Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje08 mei 2018, 09:42

 2245  Uma
Frolva schreef:*nota aan mezelf: niet met Klaartje in een discussie verwikkeld geraken over wat (goed/slecht) acteren is* :mrgreen:


Aan de kandidaten werd natuurlijk gevraagd om het omgekeerde te 'acteren' van wat ze (op voorhand dachten) normaal te zullen doen.
Indien niet dan had Lloyd in de sauna inderdaad gewoon kunnen zeggen: "normaal zou ik opstappen, maar omdat ik het omgekeerde moet doen van wat ik dacht te zullen doen ga ik toch blijven zitten".
Maar dan had Pascale waarschijnlijk (en de kijker) wel al door gehad dat er iets aan de hand was met de proef. En dat leek mij niet de bedoeling. 😉


*nota aan mezelf: niet met Klaartje in een discussie verwikkeld geraken over wat kandidaten wel/niet mogen doen om een opdracht te doen slagen* :mrgreen:
Geen nood, mijn post werd beinvloed door oververhitte hersencelletjes. Ik bedoelde eigenlijk improviseren ipv acteren. Zie mijn reply op Chicawah hierboven. 🙂
We blijven goede vrienden, Frolva. 😉
Gebruikersavatar

Frolva08 mei 2018, 09:53

 2204
Klaartje schreef:We blijven goede vrienden, Frolva. 😉
:hartje: Klaartje :hartje:

:mrgreen:
Gebruikersavatar

katrin.schäfer08 mei 2018, 13:44

 24
Cedric schreef: Lloyd vond ik een ander verhaal.. Ik vond dit voor Pascale veruit de moeilijkst in te schatten situatie van de drie. Pascale verwachtte dat Lloyd binnen de 2 minuten zou opstaan en weggaan, wat niet onbegrijpelijk is in de hedendaagse maatschappij, maar anderzijds is Lloyd wel outgoing genoeg om toch gewoon mee nacho's te eten met die Mexicanen. Anderzij...

...Tenzij dat Lloyd de Mol is en dacht dat Pascale ging zeggen "oh Lloyd, die gaat er gezellig mee doen en blijven zitten". Dan zou blijven zitten = mollen zijn. Hellaas heft Pascal hem anders ingeschat. Mss niet gelukte poging om te mollen? (zelfde natuurlijk ook voor Baha - alleen bij Pieter zie ik niet hoe dat gemold kan zijn, no way dat iemand ging denken dat hij zijn nummer geeft...ben zowat van mijn zetel gevallen 😲 )
Gebruikersavatar

james.waker08 mei 2018, 14:17

 417
katrin.schäfer schreef:...Tenzij dat Lloyd de Mol is en dacht dat Pascale ging zeggen "oh Lloyd, die gaat er gezellig mee doen en blijven zitten". Dan zou blijven zitten = mollen zijn..
het was iig de moeilijkst in te schatten van de drie, en de keuze die Pascale maakte was niet zo evident, dus de mol kan hier inderdaad wel pech gehad hebben

maar ik vond dit eigenlijk één van de minste opdrachten dit seizoen
Gebruikersavatar

JKpowned08 mei 2018, 18:23

 259
Afbeelding

Waarom ligt in Lloyd zijn kamer zoveel kaartjes? Waarom staat de klank man niet recht bij het binnengaan van de kamer zoals bij Pieter (als het de klank man is die daar zit)? Bij Pieter zie je duidelijk dat er maar 1 kaartje aanwezig is bij Bahador zie je niets. Kreeg hij daar meer uitleg over de te komen opdracht of andere informatie of moest Lloyd sowieso de Sauna krijgen en wisten ze niet op voorhand wie er allemaal ging komen naar welke kamer maar is het zo om het juiste kaartje te geven aan de juiste persoon? Of moest Pieter de opdracht met het nummer krijgen (om de hint staande te houden)? Mocht Lloyd zeker niet de nummer situatie hebben om de hint niet te obvious te maken? of is dit niets toch bizar...

De opdracht lijkt dus compleet gestuurd en niet willekeurig.
Gebruikersavatar

BeaVer08 mei 2018, 18:43

 1293  Uma
JKpowned schreef:Afbeelding

Waarom ligt in Lloyd zijn kamer zoveel kaartjes? Waarom staat de klank man niet recht bij het binnengaan van de kamer zoals bij Pieter (als het de klank man is die daar zit)? Bij Pieter zie je duidelijk dat er maar 1 kaartje aanwezig is bij Bahador zie je niets. Kreeg hij daar meer uitleg over de te komen opdracht of andere informatie of moest Lloyd sowieso de Sauna krijgen en wisten ze niet op voorhand wie er allemaal ging komen naar welke kamer maar is het zo om het juiste kaartje te geven aan de juiste persoon? Of moest Pieter de opdracht met het nummer krijgen (om de hint staande te houden)? Mocht Lloyd zeker niet de nummer situatie hebben om de hint niet te obvious te maken? of is dit niets toch bizar...

De opdracht lijkt dus compleet gestuurd en niet willekeurig.
Off topic: We zitten hier precies met een grote lego-addict + game 😉 sorry, ik kon het niet laten naar al je open tabs te kijken.

Ik ga er zelf vanuit dat ze op voorhand al aan elke persoon een situatie hadden gekoppeld. Want als Lloyd, Baha of Pascal de bar-situatie hadden, dan ging dat belange niet zo grappig geweest zijn.
Aangezien de sleutels ad random verdeeld werden, konden ze ook niet weten wie in welke kamer terecht kwam. Dus is er een kans dat ze gewoon alle kaartjes mee hadden om dan de juiste opdracht dan aan de juiste persoon te koppelen.

Wat hier trouwens nog niet is gezegd!!! Is er nog iemand opgevallen dat Lloyd constant aan zijn handdoek aan het trekken was? Zou het kunnen dat hij geen zwemkledij aan had? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

JKpowned08 mei 2018, 18:45

 259
beate.verheyde schreef:Off topic: We zitten hier precies met een grote lego-addict + game 😉 sorry, ik kon het niet laten naar al je open tabs te kijken.

Ik ga er zelf vanuit dat ze op voorhand al aan elke persoon een situatie hadden gekoppeld. Want als Lloyd, Baha of Pascal de bar-situatie hadden, dan ging dat belange niet zo grappig geweest zijn.
Aangezien de sleutels ad random verdeeld werden, konden ze ook niet weten wie in welke kamer terecht kwam. Dus is er een kans dat ze gewoon alle kaartjes mee hadden om dan de juiste opdracht dan aan de juiste persoon te koppelen.

Wat hier trouwens nog niet is gezegd!!! Is er nog iemand opgevallen dat Lloyd constant aan zijn handdoek aan het trekken was? Zou het kunnen dat hij geen zwemkledij aan had? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Je ziet hem binnen gaan met zwembroek dus dat betwijfel ik :mrgreen:

En ja game addict en Lego addict klopt. (had geen zin om het opnieuw te uploaden)
Gebruikersavatar

Cedric08 mei 2018, 19:11

 2834  Uma
beate.verheyde schreef:Wat hier trouwens nog niet is gezegd!!! Is er nog iemand opgevallen dat Lloyd constant aan zijn handdoek aan het trekken was? Zou het kunnen dat hij geen zwemkledij aan had? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Is that a blokfloyt or are you happy to see me?" 😲

On topic: Ik vermoed dat inderdaad - zoals iemand hier al zei - in elke kamer de aanwezige producers ALLE kaartjes hadden en dat vooraf was bepaald wie wat zou moeten doen. (Niet dat de kandidaten het wisten hé, maar de producers hadden het al bepaald.)
Gebruikersavatar

matthias.bouquet08 mei 2018, 21:47

 171
chicawah schreef:Ja OK, ik begrijp gerust dat niemand de wraak van de H. Drievuldigheid Chicawatl, Chicapetl en Chicacotl wil riskeren (die is nochtans zeer zoet), maar welke volwassen mens stapt nu in een zwembad om alleen wat in een ploeterbadje te gaan zitten zitten? Ik vond dat zo raar. Het leek of hij gewoon ging zitten wachten...
😂 https://nl.wikipedia.org/wiki/Pseudo-Nahuatl
Trouwens, als we aannemen dat Pascale voor de drie meest logische opties koos en de kandidaten dat juist inschatten, is een mogelijke verklaring voor het feit dat de mol hier faalt misschien dat de mol denkt dat Pascale hem wantrouwt en daarom vanuit een omgekeerde psychologie de minst logische optie zou kiezen. De mol zou in dat geval als de andere kandidaten het minst plausibele scenario naspelen. Aangezien mijn gevoel is dat Pascales laatste verdachte Bahador was, vind ik hem hier zonder rekening te houden met Lloyd toch net wat verdachter dan Pieter (Pieter zat onder andere op de trappen helemaal vanonder niet echt op de meest voor de hand liggende plaats waar hij het 'zou kunnen halen', zoals Pascale zei over haar mol in aflevering 4, in aflevering vijf 'sluit Pieter zich af' bij de mystery box waarmee Pascale wellicht niet doelt op de alom gevreesde teddybeer en bij de duinloop wil Pascale Bahador opgeven in plaats van de al even trage Pieter). Ook geredeneerd uit 'rechte' psychologie is Pieter niet verdacht hier, als enige met een echt voor de hand liggend antwoord. Oke, het is een beetje flimsy als argument, maar dat waren mijn gedachten. 😃
Gebruikersavatar

Frolva08 mei 2018, 22:50

 2204
Cedric schreef:"Is that a blokfloyt or are you happy to see me?" 😲

😂 😂 😂 😂

Deze mag recht het grapjes-topic in. :albino:
Gebruikersavatar

lotte.bracke09 mei 2018, 10:44

 11
Wat ik raar vind: in het filmpje dat de mannen te zien is zegt GDC: als je dit filmpje ziet zit ik momenteel bij je medekandidaat. Hij of zei moet raden....
En dan opeens zegt hij in de voice over: we vertellen de mannen dat Pascale moet raden.... is het niet om te verdoezelen dat Pieter zegt: dus Pascale moet raden wat ik zou doen.... ?

Ik heb ook het fragment waarin de sleutels uitgedeeld worden drie x bekeken en Pieter legt zijn hand wel heel nadrukkelijk op het voorlaatste kaartje, nog voor de man is uitgesproken. Terwijl het toch logischer zou zijn dat hij het laatste zou nemen?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mei 2018, 11:21

 8153
lotte.bracke schreef:Ik heb ook het fragment waarin de sleutels uitgedeeld worden drie x bekeken en Pieter legt zijn hand wel heel nadrukkelijk op het voorlaatste kaartje, nog voor de man is uitgesproken. Terwijl het toch logischer zou zijn dat hij het laatste zou nemen?
Ja, dat is heel raar. Hij staat helemaal rechts en neemt de 3de envelop met sleutel i.p.v. de 4de.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9