Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Frolva07 mei 2018, 14:59

 2204
ex-molinator schreef:Ik niet.
Ik vind dat Pascale in veel gevallen zeer kalm en nuchter gebleven is en bijna steeds snel een plan van aanpak gemaakt heeft. Ze wist trouwens ook heel goed compromissen te bereiken wat (ook voor een overste) een zeer goede eigenschap is.
Vergeet niet dat ze zich goed staande gehouden heeft tussen al dat mannelijk geweld (en Joke die fysiek ook wel zeer sterk was).
In het begin leek het er een beetje op dat ze een meeloper zou zijn, mede door het niet ontsnappen uit de doodskisten, maar als snel bleek dat ze heel wat in haar mars had en je het best niet in haar vaarwater terecht zou komen. 😉
AMEN

:mrgreen:
Gebruikersavatar

annie.delen07 mei 2018, 15:40

 238  Uma
ik vind het verdacht dat Bahador zo slecht kon lopen terwijl er in de folder van Decatlon staat dat lopen en voetballen zijn hobby's zijn en dat sporten in zijn thuisland zeer belangrijk is .
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 15:46

 8153
annie.delen schreef:ik vind het verdacht dat Bahador zo slecht kon lopen terwijl er in de folder van Decatlon staat dat lopen en voetballen zijn hobby's zijn en dat sporten in zijn thuisland zeer belangrijk is .
Hij beweerde dat zijn spieren helemaal verzuurd waren van het fietsen 😉
Gebruikersavatar

marc.koenen07 mei 2018, 15:52

 122
Staande fietsen is wel veel zwaarder dan zittend fietsen hoor.Zeker op een strandparcours.En je hebt ook nog het feit dat je eraan moet denken om niet te gaan zitten per ongeluk. 🙂
Gebruikersavatar

Torremolinos07 mei 2018, 16:17

 264
Eventjes iets wat hier (vreemd genoeg) nog niet gepasseerd is: het kruiswoordraadsel:

Afbeelding

Wat ik raar vind, is dat volledige stukken van die kruiswoordraadsel er niet toe deden. Ze moesten alleen de letters in de vakjes vinden. Waarom dan zo’n grote onsamenhangende puzzel maken als volledige stukken ervan niet opgelost moeten worden?
Gebruikersavatar

mollig1807 mei 2018, 16:21

 229  Bert
dat kan 3 redenen hebben

1) ofwel zit er een tip in dit kruiswoordraadsel
2) ofwel is het zoals bij elk kruiswoordraadsel waar je letters moet uithalen en dient dat ook maar om letters te vinden die het gemakkelijker maken om dan weer een ander woord te vinden
3) Ofwel zit er een tip in de vraagstelling van het kruiswoordraadsel
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2018, 16:54

 8153
mollig18 schreef:dat kan 3 redenen hebben

1) ofwel zit er een tip in dit kruiswoordraadsel
2) ofwel is het zoals bij elk kruiswoordraadsel waar je letters moet uithalen en dient dat ook maar om letters te vinden die het gemakkelijker maken om dan weer een ander woord te vinden
3) Ofwel zit er een tip in de vraagstelling van het kruiswoordraadsel
Dus moeten wij nu uitvlooien wat juist is: 1, 2 of 3! 🙂
Gebruikersavatar

marc.roose07 mei 2018, 17:22

 193  Sven
Torremolinos schreef:Eventjes iets wat hier (vreemd genoeg) nog niet gepasseerd is: het kruiswoordraadsel:

Afbeelding

Wat ik raar vind, is dat volledige stukken van die kruiswoordraadsel er niet toe deden. Ze moesten alleen de letters in de vakjes vinden. Waarom dan zo’n grote onsamenhangende puzzel maken als volledige stukken ervan niet opgelost moeten worden?
vond ik ook
en ze begonnen dan ook nog met een woord waar geen codeletter in voorkomt (tijd verliezen)
pittig detailtje : voor fietsonderdeel moesten ze "spAak" invullen maar ze vullen "zaDel" in, die hen de codeletter "D" geeft ,toevallig een letter die ze ook nodig hebben 😂
Gebruikersavatar

gert.cornelis07 mei 2018, 18:23

 4
Torremolinos schreef: Wat ik raar vind, is dat volledige stukken van die kruiswoordraadsel er niet toe deden. Ze moesten alleen de letters in de vakjes vinden. Waarom dan zo’n grote onsamenhangende puzzel maken als volledige stukken ervan niet opgelost moeten worden?
Ik denk dat die 'onsamenhangende' kluster simpelweg symbool staat voor een mollengangenstelsel...
Wat me dan weer doet afvragen :
- Betekent dit dat in deze proef de mol zich thuis voelt? Zoja, wou Baha of Lloyd per sé in deze proef zitten? Ff herbekeken...
- 2 totaal losstaande woorden 'Onaf' (studies geneeskunde?) en 'UrGent' (studentenradio UGent) wijzen dan mss toch naar Lloyd?
Gebruikersavatar

billie.holiday07 mei 2018, 19:04

 462  Bert
marc.koenen schreef:Staande fietsen is wel veel zwaarder dan zittend fietsen hoor.Zeker op een strandparcours.En je hebt ook nog het feit dat je eraan moet denken om niet te gaan zitten per ongeluk. 🙂
Ik geef grif toe dat ik geen 3km staand op een fiets zou overleven. Op zand fietsen in eerste instantie is ook al geen lachertje. Als ik de mol was zou ik voor de kajak gekozen hebben.
Gebruikersavatar

gert.cornelis07 mei 2018, 19:19

 4
Bedenkingen, als ze hier zover ik weet nog niet ter sprake kwamen :
- Mollen hebben angst van water. Wie zei ook alweer iets van 'Zeker niet de kayakproef' in zee te willen doen? (Maar dan klopt mijn Mol verdachte Pieter niet meer)
- Mollen voelen zich thuis in en graven bij verhoogd waterpeil ( kayakproef bezig ernaast) zeer snel kriskras gangen. Wie loste het gangenstelsel-kruiswoordraadsel toch grotendeels redelijk snel op? Lloyd.
- Pascale was niet de mol, maar als marine-officier niet weten dat het geen 'pekkel' maar 'peddel' moest zijn toen ze alsnog hielp met het kwraadsel, zou toch teken van knullig mollen moeten zijn.
- Mollen voelen zich dus thuis in het zand. Ondanks zijn toch ook na het kms lange fietsen zonder zadel ongetwijfeld vermoeide benen, liep Lloyd toch als enige en eerste nog redelijk gezwind over de duinen. En zei hij, als mol met voorkennis, nog voor de triathlon begon, ook niet iets van 'Dat gaat hopelijk niet iets met zand zijn' en kwam desondanks toch als eerste over de streep? Dan toch Lloyd?
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mei 2018, 19:33

 3483  Uma
gert.cornelis schreef:...
- Mollen voelen zich dus thuis in het zand. Ondanks zijn toch ook na het kms lange fietsen zonder zadel ongetwijfeld vermoeide benen, liep Lloyd toch als enige en eerste nog redelijk gezwind over de duinen. En zei hij, als mol met voorkennis, nog voor de triathlon begon, ook niet iets van 'Dat gaat hopelijk niet iets met zand zijn' en kwam desondanks toch als eerste over de streep? Dan toch Lloyd?
Dat is niet zo verwonderlijk. Pieter en Baha dragen duidelijk overmatig ballast mee, en Pascale zou, niettegenstaande haar door de marine opgelegde fysieke paraatheid, altijd het onderspit moeten delven tegen een jonge gast als Lloyd (hoewel ik haar meer kans geef op een 20 km loop).