Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

marlon.saelens23 apr 2018, 14:51

 1  Anke
In aflevering 3 stond er op het scherm boven de gat van de luchthaven Vluchtnr: MOL-0804. Dit werd eerder al aangehaald in een oudere topic op dit forum, maar doordat ik deze topic niet terugvond, heb ik een nieuw topic aangemaakt. Toen werd dit vluchtnummer verbonden met Lloyd en Steve aangezien enkel zij in de periode augustus-september jarig konden zijn (8 kan ook 9 zijn). Doordat Steve in de vorige aflevering eruit ging, heb ik verder opzoekingswerk verricht en heb ik gevonden dat dit nummer ook wel eens naar Pieter kan verwijzen. Als je Pieter opzoekt op Twitter, dan staat er onder zijn naam van zijn account (@Padre 084). Dit staat ook op zijn Instagram account. Voor mij is het nu duidelijk, Pieter is de mol.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 14:59

 8153
Nogmaals: het is niet de bedoeling dat je hints gaat zoeken in het privéleven van kandidaten, wel in het programma zelf en in de info die Vier geeft over de kandidaten.
Gebruikersavatar

Kleintje23 apr 2018, 15:48

 125  Sven
Iemand had ook ergens een ingezoomde foto hiervan op het forum gezet, waaruit bleek dat het 0904 is ipv 0804
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mei 2018, 22:36

 8153
mollig18 schreef:De mol heeft dus effectief geen kinderen... interessant
Dat is tenminste een zekerheid :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jay-Lo06 mei 2018, 22:43

 1690  Sven
mollig18 schreef:De mol heeft dus effectief geen kinderen... interessant
Toch niet waarvan ze het weten. :mrgreen:
Gebruikersavatar

mollig1807 mei 2018, 11:27

 229  Bert
mss vergezocht

veel te ver gezocht 😃

maar 0904 als je dat in een klassiek rekenmachine tikt
en je draait dat rekenmachine om ( de gekende OLIEBOL-truuk)

staat er hobo

hobo en blokfluit zijn beiden houtblazers
Gebruikersavatar

Moligator08 mei 2018, 14:04

 3
Moligator schreef:Als ik nadenk over hoe GDC de mol heeft gebracht van wie de afvaller is, dan denk ik niet dat er soort verborgen hint is of een code op voorhand is afgesproken aangezien het ook een hint moet zijn voor de kandidaten. Ik denk net dat het zinnetje "Op de vraag 'Heeft de mol kinderen?' heeft de afvaller neen geantwoord. " aanduidt aan de mol wie de afvaller is. Als mol zijnde weet je wie de hoofdverdachte zijn van je medekandidaten. Indien de mol geen kinderen heeft, dan zou dit enkel de afvaller kunnen aanduiden als, iedereen op de afvaller na, de mol of een persoon met kinderen verdenkt. Indien de mol kinderen heeft, dan zou dit enkel een hint kunnen zijn als er maar 1 iemand "nee" heeft geantwoord. Het lijk me onwaarschijnlijk dat er maar 1 iemand "nee" heeft geantwoord. Dus ik besluit hieruit dat de kinderen geen kinderen heeft.

Ik negeer normaal de verdenkingen die tijdens de aflevering worden getoond, maar het is wel duidelijk dat Joke Katrien ve...
Zoals verwacht blijkt dat de mol geen kinderen had. Ik ben overtuigd dat Llyod/Pieter/Baha op dat moment wisten wie de mol is. Dus Pieter is niet de originele afvaller en is mogelijk de mol (het zinnetje "ik had nee geantwoord" is om het kopen van pasvragen te verantwoorden en om de kijker te misleiden).
Joke lijkt me 1 pasvraag te kopen om een beetje safer te zitten indien de originele afvaller pasvragen zou kopen. Steve lijkt me op basis van zijn reactie de oorspronkelijke afvaller te zijn.
Gebruikersavatar

james.waker08 mei 2018, 14:21

 417
Moligator schreef:Ik ben overtuigd dat Llyod/Pieter/Baha op dat moment wisten wie de mol is.
waar komt die overtuiging vandaan vraag ik me dan af? zitten we met zo'n slechte mol???
kan het moeilijk geloven... als Pieter zo zeker is dan moet hij geen pasvragen kopen ook niet, tenzij hij zelf de mol is... maar volgens mij had de mol hier de ideale gelegenheid om zich onverdacht te maken en er géén te kopen, er was toch al 5,5k verloren gegaan in de opdracht
Gebruikersavatar

Holmes10 mei 2018, 18:41

 395
Deze opdracht was voor de mol een heel belangrijke proef om te tonen dat hij een opdracht echt kan sturen op basis van info die hij alleen had.

Resultaat :
Pieter had 3000 EUR en kocht 2 pasvragen = -1000 EUR en dus ook geen 3000 bonus voor pot.
Lloyd had 6000 EUR en kocht geen pasvragen.
Baha kon niets kopen.
Joke, Pieter , Steve hebben pasvragen gekocht. Jeffrey moet naar huis.

Interventies :
De interventies van Lloyd beperken zich eigenlijk tot de vraag of iedereen wil zeggen wat ze geantwoord hebben op de vraag en of Steve het wil zeggen. En vooral hij koopt GEEN pasvragen !

De 2 andere mogelijke mollen zijn een stuk actiever. De belangrijkste moves samengevat :
Baha vraagt aan iedereen een bedrag. Voorstel : iedereen die geen 6000 kiest, krijgt alvast geldkoffer.
Pieter (en Joke) reageert onmiddellijk : nee, dan heb jij safe gespeeld.

Pieter polst of de piste om na te gaan wie ja geantwoord heeft, door iedereen gevolgd wordt.
O.a. Baha keldert deze piste.
Baha suggereert dat iedereen zevert en er zal gelogen worden.

Pieter wil afstappen van 6000 om situatie te deblokkeren.
Maar Jeffrey kiest plots een nulkoffer.
Pieter reageert : moet je niet doen, jezelf opofferen, dat is niet de bedoeling.
Baha pikt in : ik pak dan ook nulkoffer en geeft anderen niet meer de kans om tussen te komen. De nulkoffers zijn weg.

Pieter gaat daarna akkoord met voorstel dat Baha en Jeffrey koffers zelf verdelen.
Lloyd krijgt van Jeffrey 6000 EUR
Baha geeft Pieter 3000 EUR
Baha stelt voor om evt te wisselen. Niemand hapt toe.

Conclusie :
Op basis van deze proef zou ik Lloyd uitsluiten als mol. Weinig actie en geen pasvragen gekocht.
Als Baha de mol is, heeft hij eerst geprobeerd van zelf een koffer met geld te hebben en dan door een nulkoffer te kiezen geprobeerd om de voorziene afvaller een geldkoffer te geven. Maar die opzet is eigenlijk mislukt. Door de gezaaide twijfel, zijn er wel pasvragen gekocht waardoor er geen 3000EUR extra werd verdiend.
Als Pieter de mol is, heeft hij vermeden dat hij een nulkoffer in handen kreeg zodat hij pasvragen kon kopen en er geen 3000 extra in de pot kwam maar kon hij door de zet van Baha niet vermijden dat Jeffrey misschien voor extra verlies zorgde.

Puur op basis van resultaat, zou Pieter dus de mol moeten zijn ? Of toch Baha ? :?:
Gebruikersavatar

jos.jansen10 mei 2018, 18:53

 328  Uma
Holmes schreef:Als Baha de mol is, heeft hij eerst geprobeerd van zelf een koffer met geld te hebben en dan door een nulkoffer te kiezen geprobeerd om de voorziene afvaller een geldkoffer te geven. Maar die opzet is eigenlijk mislukt. Door de gezaaide twijfel, zijn er wel pasvragen gekocht waardoor er geen 3000EUR extra werd verdiend.
Jij gaat er hier wel vanuit dat Jeffrey de originele afvaller was, dit is helemaal geen zekerheid.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 33