Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen04 mei 2018, 18:37

 3423  Yens
Klaartje schreef:Een tweede bemerking: Katrien heeft daar waarschijnlijk bijna een heel uur liggen draaien aan dat slotje om maar iets te vinden, zij zal toch ook wel gezien hebben of er een I of en L ergens op dat slotje stonden. Na de opdracht hebben de kandidaten toch met elkaar gesproken en zijn ze te weten gekomen wat de oplossing van het eerste raadsel was. Als Katrien dan verneemt dat de oplossing PLUIM moest zijn, dan gaat zij toch direct re...
Ben het hier niet mee eens, remember dat Katrien zei dat ze aan claustrofobie leed, telkens ze in beeld kwam, lag ze apathisch in haar kist. Ik denk niet dat ze veel aan dat slot heeft zitten prullen...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2018, 19:28

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ben het hier niet mee eens, remember dat Katrien zei dat ze aan claustrofobie leed, telkens ze in beeld kwam, lag ze apathisch in haar kist. Ik denk niet dat ze veel aan dat slot heeft zitten prullen...
Inderdaad. In Café De Mol heeft ze gezegd dat die opdracht voor haar ronduit verschrikkelijk was.
Gebruikersavatar

Klaartje04 mei 2018, 19:57

 2245  Uma
eveline.vanhemel schreef:Ben het hier niet mee eens, remember dat Katrien zei dat ze aan claustrofobie leed, telkens ze in beeld kwam, lag ze apathisch in haar kist. Ik denk niet dat ze veel aan dat slot heeft zitten prullen...
Mja, ze zal in elk geval toch een paar keer geprobeerd hebben om het slot open te krijgen, je ziet haar op de beelden toch prullen met dat ding, dus de kans bestaat dat ze wel degelijk heeft gezien of daar geen I of L bij die letters zat.

Maar het gaat natuurlijk vooral over dat slot: de makers van het programma gaan volgens mij het voor de Mol niet zo gemakkelijk maken, zodat die niks moet doen, omdat Katriens slotje nooit open kan, zelfs indien zij het raadsel in de begrafenistekst zou oplossen. Dat zou redelijk unfair zijn.
Gebruikersavatar

Frolva04 mei 2018, 20:48

 2204
Opzet van het programma: er zijn opdrachten waarmee geld te verdienen valt en de mol 'moet' saboteren.

Hoe passen jullie het feit dat Katrien en Pascale (per hypothese) onmogelijk konden ontsnappen uit de kist in dat opzet?

Is Pascale de mol en heeft zij er - buiten de opdracht om - voor gezorgd dat Katrien een ander slot had dat dus nooit geopend kon worden?

Waarom heeft 'mol Pascale' dan niet alle sloten veranderd, zodat niemand kon ontsnappen en er dus 0 euro werd verdiend in de eerste opdracht?
En waarom werden dan niet - buiten de opdracht om - alle andere opdrachten vooraf gesaboteerd, zodat er 0 euro werd verdiend?

Het zou de meest efficiënte mol ooit geweest zijn, maar ze waren (aan mij) dan alvast één kijker kwijt. 😉
(vorig jaar met de duikproef scheelde het al niet veel, dus ze zijn gewaarschuwd :mrgreen: )
Gebruikersavatar

sandra.govers04 mei 2018, 21:07

 45
lucu schreef:Een zeer intrigerende denkpiste. Mij was opgevallen (in mijn JOKE-tunnel) dat de kandidaten in feite in drie reeksen getoond worden en in de derde reeks ontbrak JOKE.

Nu ik van mijn JOKE-tunnel verlost ben, heb ik de openingsscène opnieuw bekeken en in tabelletjes gegoten.
Geen hypothese of theorieën dit keer - dat laat ik graag aan anderen over 😉 -, wel een poging tot synthese en enkele vraagtekens en kanttekeningen bij wat over dit topic al werd geschreven...

Het lijstje van de eerste reeks is hier al eens door iemand gepost, maar voor het overzicht geef ik hier de drie reeksen. For what it's worth...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog opvallend, als er een verband zou zijn met het zesde seizoen, - ai, nu doe ik het toch! -:

- Als we in reeks 1 de twee shots van LLOYD als twee aparte kandidaten tellen, ...

of Pascale die in het 6de graf ligt ?
Afbeelding
Gebruikersavatar

sandra.govers04 mei 2018, 21:09

 45
Afbeelding
Afbeelding

Blauw licht in het graf van LLoyd????
Of t-shirt omkeerbaar????
Eerst blauw en dan grijs.... Hmmmm
Weer stof tot nadenken....
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt04 mei 2018, 22:07

 84  Sven
sandra.govers schreef:Afbeelding
Afbeelding

Blauw licht in het graf van LLoyd????
Of t-shirt omkeerbaar????
Eerst blauw en dan grijs.... Hmmmm
Weer stof tot nadenken....
Zoals ik het zie heeft het eerder met de color grading te maken. Er zijn veel shots die een groenere tint hebben om de stijl/ theme van het mol logo te kopiëren. Dit is ook duidelijk te zien in aflevering 5 met de standoff.

Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door hannes.bossuyt op 04 mei 2018, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Frolva04 mei 2018, 22:11

 2204
hannes.bossuyt schreef:color grading
Ik kende het woord niet, maar ben het volmondig met je eens.

:mrgreen:
Gebruikersavatar

Frolva04 mei 2018, 22:33

 2204
hannes.bossuyt schreef:Om je er iets bij voor te stellen, dit is wat een color grader ganse dagen doet: https://www.youtube.com/watch?v=zqGUnxWZW4g

Ik snap er nog altijd niets van, maar ik vrees dat ik zelf wel wat colour grading kan gebruiken.

Waar verkopen ze dat? :mrgreen:
Gebruikersavatar

marc.roose05 mei 2018, 01:11

 193  Sven
Frolva schreef:Maar als er verschillende schijven bestaan, hoe weet je dan zeker dat het bij Katrien 5 dezelfde zijn?
Je ziet toch 'DJPU' op schijven 1, 3 en 4 en 'AMHZ' op schijven 2 en 5. Dat kunnen toch twee verschillende schijven zijn, en dan weet je toch niet welke letters er achteraan staan?

Komt nog bij dat je er vanuit gaat dat er maar 8 letters per schijf zijn.
'k Heb 'hetzelfde' slot ook teruggevonden online ( http://www.tosave.com/nl/p/5-Dial-Digit ... 73925.html ), met als argument dat er meer dan 100.000 combinaties mogelijk zijn. Met 5 schijven met 8 letters kom je volgens mij aan (8 tot de 5de) 32.876 combinaties. Het is met 5 schijven van 10 letters dat je aan 100.000 combinaties komt (10 tot de 5de).

Beetje een gammele theorie, lijkt me. 😉
Ik moet mijn fout toegeven ...
na uren opzoeken online meen ik de gebruikte schijven te hebben gevonden ...
schijf 1,3 en 4 U D J P U A 0 C I O
schijf 2 en 5 X A M H Z D 0 F L R
en hiermee kan dus wel het woord PLUIM gevormd worden

Mijn excuses voor deze ondoordachte fout : :mrgreen:
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34