Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Jansen09 mei 2018, 19:37

 3423  Yens
michiel.dewitte schreef: Was ook even aan het kijken of de 6 streepjes er al opstonden maar dat kon ik niet zien 😃
Stonden die streepjes niet op de lange kant van het boekje?
Gebruikersavatar

Jay-Lo09 mei 2018, 19:41

 1690  Sven
michiel.dewitte schreef:Hey mede molloten!
Ik ben terug beginnen kijken vanaf het begin dit seizoen met de kennis tot nu van de afvallers.

Nu ik weet dat er iets speciaals met de boekjes was keek ik terug naar het stuk waar ze de boekjes nemen en het valt me toch op dat Lloyd het zwarte boekje wel zeer specifiek neemt in mijn ogen. Iemand een reden waarom of iemand die me wilt tegenspreken?
Afbeelding

Omdat ik geen filmpjes kan invoegen precies heb ik een foto genomen. Hij neemt een hoopje en pakt dan het zwarte boekje en geeft de rest door....
Het eerste boekje is hier al weg.
Afbeelding
Gebruikersavatar

michiel.dewitte09 mei 2018, 19:44

 53  Sven
eveline.vanhemel schreef:Stonden die streepjes niet op de lange kant van het boekje?
Ja op de zijde waar je het open doet en dus niet op de rug of onder of bovenkant... Daarom dat het in mijn screenshot te zien is... geen streepjes..
Gebruikersavatar

michiel.dewitte09 mei 2018, 19:46

 53  Sven
Jay-Lo schreef:Het eerste boekje is hier al weg.
Afbeelding
Ja ik had het moment genomen dat Lloyd het stapeltje van 5 nam maar dat onderste goed vasthield en voor hem hield...

Ook is het het 6de boekje (mijn tunnel zegt dat dat iets wil zeggen) 😉 😂
Gebruikersavatar

Klaartje09 mei 2018, 20:42

 2245  Uma
Jay-Lo schreef:Het eerste boekje is hier al weg.
Afbeelding
Voor mij één van de sleutelscènes van dit seizoen: Bahador die als eerste het bovenste boekje van de stapel pakt. Zoals uit de laatste aflevering bleek hadden de molboekjes heel wat te vertellen...

GDC zei het in het begin van aflevering 7 nog als volgt: "Is de Mol Bahador...een lepe Mol die altijd op de juiste plaats staat?". Ook in de rij van de molboekjes, op het moment dat die hun "geheim" prijsgaven aan Pascale in de intussen beruchte kamer 204, stond hij "op de juiste plaats", want daarvoor had hij zelf gezorgd door dat eerste molboekje te pakken, het lichtblauwe molboekje met het cijfer 4, de eerste 4 van het inmiddels befaamde gsm-nummer van de Mol, op positie 2 na de 0. 😉
Gebruikersavatar

james.waker09 mei 2018, 21:49

 417
JKpowned schreef:Zwart van de dood of heeft hij gewoon een zwart hart? Veel van zijn playlist zijn wel “zwarte” zangers.
't is gewoon de kleur van de mol... :mrgreen: maar niet elke mol heeft het zwarte boekje genomen , al kan ik me in 't verleden wel mollen herinneren die het hadden..... manier waarop lloyd de boekjes hanteert is vreemd te nomen, om de één of andere reden wou hij bljjkbaar heel graag het zwarte boekje. verder niet veel zwart meer gezien, wel geel....

Afbeelding
Gebruikersavatar

JKpowned09 mei 2018, 21:52

 259
james.waker schreef:'t is gewoon de kleur van de mol... :mrgreen: maar niet elke mol heeft het zwarte boekje genomen , al kan ik me in 't verleden wel mollen herinneren die het hadden..... manier waarop lloyd de boekjes hanteert is vreemd te nomen, om de één of andere reden wou hij bljjkbaar heel graag het zwarte boekje. verder niet veel zwart meer gezien, wel geel....

Afbeelding
Zwart blijft ook rood. Rood van de telefoon?
Gebruikersavatar

david.dreesen09 mei 2018, 22:26

 12
"Blauw" past niet in het rijtje aan de rechterkant volgens mij.
Gebruikersavatar

james.waker09 mei 2018, 23:33

 417
david.dreesen schreef:"Blauw" past niet in het rijtje aan de rechterkant volgens mij.
dat was idd het juiste antwoord op het raadsel, maar wellicht is er wel meer uit te halen
Gebruikersavatar

Mateo10 mei 2018, 01:33

 870
james.waker schreef:'t is gewoon de kleur van de mol... :mrgreen: maar niet elke mol heeft het zwarte boekje genomen , al kan ik me in 't verleden wel mollen herinneren die het hadden..... manier waarop lloyd de boekjes hanteert is vreemd te nomen, om de één of andere reden wou hij bljjkbaar heel graag het zwarte boekje. verder niet veel zwart meer gezien, wel geel....

Afbeelding
De kleur blauw hoort er niet in thuis.
Alle rijtjes met 'blauw' erin tellen dus niet mee.

Dan houd je over:

Geel, zwart en rood. Kleuren van de vlag van België. Hadden meerdere personen op het forum uiteraard ook al opgemerkt... 😉

Afgezien daarvan staat er dan in het raadsel:

Geel = Zwart
Zwart = Rood.

Mogelijk te lezen als:

1.Eerste optie. Geel wordt zwart en zwart wordt rood. Dan blijft alleen 'rood' over.
Rood is een signaalkleur en al meermalen in verband gebracht met Pieter (onder meer het rode Lucha Libre masker en
de rode kleur als liturgiekleur voor Palmzondag / eerste uitzending De Mol 2018 en voor Pinksteren / laatste uitzending De Mol 2018).

2. Tweede optie. Telkens wanneer in de aflevering een van deze kleuren (als onderdeel van de 'scène' en de opdracht) te zien is, zou misschien geel als zwart moeten worden geïnterpreteerd en zwart als rood.

Dit lijkt me wat erg ingewikkeld. Tenminste zo kijk ik er op dit tijdstip tegenaan. :mrgreen:
Maar stel dat dit de bedoeling zou zijn, dan zou dit kunnen betekenen dat het gele graf van Lloyd eigenlijk als zwart moet worden gezien en datzelfde zwart moet dan als rood worden geïnterpreteerd, waardoor het geel, zelfs het limoengroene geel van Lloyds blokfluit, niet naar Lloyd verwijst , maar op zeer indirecte (veel te indirecte.. 😉 ) wijze naar Pieter. Want geel wordt zwart en zwart wordt rood.

Ik bedenk net, dat er in dit seizoen zoveel gehusseld en gewisseld is, ook door de makers (onder meer de Lucha-spelers bij het spelletje van Lloyd) dat dit er eigenlijk nog best bij kan. 😂

3. Derde optie: blauw hoort niet in de rijtjes thuis. De kleur blauw moet worden geschrapt. Blauw wordt hier gemist.
Blauw is dus ook onverwisselbaar met een andere kleur. Baha droeg het blauwe Lucha-masker. Is Baha dan toch de enige, echte, onverwisselbare? Ik vind zelf alleen een verwijzing naar een blauw masker wat zwakjes, hoewel de kleur blauw in de eerste trailer, waar de Mol met zijn sombrero uit de mist opduikt, toch wel behoorlijk overheersend is.
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert10 mei 2018, 02:17

 26
Mateo schreef:De kleur blauw hoort er niet in thuis.
Baha had bovendien het blauwe molboekje :!:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8