Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

valerie.maertens08 mei 2018, 02:39

 2
Pieter zijn graf was rood,
zijn geitjes waren rood,
de verfbom had de kleur rood,
zijn masker tijdens het worstelen was rood,
de telefoon bij het fluiten had de kleur rood,
de sombrero's op de banner van vier worden belicht met de kleur rood,
het nieuwe boek dat wordt voorgesteld om te winnen heeft een rode vingerafdruk ...

wie heeft een rood molboekje? Juist ja, Pieter.

Een beetje ver gezocht maar in aflvereing 5 wanneer ze met het winkelkarretje rondwandelen praten ze over "tips op de muur". Toevallig wanneer je dat beeld pauzeert is de gang volledig wit en zie je een enkele rode vlek.

Afbeelding

Misschien kan je de fluittoon matchen met een kerkliedje?

Mijn mol was Lloyd maar nu ben ik niet meer zeker.
Gebruikersavatar

james.waker08 mei 2018, 03:34

 417
wat is jouw logica om rood te linken aan de mol?

een rood/oranje stipje op de muur , daar zie ik geen hint in...

tenzij jij mij een logische uitleg kan geven waarom zo'n vlekje op de muur iets zou zeggen over zijn molsheid
Gebruikersavatar

valerie.maertens08 mei 2018, 03:55

 2
james.waker schreef:wat is jouw logica om rood te linken aan de mol?

een rood/oranje stipje op de muur , daar zie ik geen hint in...

tenzij jij mij een logische uitleg kan geven waarom zo'n vlekje op de muur iets zou zeggen over zijn molsheid
Ik zei net dat het stipje vergezocht was. Ik doelde meer op de kleur rood op de sombrero's op de webpagina, en de rode telefoon, die link ik met Pieter omdat hij een rood molboekje heeft. Diezelfde rode telefoon komt ook terug in het memory spel trouwens. Net zoals de rode peper, wat een opdracht was die Pieter heeft uitgekozen, een wrap, wat hij heeft geproefd tijdens een van de opdrachten, zo'n worstel masker, wat ook 1 van Pieter zijn opdrachten was...
De quad had ook een rode kleur, en Pieter was de bestuurder.
Ik merk ook op dat hij vaak een rode t-shirt draagt, of een blauwe t-shirt met een rood logo. Zelfs een rode zonnebril. Dat zijn zo van die kleine dingetjes waardoor je gaat nadenken. Eenmaal je het hebt opgemerkt, blijf je het overal zien terugkomen. Tenzij ik nu in een tunnel ben terechtgekomen.
Het kan iets zijn, maar het kan ook niets zijn.
Ik kan maar delen wat ik ervan denk natuurlijk.
Gebruikersavatar

billie.holiday08 mei 2018, 07:04

 462  Bert
Dat rode mollogo op de racewagen vond ik toen al heel raar, je zou verwachten dat ze toch de groene op de auto zouden kleven. Ik zie eerder die rode telefoon als hint dan het gefluit. Pieter, De rode duivel met het rode boekje, of is hij sinterklaas met het rode boek en schijnt het toch een heilige man te zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2018, 10:28

 8153
billie.holiday schreef:Dat rode mollogo op de racewagen vond ik toen al heel raar, je zou verwachten dat ze toch de groene op de auto zouden kleven. Ik zie eerder die rode telefoon als hint dan het gefluit. Pieter, De rode duivel met het rode boekje, of is hij sinterklaas met het rode boek en schijnt het toch een heilige man te zijn.
In het shoppingcenter zag je ergens 3 zessen onder elkaar: 666 = duivelsgetal. Bovendien droeg hij in het begin vaak een sweater met een kolossale 6 op de rug. Is hij de 6de mol?
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt08 mei 2018, 10:32

 84  Sven
In deze aflevering draagt hij een rood T-shirt en wandelt als 3de tussen de kandidaten. Kan het nog duidelijker? :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2018, 10:40

 8153
hannes.bossuyt schreef:wandelt als 3de tussen de kandidaten. Kan het nog duidelijker? :mrgreen:
Wat is de link naar 3?
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt08 mei 2018, 10:41

 84  Sven
chicawah schreef:Wat is de link naar 3?

3de seizoen 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2018, 10:42

 8153
hannes.bossuyt schreef:3de seizoen 😉
Eigenlijk is dit het 6de seizoen...
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt08 mei 2018, 10:48

 84  Sven
chicawah schreef:Eigenlijk is dit het 6de seizoen...

Ja, maar het is pas de 3de keer op vier. Ik zit gewoon in mijn Pieter tunnel nu. Ik zat eerst op Katrien en dan Pascale, dus ik heb er geen flauw idee van wat wel en niet een hint zou kunnen zijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Cedric08 mei 2018, 12:26

 2834  Uma
Hij had ook de "rode" geit (lees: de geit met rode sjaal of wat was het).
Gebruikersavatar

billie.holiday08 mei 2018, 13:51

 462  Bert
En Baha had de blauwe geit. Die kiezen blijkbaar bewust de kleuren van hun molboekje.