo27 apr 2018, 23:26

 1111  Uma
pieter-jan.jorissen schreef:Pascale en Baha weten wie de mol is en besluiten daarom hem als laatste te bezoeken. Pieter dus, want Steve is er niet meer...

Dat zou kunnen verklaren waarom ze twee keer naar de spiegels gaan, twee keer naar de boomstammen gaan, en precies niet veel belang hechten aan de rollercoaster.
Maar ze moeten na elke 3 dagen, het equivalent van 1 aflevering, vragen invullen over de mol. Dus, stel dat Pieter de mol is, dan hebben ze er alle voordeel bij om wel lang genoeg bij de rollercoaster te blijven om die vragen zo goed mogelijk in te kunnen vullen. Ze bleven daar volgens mij gewoon niet lang omdat ze onder tijdsdruk stonden. Als ze er te lang bleven dan zouden hun geslaagde subproeven in het water vallen.
Gebruikersavatar

astridm28 apr 2018, 00:32

 287
chicawah schreef:Ze konden het zelfs met nog een ritje minder als Pieter in zijn eentje een S kon uitbeelden.
Ze moesten allebei in het karretje zitten, vandaar dat Steve kotsmissellijk en wel toch steeds weer meeging. Als Pieter alleen had mogen gaan, had hij op z'n gemak alle letters kunnen uitbeelden.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen28 apr 2018, 01:05

 182
Frolva schreef:'Acht' staat op p. 140, 'achterstand' op p. 142. 😉

Komt nog bij dat Baha onmiddellijk zei toen hij de foto met de 'A' zag:
Afbeelding

Mollenstreekje? :mrgreen:
En op welke pagina staat het woord mol?
Gebruikersavatar

sandra.govers03 mei 2018, 20:11

 45
Over de rollercoaster heb ik nog wel wat info gevonden;

de Quimera is afgeleidt van een griekse mythologische figuur : Chimaera: monster met hoofd van leeuw, lichaam van geit en staart van slang. Er is er ook 1 gevonden met een lichaam van de leeuw met aan de rug een geitenkop en de staart is aan het uiteinde een slangekop. (de zogenaamde Chimaera van Arezzo ). Ook zou de Chimaera vuur kunnen spuwen.


Chimaera op een Apulische roodfigurige schaal, ca. 350-340 v.Chr.
De Chimaera (uit het Latijn, van het Griekse Χίμαιρα - Chimaira) is een wezen uit de Griekse mythologie. Het is een monsterlijk schepsel, samengesteld uit delen van meerdere beesten, afkomstig uit de streek Lycië in Anatolië.

Het waarnemen van de Chimaera was een voorteken van onweer, schipbreuken en natuurrampen (in het bijzonder vulkaanuitbarstingen). In middeleeuwse christelijke kunst verschijnt de Chimaera als symbool van satanische krachten.