Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

ex-molinator10 mei 2018, 08:45

 3483  Uma
chicawah schreef:Ik vind het vreemd als je het zo leest.
Ze konden dus, hadden ze al geld gehad, Joke afknallen en daarna het geld naar de urne brengen. Sterker nog: ze konden zelfs nog alle niet gebruikte schijven ophalen en brandmerken.
Exactly!! Het spel wordt dus gespeeld met andere regels dan deze die wij "officieel" te zien of te lezen gekregen hebben.
Was er een tijdslimiet? Een absolute bedoel ik (bvb 3u), niet een relatieve (Joke's "dood") .

Als we aannemen dat wij (de kijkers dus) de juiste informatie gekregen hebben, dan heeft er iemand in de groep er een draai aan gegeven met het gekende resultaat. Indien het niet de mol was, dan heeft die toch handig gebruik kunnen maken van dat misverstand (of beter "on"verstand). Dit is dus een situatie waarbij het Follow The Money systeem een verlies bij de verkeerde persoon inschrijft of verdeelt over iedereen.
Gebruikersavatar

BeaVer10 mei 2018, 09:00

 1293  Uma
Ik blijf er toch telkens vanuit gaan dat er in zo'n grote opdracht als deze meer regels zijn dan gezegd wordt op tv.

Mensen opperden hier bijvoorbeeld ook om de lege schijfjes mee te nemen naar de hacienda en die daar te branden.
Maar iets in mij zegt dat aan elk punt een brander stond en die daar gewoon moest blijven staan.

Als Channy als eerste zegt dat, als Joke dood is, er geen geld meer verdiend kan worden en niemand spreekt dat tegen, dan vind ik dat toch raar.
Gebruikersavatar

Jansen10 mei 2018, 09:07

 3423  Yens
ex-molinator schreef:Ik zit nog met 1 probleem. Van waar kwam het idee (bij de kandidaten) dat het spel gedaan was indien Joke afgeschoten was voor er geldschijfjes in de urne waren? Heb ik iets gemist?
Inderdaad, toch wel heel vreemd... ofwel hebben de kandidaten het dus volkomen verkeerd begrepen ofwel is de montage van deze proef verkeerd gelopen en is die voorwaarde wel gezegd geweest maar is het (verkeerdelijk) uit de uitzending gevallen. Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat alle kandidaten het verkeerd begrepen hebben. De mol daarentegen speelt dan ook wel een vreemde rol: zwijgt die dan stilletjes over die voorwaarde? Hij moet dat dan toch geweten hebben...

Ik krijg er een punthoofd van :roll:
Gebruikersavatar

Jansen10 mei 2018, 09:13

 3423  Yens
beate.verheyde schreef:Maar iets in mij zegt dat aan elk punt een brander stond en die daar gewoon moest blijven staan.
Als Channy als eerste zegt dat, als Joke dood is, er geen geld meer verdiend kan worden en niemand spreekt dat tegen, dan vind ik dat toch raar.
Volgens mij hadden Steve, Baha en Pieter de brander bij. Jeffrey reed toch op een bepaald moment terug naar de paardengroep om de brander op te halen omdat hij vond dat zij sneller vorderden.
Je laatste zin is inderdaad onbegrijpelijk: ik kan me voorstellen dat sommige kandidaten iets verkeerd begrepen hebben, maar allemaal??
Gebruikersavatar

BeaVer10 mei 2018, 09:17

 1293  Uma
eveline.vanhemel schreef:Volgens mij hadden Steve, Baha en Pieter de brander bij. Jeffrey reed toch op een bepaald moment terug naar de paardengroep om de brander op te halen omdat hij vond dat zij sneller vorderden.
Dan heb je het over het brandijzer en niet de gasbrander.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mei 2018, 09:21

 8153
beate.verheyde schreef:Dan heb je het over het brandijzer en niet de gasbrander.
Inderdaad: het beroemde stamperke!
😲 zou Jeffrey helderziend zijn en al geweten hebben dat Bambi en Stampertje later zouden opduiken?
Gebruikersavatar

Jansen10 mei 2018, 09:24

 3423  Yens
beate.verheyde schreef:Dan heb je het over het brandijzer en niet de gasbrander.
Ah OK, om een of andere bizarre reden dacht ik aan het brandijzer en de gasbrander als 1 apparaat... En dan lijkt het me inderdaad zo dat de gasbranders aan de tafels stonden, je kan moeilijk met een gasfles hotsend en botsend over de prairie op een paard of pick-up for that matter, voortbewegen 😃.
Domme opmerking van mij :oops: :oops:
Gebruikersavatar

BeaVer10 mei 2018, 09:25

 1293  Uma
eveline.vanhemel schreef:Ah OK, om een of andere bizarre reden dacht ik aan het brandijzer en de gasbrander als 1 apparaat... En dan lijkt het me inderdaad zo dat de gasbranders aan de tafels stonden, je kan moeilijk met een gasfles hotsend en botsend over de prairie op een paard of pick-up for that matter, voortbewegen 😃.
Domme opmerking van mij :oops: :oops:
En zo'n brander past al hillehans nie in joke eur koese :mrgreen: :mrgreen:

edit: ik was al bewijsmateriaal gaan zoeken :p
Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator10 mei 2018, 09:32

 3483  Uma
beate.verheyde schreef:En zo'n brander past al hillehans nie in joke eur koese :mrgreen: :mrgreen:
mooi op ingespeeld!!
Gebruikersavatar

Van Zwam10 mei 2018, 09:58

 20
beate.verheyde schreef:Ik blijf er toch telkens vanuit gaan dat er in zo'n grote opdracht als deze meer regels zijn dan gezegd wordt op tv.
Inderdaad, volgens mij gaat er telkens aan de opdracht een veel duidelijkere uitleg en vraag-en-antwoord vooraf, zodat de kandidaten weten wat kan en wat niet kan. Het interview met de crew in de Humo van een aantal weken geleden liet ook duidelijk verstaan dat de kandidaten donders goed weten hoe de proeven werken. Als er tijdens de bespreking van de strategie oprechte verwarring zou zijn over de vraag of het spel al dan niet stopt als Joke geraakt wordt, zal de productie dat echt wel toelichten.

Hoe ik het bekijk is het eigenlijk enkel Steve die eerst suggereert om Joke te elimineren (en dus de pasvragen al uit te sluiten) en daarna nog munten te branden. Meteen daarna toont men Channy die zegt dat er niks meer bijverdiend kan worden nadat Joke geraakt wordt, en het is op die laatste manier dat iedereen vervolgens het spel speelt. Ik twijfel er hoegenaamd niet aan dat dat ook de regel was.

Ik blijf dus Bahador en Pieter hier extreem mols vinden. Hun strategie gaat ervan uit dat het geld niet dringend is, zolang Joke maar geneutraliseerd wordt en geen munten meer kan branden. Ze kunnen dan rustig verderwerken om alle resterende munten in de kruik te krijgen voor ze haar executeren. Lijkt op zich niet gek, maar dit negeert natuurlijk volledig de mogelijkheid dat Joke anderen omkoopt. Door het euro-ijzer dan ook nog koppig bij de paarden te houden en zich allesbehalve te haasten, geeft dit een eventueel "pasvragenteam" dat zich zo kan vormen rond Joke een enorme voorsprong en voordeel van sneller vervoer met de pick-up.
Gebruikersavatar

Jansen10 mei 2018, 10:11

 3423  Yens
Van Zwam schreef:Inderdaad, volgens mij gaat er telkens aan de opdracht een veel duidelijkere uitleg en vraag-en-antwoord vooraf, zodat de kandidaten weten wat kan en wat niet kan. Het interview met de crew in de Humo van een aantal weken geleden liet ook duidelijk verstaan dat de kandidaten donders goed weten hoe de proeven werken. Als er tijdens de bespreking van de strategie oprechte verwarring zou zijn over de vraag of het spel al dan niet stopt als Joke geraakt wordt, zal de productie dat echt wel toelichten.
Ja, volledig mee akkoord: dat behelst echter wel dat er iets vreemd gebeurd bij de montage van de proef: ofwel is het een fout ofwel wordt dit gegeven met opzet uit de aflevering gehouden... En de uitleg van de crew in het interview met Humo dat ze teleurgesteld waren over de manier waarop deze proef gespeeld werd, is dan toch ook maar raar. Ik hou het er dan maar op dat het gewoon een foutje was.
Gebruikersavatar

Van Zwam10 mei 2018, 10:45

 20
eveline.vanhemel schreef:Ja, volledig mee akkoord: dat behelst echter wel dat er iets vreemd gebeurd bij de montage van de proef: ofwel is het een fout ofwel wordt dit gegeven met opzet uit de aflevering gehouden... En de uitleg van de crew in het interview met Humo dat ze teleurgesteld waren over de manier waarop deze proef gespeeld werd, is dan toch ook maar raar. Ik hou het er dan maar op dat het gewoon een foutje was.
Tja, ik begrijp uw standpunt hoor, maar eigenlijk gaat het er dan puur om dat de regel niet uit de mond van Gilles De Coster komt.

Ik vind echter niet dat dat gelijk staat aan de regel "uit de aflevering" houden. Als er één ding dik en vet onderstreept wordt in de montage is het juist dat het spel stopt als Joke "dood", "afgeschoten",... is enzovoort. Het blijkt uit alle (re)acties van de deelnemers en we zien het meerdere van hen expliciet herhalen (een paar nog voor de feitelijke jacht begint). Ik vind het dus eerder vergezocht om hieraan te twijfelen en zou dat eerder klasseren onder perfect normale ellipsen in de montage dan onder fouten.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23