Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2018, 15:08

 8153
billie.holiday schreef:En Baha had de blauwe geit. Die kiezen blijkbaar bewust de kleuren van hun molboekje.
Ofwel zijn ze gewoon zeer consequent ofwel is het omdat ze een slecht geheugen hebben en op die manier maar 1 kleur moeten onthouden. Waarbij Baha het dan nog gemakkelijker heeft omdat de eerste letter van zijn kleur ook de eerste letter van zijn naam is. :mrgreen:
Misschien wilde Pieter paars, maar aangezien Jeffrey dat snel ingepikt had, heeft hij dan maar een kleur genomen met de laatste letter van zijn naam. Weer iets omgekeerds 😉
Gebruikersavatar

james.waker08 mei 2018, 16:10

 417
chicawah schreef:Ofwel zijn ze gewoon zeer consequent ofwel is het omdat ze een slecht geheugen hebben en op die manier maar 1 kleur moeten onthouden. Waarbij Baha het dan nog gemakkelijker heeft omdat de eerste letter van zijn kleur ook de eerste letter van zijn naam is. :mrgreen:
kan ook zijn dat hij supporter is van de buffalo's...
Misschien wilde Pieter paars, maar aangezien Jeffrey dat snel ingepikt had, heeft hij dan maar een kleur genomen met de laatste letter van zijn naam. Weer iets omgekeerds 😉
een club brugge supporter die paars wilt, dat denk ik niet

jeffrey koos natuurlijk paars omdat hij kielse rat is
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2018, 16:11

 8153
james.waker schreef:kan ook zijn dat hij supporter is van de buffalo's...

een club brugge supporter die paars wilt, dat denk ik niet

jeffrey koos natuurlijk paars omdat hij kielse rat is
:roll:
Het was ironisch bedoeld...
Gebruikersavatar

joachim.morrens08 mei 2018, 17:16

 200  Yens
billie.holiday schreef:Dat rode mollogo op de racewagen vond ik toen al heel raar, je zou verwachten dat ze toch de groene op de auto zouden kleven. Ik zie eerder die rode telefoon als hint dan het gefluit. Pieter, De rode duivel met het rode boekje, of is hij sinterklaas met het rode boek en schijnt het toch een heilige man te zijn.
Inderdaad. Als Gilles zegt tegen Pascale dat ze een kans heeft om heel dicht bij de mol te komen bedoelt hij misschien niet eens het gefluit ... Maar wel de kleur van de telefoon 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2018, 18:21

 8153
Toen Pascale en Lloyd daar zaten met hun (dikke kerk)kaars, speelde kerkelijke muziek (Kyrie enz.).

Volgens mij zijn er inderdaad verwijzingen naar hemel (blauw) en hel (rood) te vinden bij Pieter.
Bij de Lucha stond hij blauw op de affiche maar hij speelde in het rood.
Tel daarbij nog de hint van Marjan Berk over blauw en zwart die elkaar afwisselen in de eerste nummers van de playlist van Pieter en de blauwe en zwarte T-shirts van Gilles die elkaar afwisselen in de cinema.

En dat glas wijn op de Instagram foto van GDC: de wijn op het altaar? Of... "Heer, laat deze beker aan mij voorbijgaan!"....?

Al die "omgekeerde" dingen: tegengestelden : hemel en hel?
Het spelletje Rad van Fortuin dat ze speelden in de auto (filmpje op Vier): "niets is wat het lijkt": moet het andersom bekeken worden?

Ik moet ophouden voor ik gans gek word :roll:
Gebruikersavatar

Laleia08 mei 2018, 19:18

 306
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de kleur rood relevant is als tip maar voor wie geïnteresseerd is...
Zou het niet logisch zijn om de link te leggen tussen Pieter als katholieke priester en het gebruik van rood als liturgische kleur:

http://www.katholiek.org/liturgische-kleuren.php#rood
Gebruik
- De kleur rood wordt gebruikt op Palmzondag, op Goede Vrijdag, op het feest van Pinksteren, op de gedenkdagen van de heiligen die een marteldood gestorven zijn, alsmede bij de uitvaart van de Paus.

Betekenis
- Rood staat zowel voor het bloed van de martelaren als voor het vuur van de Heilige Geest.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2018, 19:28

 8153
Laleia schreef:Ik denk eerlijk gezegd niet dat de kleur rood relevant is als tip maar voor wie geïnteresseerd is...
Zou het niet logisch zijn om de link te leggen tussen Pieter als katholieke priester en het gebruik van rood als liturgische kleur:

http://www.katholiek.org/liturgische-kleuren.php#rood
Gebruik
- De kleur rood wordt gebruikt op Palmzondag, op Goede Vrijdag, op het feest van Pinksteren, op de gedenkdagen van de heiligen die een marteldood gestorven zijn, alsmede bij de uitvaart van de Paus.

Betekenis
- Rood staat zowel voor het bloed van de martelaren als voor het vuur van de Heilige Geest.
💡 Ze zijn gestart op palmzondag en de reveal aflevering is op pinksteren 😲

In ieder geval is rood wel de kleur van het scherm van de slachtoffers van de mol.
Gebruikersavatar

james.waker08 mei 2018, 21:05

 417
chicawah schreef::roll:
Het was ironisch bedoeld...
en ik moet dat gerieken :?: :twisted:
Gebruikersavatar

james.waker08 mei 2018, 21:12

 417
joachim.morrens schreef:Inderdaad. Als Gilles zegt tegen Pascale dat ze een kans heeft om heel dicht bij de mol te komen bedoelt hij misschien niet eens het gefluit ... Maar wel de kleur van de telefoon 🙂
stel dat er nu drie vrouwen en 1 man in de halve finale gezeten hadden.... en de vrouw mag bellen naar de mol... dan hoort ze dat mannengefluit en weet ze automatisch dat de man de mol is? dat zou bizar geweest zijn

kleur telefoon? die was meer oranje dan rood dacht ik...

als je deze theorie volgt, waarom laten ze de mol dan fluiten? is dat gewoon om de mensen zoals mij op het verkeerde been te zetten? want het gefluit is tot nader order enkel te linken aan LLoyd. dan hebben ze Pascale ook goed bij haar pietje vind ik
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2018, 21:17

 8153
james.waker schreef:en ik moet dat gerieken :?: :twisted:
Rieken niet, gewoon een beetje tussen de lijnen lezen 😉
Gebruikersavatar

Frolva08 mei 2018, 22:32

 2204
james.waker schreef: waarom laten ze de mol dan fluiten?

Volgens mij waren er meerdere geluiden om te laten horen, afhankelijk voor wie er in aflevering 7 zou zitten.

Nu hoorden we een man fluiten, en de drie finalisten (op dat moment al zeker twee) zitten in de finale.

'k Blijf het vreemd vinden dat indien Pascale de finale zou gehaald hebben, we al zeker zouden moeten geweten hebben dat de mol een man is. :|